Kan je een lege iTunes-bibliotheek vullen met de muziek die al op je iPod staat, want mijn vader wil zijn itunes bibliotheek van de ene PC naar een andere verplaatsen. Is dat mogelijk?
Je kan je muziek van je iPod kopieren en dan opnieuw importeren in iTunes.
Of je kopieert alle muziek van de ene naar de andere PC in dezelfde map en je vervangt het iTunes bibliotheek bestand die standaard in de map Mijn Muziek staat.
Of je kopieert alle muziek van de ene naar de andere PC in dezelfde map en je vervangt het iTunes bibliotheek bestand die standaard in de map Mijn Muziek staat.
Die eerste methode, hoe haal ik muziek van mijn iPod dan?
Tweede methode: er staat voor 20 gig muziek in itunes, maar de map Itunes in mijn muziek is maar 1,43 gig. De muziek zelf kan ik nergens op de PC vinden omdat iTunes die zelf heeft geimporteerd van cd'tjes en niet van losse WMA'tjes of MP3'tjes, klopt dit?
Tweede methode: er staat voor 20 gig muziek in itunes, maar de map Itunes in mijn muziek is maar 1,43 gig. De muziek zelf kan ik nergens op de PC vinden omdat iTunes die zelf heeft geimporteerd van cd'tjes en niet van losse WMA'tjes of MP3'tjes, klopt dit?
Verwijderd
Die eerste methode:Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:20:
Die eerste methode, hoe haal ik muziek van mijn iPod dan?
bij aansluiten van de iPod moet je normaal bij "Deze computer" een nieuwe drive letter zien voor de iPod en deze openen.
(Als er een map iPod control staat hoef je het volgende niet te doen: Bij het menu "Extra" in Windows gaan naar "Mapopties", tabblad "Weergave" en daar onderaan aanvinken dat je verborgen bestanden wil zien.)
Dan zal je zien dat in er wat mappen tevoorschijn zijn gekomen, o.a. een map iPod Control, daarin vind je dan weer een map Music, waarin allerlei mappen staan met mp3 of aac bestanden met een vreemde bestandsnaam. Kopieer die hele map Music naar je computer en sleep deze daarna gewoon in je lege iTunes. Op die manier zou alles van de nummers er moeten zijn, zelfs als de bestandsnaam in de mapjes veranderd is, want de artiesten/titels die je ziet in iTunes zitten opgeslagen in het bestand zelf.
Bij de tweede methode staat normaal alle muziek die je importeert van CD's (als je de plaats waar die standaard wordt opgeslagen op volgende locatie):
C:\Documents and Settings\(gebruiker)\Mijn documenten\Mijn muziek\iTunes\iTunes Music
Aangezien die bij jou maar 1,43 GB is op totaal van 20 GB staat de muziek dus ook nog ergens anders op je computer. Hopelijk staat dan al de rest in eenzelfde map, dan kan je die makkelijk terugvinden door in iTunes te rechtsklikken op een bestand, en dan kiezen voor de optie "In windows explorer tonen". Dan kom je terecht in de map in de verkenner waar dat bestand staat en hopelijk vind je daar ook de rest van de muziek die niet in de iTunes map staat.
Hele uitleg, hopelijk ben je ermee geholpen
Die vraag had ik ook een paar weken terug, omdat ik mijn muziek niet had gebackuped, maar het stond wel op mijn iPod Mini. Via het programma ephPod heb ik al mijn muziek gewoon met de normale tags terug gekregen in een handomdraai en de muziek werd netjes per artiest in een map geplaatst.
ephPod download
ephPod download
Dit topic gaat op slot, omdat het met een vrij eenvoudig vraag aan Google is op te lossen. Zou je misschien de volgende keer iets meer moeite willen doen 
Mocht je dat gedaan hebben, vermeld dat dan de volgende keer in je TS en vertel ook waarom het niet werkte of niet voldeed
Mocht je dat gedaan hebben, vermeld dat dan de volgende keer in je TS en vertel ook waarom het niet werkte of niet voldeed
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.