[2000] Win2k Server Raid Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 15:50
Hallo,

Onze win2k server heeft twee nieuwe schijven gekregen en daar hoort ook een nieuwe installatie bij. De twee nieuwe schijven zijn van Seagate (2x 7200.10 320GB). Nou is het de bedoeling dat deze in een Raid0 (Mirror) komen te draaien. Ik maak gebruik van een Asus A8N-E moederboard met de laatste bios versie van Asus.com. Nou worden de schijven goed herkend in de bios. Ook kan ik de raid config aanmaken door op F10 te drukken en de schijven in mirror te zetten.

Tot nu toe nog geen problemen. Vervolgens de server opstarten met de cdrom en op F6 drukken op de raid drivers in te lezen van de diskette. Nadat ik beide devices heb geinstalleren (Storage driver en nog een andere die nodig is) worden de schijven niet herkend.

Ik heb vervolgens een WinXP driver disk gemaakt en het geprobeerd met Windows XP. Dit werkt echter prima, dus het lijkt me dat het probleem in de drivers moet zitten.

Vervolgens heb ik echt elke driver gebrobeerd die ik op het internet heb kunnen vinden.
- De officiele drivers van de Asus site
- De officiele drivers van de nVidia site
- Verschillende versies geprobeerd (win2k, winxp, win2k3 server)
- Verschillende software versies geprobeerd (6.86, 6,66, 6,65)

Helaas heeft dit allemaal geen zin en worden de schijven niet herkend. Wat me wel opviel is dat ik nergens een Windows 2000 Server driver heb kunnen vinden. Misschien dat het daarin zit? De drivers die op internet staat zijn namelijk voor Win2k of WinXP. De enige Windows Server driver die ik vind is voor de 2003 versie.

Misschien iemand een oplossing? Of een link waar ik de windows 2000 server drivers kan vinden?

Alvast bedankt.