Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Bandbreedte USB-controller overschreden, mic valt uit*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.840 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:39
Ik heb een nieuwe pc in elkaar gezet, maar ik krijg bij het joinen van Teamspeak een error die ik nooit eerder gezien heb, (de error komt van Windows zelf, niet van teamspeak).

De fout:

Bandbreedte van USB-Controller overschreden
De controller heeft onvoldoende bandbreedte beschikbaar voor Samengestelt USB-apparaat.

(Er zit een usb headset op de pc aangesloten)

Het moederboord is een Asus M2N,
Met de vorige pc was dit probleem niet, en ik heb echt geen idee wat het probeem kan zijn,
ik kwam op google uit op problemen tussen de onboard audio, en usb headsets?, maar met een Audigy erin, en de onboard disabled komt de error ook,

Ik heb ook al met minimale usb belasting gewerkt, (alleen de headset), maar maakt ook niet uit.

Dus als iemand suggesties heeft, _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien USB 1.1 en is er voor je apparatuur een USB2-controller vereist?

Wat krijg je verder voor errors, en wat voor hardware heb je precies?
Welk OS gebruik je?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die melding krijg ik af en toe als ik m'n PDA cradle aansluit.
Het heeft niks met USB1.1 of 2.0 te maken, maar wel met hoeveel stroom je apparaat vraagt.
Komt dat boven de 500milliampere uit, dan krijg je die melding te zien.

Oplossen van algemene USB-problemen in Windows XP

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Als je op "USB Controller Bandwidth Exceeded" zoekt, zie je dat drivers van usb apparaten vaak al bandbreedte reserveren zonder dat het usb apparaat echt is aangesloten.

Check dus eens wat voor USB apparaten je ooit heb geinstalleerd, en deinstalleer deze ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

djexplo schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:45:
Check dus eens wat voor USB apparaten je ooit heb geinstalleerd, en deinstalleer deze ...
Nou heb ik in het verleden een grote varieteit aan USB zooi geinstalleerd gehad (datatanks, sticks, externe HDDs, webcams, scanners), maar dat heeft daar geen enkele invloed op hoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CrashOverDrive
Het is een Schone Windows Installatie, en het Apparaat is een USB headset, lijkt me sterk dat deze een halve Ampere trekt :?

Systeem Specs:
Moederboord: Asus M2N
CPU: Amd Athlon 3800+

Usb apparatuur: Speedlink Medusa (Headset)

Software: Windows XP Pro (schone installatie)

Bovenstaande fout is de enigste fout die Windows Geeft :|

Verder is het zo , dat na een Boot van Windows, en ik "geluids recorder" start, en wat opneem en afspeel dit prima werkt,
maar zo gauw ik Teamspeak of een spel opstart, dan Gaat het geheel over de zeik,
(Bovenstaande foutmelding verschijnt dan), en ik kan dan ook niks meer opnemen met "geluids recorder" |:(

[ Voor 31% gewijzigd door CrashOverDrive op 26-03-2007 23:40 ]

• CrashOverDrive
schopje :z

Niemand? :'(

• CrashOverDrive
Nog maar eens een schopje,
ik heb ondertussen nog steeds geen oplossing gevonden :|

Niemand? :P

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
En als je nou de boel op een andere pc probeert? Of een andere versie van teamspeak? Of beide?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• CrashOverDrive
Op een andere pc werkt de headset uiteraard wel,
een andere versie van teamspeak maakt niet uit, aangezien het probleem ook optreedt in games,
een reinstall van Windows heb ik ook al geprobeert. en maakt allemaal niet uit.

Verwijderd

Hoi,

Ik heb exact hetzelfde probleem maar dan met een Philips ToUcam webcam. Ik heb google rotgezocht en alle USB apparaten uit me PC gehaald behalve dus de webcam, muis en toetsenbord zitten nu in de PS/2 poorten.

Specs:
Asus MSN-SLI
AMD Athlon 64 X2 5000+
2x MSI GeForce 8600GTS
300GB HDD
Schone Windows XP installatie
Geen PCI kaarten

In het begin is er niks aan de hand, tot ik op MSN mijn webcam aan wil zetten. Dan krijg ik de melding: Bandbreedte van USB-Controller overschreden
De controller heeft onvoldoende bandbreedte beschikbaar voor Samengestelt USB-apparaat.

Jullie mede-tweakers zijn mijn laatste hoop. Heeft iemand voor mij de oplossing? _/-\o_

Grtz, Paul

• flowermissie987
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-02 07:09
ik heb dit probleem ook, en volgens mij bedoel je een M8N-SLI moederbord? ikheb dat moederbord namelijk ook...

Verwijderd

CrashOverDrive schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 13:28:
Ik heb een nieuwe pc in elkaar gezet, maar ik krijg bij het joinen van Teamspeak een error die ik nooit eerder gezien heb, (de error komt van Windows zelf, niet van teamspeak).

De fout:

Bandbreedte van USB-Controller overschreden

(Er zit een usb headset op de pc aangesloten)

Het moederboord is een Asus M2N,
Met de vorige pc was dit probleem niet, en ik heb echt geen idee wat het probeem kan zijn,
ik kwam op google uit op problemen tussen de onboard audio, en usb headsets?, maar met een Audigy erin, en de onboard disabled komt de error ook,

Ik heb ook al met minimale usb belasting gewerkt, (alleen de headset), maar maakt ook niet uit.

Dus als iemand suggesties heeft, _/-\o_
Hoewel dit bericht al behoorlijk oud is, reageer er toch op. Misschien dat anderen er iets aan hebben. Namelijk, ik had hetzelfde probleem. Heb anderhalve maand op internet lopen zoeken, zag het probleem overal, maar geen oplossingen. Zelf van alles en nog wat geprobeerd: updaten van diverse drivers, alle USB apparaten eraf halen etc etc. Geen resultaat. Het probleem diende zich aan doordat ik een nieuwe videokaart in mijn PC moest zetten en als leek liet ik me er met een afschepen met een groter geheugen. Everest/Aida gaven aan dat de AGP-doorvoergrootte groter was dan de helft van het systeemgeheugen, te weten 512 MB, terwijl ook mijn systeemgeheugen 512 was. In de bios kon ik dit niet wijzigen. Heb als laatste redmiddel extra geheugen bijgekocht en nu krijg ik geen melding meer van dat de bandbreedte van de USB controller is overschreden. Trouwens als ik daarna de cam weer wilde opstarten dan kreeg ik de info dat die door een ander programma in gebruik was. Exe-bestanden schrappen uit het taak beheer had geen enkele zin. Nu doet ie het weer als een zonnetje. >:)
Pagina: 1