Ik zit met een irritant probleem met mijn tweede pc...
Specs:
Asus P5PE-VM mobo (met onboard Intel grafische chip)
Pentium 4 3 ghz processor
2x 512 mb Nanya RAM in dual channel
Oud PCI videokaartje, S3 virge in PCI slot 1
Voeding: Spire Rocketeer 450 watt
Deze pc gebruik ik voornamelijk om een spelserver op te draaien.
Zet ik die onboard grafische chip aan, dan vertraagt dat mijn pc behoorlijk (dual channel gaat dan in Tiled mode, i.p.v. Linear mode), vandaar dat oude PCI videokaartje. Daarmee schakelt de onboard grafische chip zichzelf uit.
Wat is nu het geval?
Met de onboard Marvel NIC krijgt iedereen dikke lag op mijn spelserver, dus wil ik er een 3com NIC in hangen.
Maar op het moment dat ik die erin zet, wordt ook de grafische chip weer actief. En gaat dual channel dus ook weer in Tiled mode.
In de BIOS staat de setting voor de chipset op PCI-AGP, hiermee zou dus de onboard chip nooit aan moeten gaan.
Wat heb ik zelf al geprobeert?
De 3com en S3 virge in andere PCI sloten gestoken.
BIOS settings voor de onboard chip veranderd, van PCI-int VGA naar PCI-AGP.
Onboard NIC uitgeschakeld, dan reboot, dan pas de 3com erin.
3com erin, en terwijl de onboard NIC nog aan staat booten.
Realtek en Intel NIC geprobeerd i.p.v. de 3com.
Dit haalt allemaal niks uit, steeds activeert de onboard grafische chip zichzelf zodra ik er een losse NIC in doe...
Heeft iemand een idee waardoor dit komt?
Specs:
Asus P5PE-VM mobo (met onboard Intel grafische chip)
Pentium 4 3 ghz processor
2x 512 mb Nanya RAM in dual channel
Oud PCI videokaartje, S3 virge in PCI slot 1
Voeding: Spire Rocketeer 450 watt
Deze pc gebruik ik voornamelijk om een spelserver op te draaien.
Zet ik die onboard grafische chip aan, dan vertraagt dat mijn pc behoorlijk (dual channel gaat dan in Tiled mode, i.p.v. Linear mode), vandaar dat oude PCI videokaartje. Daarmee schakelt de onboard grafische chip zichzelf uit.
Wat is nu het geval?
Met de onboard Marvel NIC krijgt iedereen dikke lag op mijn spelserver, dus wil ik er een 3com NIC in hangen.
Maar op het moment dat ik die erin zet, wordt ook de grafische chip weer actief. En gaat dual channel dus ook weer in Tiled mode.
In de BIOS staat de setting voor de chipset op PCI-AGP, hiermee zou dus de onboard chip nooit aan moeten gaan.
Wat heb ik zelf al geprobeert?
De 3com en S3 virge in andere PCI sloten gestoken.
BIOS settings voor de onboard chip veranderd, van PCI-int VGA naar PCI-AGP.
Onboard NIC uitgeschakeld, dan reboot, dan pas de 3com erin.
3com erin, en terwijl de onboard NIC nog aan staat booten.
Realtek en Intel NIC geprobeerd i.p.v. de 3com.
Dit haalt allemaal niks uit, steeds activeert de onboard grafische chip zichzelf zodra ik er een losse NIC in doe...
Heeft iemand een idee waardoor dit komt?