Toon posts:

Goede router zonder snelheidsvermindering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een verbinding via het universiteitsnetwerk, waarbij ik snelheiden haal van 8 Mb/s down, 5 Mb/s up.

Nu heb ik een jaartje geleden een tijdje een wireless router gehad, de WRT54GC van Linksys: Meer info

Dat zorgde ervoor dat mijn snelheden niet meer boven de 1 Mb/s uitkwamen. Dit heb ik een tijdje zo gelaten, tot ik er echt genoeg van had en de router de deur heb uitgegaan.

Nu heb ik al een tijdje de Nintendo Wii en nu wil ik hier eigenlijk ook graag online mee. Dit kan met draad, maar ik zou het liefst weer wireless doen.

Een nieuwe router kopen ligt zodoende voor de hand, maar ik wil niet dat dit meer ten koste gaat van mijn snelheid.

Welke router zouden jullie mij nu aanraden? En maakt het uit of ik een draadloze of bedrade router koop?

Jullie hulp is zeer geapprecieerd :)

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:21
Hallo,

Als het universiteitsnetwerk toelaat dat je er meer dan een computer aanhangt zou ik aanraden de linksys te gebruiken als switch en access point, maar niet als router...

Hiervoor moet je gewoon de stekker van de muur in één van de 'gewone' poorten ipv in de WAN poort steken en DHCP uitschakelen op de router. Het kan wel zijn dat je een gekruiste kabel moet gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
ls470 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 12:51:
Hallo,

Als het universiteitsnetwerk toelaat dat je er meer dan een computer aanhangt zou ik aanraden de linksys te gebruiken als switch en access point, maar niet als router...

Hiervoor moet je gewoon de stekker van de muur in één van de 'gewone' poorten ipv in de WAN poort steken en DHCP uitschakelen op de router. Het kan wel zijn dat je een gekruiste kabel moet gebruiken...
Zou je me misschien iets uitgebreider kunnen uitleggen hoe dit werkt? Ik heb van alles wel een klein beetje gehoord, maar daar blijft het helaas bij.

Als ik een linksys koop en die inschakel als switch zorgt dit er dus alleen voor dat er verbinding wordt gemaakt tussen de computer en de Wii. En dan wordt automatisch de data van de computer naar de Wii gestuurd? Internet zelf wordt hier dan buitengesloten? Dan download de Wii dus eigenlijk via de computer?

Hoe zou je dat dan moeten inschakelen met IP enzo? En dit kan wel wireless?

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:21
Als je de internetverbinding aan de LAN (niet WAN) kant aansluit wordt het resultaat gewoonweg dat alle computers die je er achter hangt (draadloos of met kabel) direct op het universiteitsnetwerk hangen.

De grote vraag is dan of dat die aansluiting meer dan 1 computer toelaat...

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 14:13
Ik zat een beetje met hetzelfde probleem (100mbit synchroom). Ik neem aan dat het om een SurfNet verbinding gaat? In dat geval geef ik je niet veel kans, aangezien je een MAC adres hebt moeten laten registreren. En 2 MAC adressen in hetzelfde LAN gaat volgens mij niet echt goed. In mijn ogen zijn er een aantal opties:

1. Koop een snellere router die wel voldoende snel kan NAT'en: http://www.chelloo.com/in...task=view&id=91&Itemid=29. Het enige nadeel is dat dat waarschijnlijk een erg duur grapje gaat worden.

[inet] - router - pc & wii

2. Koop een cheap ass computertje (pentium 2/3 ofzo) met 2 redelijk goede netwerkkaarten. De ene netwerkkaart verbind je door met de aansluiting, en aan de andere hang je een switch/AP, waaraan je de pc's en de Wii hangt. Even voor de duidelijkheid, het routeren laat je door de pc doen (je gebruikt dus geen uplink poort). Het nadeel is dat wel met Linux oid overweg kunnen, of je moet een relatief zware pc hebben. Bijkomend voordeel is dat je meteen een 24/7 server hebt en maximale vrijheid.

[inet] - server - switch/hub/AP - pc & wii

3. Stel je eigen pc in als draadloos AP voor de Wii. Dan heeft je pc direct verbinding met het internet en heeft je Wii ook internet. Het nadeel is dat er maar weinig kaarten en bijbehorende software is die zo'n kaartje in Master mode kunnen zetten. De Wii ondersteunt geen ad-hoc, dat heb ik zelf al geprobeerd. Je kunt ook op zoek gaan naar een dergerlijk kaartje natuurlijk. Nadeel is dat je Wii niet online is als je pc uit staat.

[inet] - pc - wii

4. Verbind je router met je pc (niet andersom) en verbind je wii met de router. Dit kun je doen als je je kaartje niet in master mode kunt zetten. Nadeel is ook hier dat je Wii niet online is als je pc niet aan staat.

[inet] - pc - router - wii

5. Koop een USB naar ethernetdongle voor je Wii en steek de stekkertjes over.

[inet] - pc & wii (via ethernetdongle).

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW