MySQL connect error via wan-ip

Pagina: 1
Acties:

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:36
Beste-Medetweakers
Ik heb besloten om eens deel te nemen aan het Mangos project(Kun je een eigen W*W server maken) :)
Alleen de mysql database werk tegen, als ik met de website wil connecten, deze maak gebruik van ''apache'' krijg ik een fout in de logs Zowel in de Server Log als Realmd log
>>
ERROR:Could not connect to MySQL database at 82.**.***.*** Host 'cc96****-a.groni1.gr.home.nl' is not allowed to connect to this MySQL server |:(

Ik ben nu al een tijd bezig om dit probleem te verhelpen maar dat mag niet blijken

Iemand een Idee? ik zou het erg op prijs stellen

met vriedelijke groet
wouter

Verwijderd

Probeer je intern of extern te verbinden?

Vaak mag je alleen "localhost" verbinden en niet van buitenaf
Wil je dat wel moet je een aantal instellingen wijzigen

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:36
Ik wil voor anderen mogelijk maken dat ze vanaf buiten kunnen verbinden met de server
Antwoord op je vraag:Ik probeer van de pc waar de server staat te verbinden met de website ja
ik heb mijn ip in de realm list en uitgaande ip gewijzigt zoals hierboven beschreven in de error staat
Dit moest volgens een documentje die er bij geleverd zat standaard stond de ip op 127.0.0.1(Localhost dus)dit heb ik gewijzigd naar het ip van mijn internet verbinding

En als ik instellingen moet veranderen vraag ik mij af welke precies?? privalages??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt mij dat je in je website-programma moet instellen dat dat niet via je WAN-ip naar je sqlserver connect, maar via localhost of als het echt moet via een intern ip? De database en site staan toch allebei op de zelfde server of lan lijkt mij.

Leeg eens iets duidelijker uit wat je bedoelt.
Noem bijvoorbeeld eens de versies van de software die je bruikt, die van Windows is sowieso iets wat we graag zien hier in WSS.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters