[Access] Foutmelding met OLE object...

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb in een database een form gemaakt met daarin een list waarin alle items uit de database in staan. Als je op het item klikt zouden de bijhorende velden ingevuld moeten worden.
Simpel enough, met zo'n list wizard. Echter als ik de form start krijg ik deze error als ik op een item in de list klik
A problem accurred while Microsoft Office Access was communicating with the OLE server or ActiveX Control.
Close the OLE server and restart it outside of Microsoft Office Access. Then try the original operation agin in Microsoft Office Access
En als ik op OK klik:
Afbeeldingslocatie: http://img462.imageshack.us/img462/3872/untitledic2.gif

In de database heb ik data type "attachment" opgenomen (dus geen OLE object) waarin een image staat... ik neem aan dat dit het probleem veroorzaakt... iemand die een oplossing weet. Ik kom er niet uit

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-07 08:05

Boss

+1 Overgewaardeerd

- geen macro's gebruiken maar VBA, dan heb je een stuk meer controle en is je code beheersbaarder.
- screen.activecontrol zou ik ook niet snel gebruiken in een macro als argument

Maar meer over je vraag: wat doet de macro of wat moet hij doen? Lijkt nu alsof je een zoek-functie aanroept en daarbij een OLE control als parameter aan meegeeft?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Oh sorry, moet ik misschien ff zeggen dat ik geen macro's heb... tenminste niet dat ik weet...
Of maakt zo'n list wizard een macro aan ofzo?

Het uiteindelijke resultaat moet iets zijn dat zeg een aantal titels staan in de listbox en als je er op klikt zie je bijhorende details van het record, waaronder een attachment (die hij als pic) laat zien. Simpel lijkt me, maar access maakt het moeilijk ;)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-07 08:05

Boss

+1 Overgewaardeerd

En werkt het wel als je het plaatje even tijdelijk helemaal van het formulier verwijderd?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.