Toon posts:

complete harde schijf delen in xp netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn situatie:
Ik heb altijd op een oud laptopje met xp gewerkt, nu een nieuwe desktop gekocht (ook xp).
Nu heb ik de beide pc in een (home)netwerkje gezet, omdat na jaren van noeste arbeid er veel appjes en instellingen zijn die ik op de nieuwe pc over wil nemen.

Alleen, volgens mij moet ik nu elk mapje dat ik wil delen handmatig instellen. Dit kan niet waar zijn toch?
Is er een manier om in een keer de hele C: schijf met submappen te delen?

Of heeft iemand een andere geniale ingeving?

Alvast bedankt

Verwijderd

Als je gewoon je C: partie wilt deelen kun je gewoon onder deze computer rechts op je c schijf kliken en dan Deelen en beveiliging,
Dan op de blauwe warning text kliken en "van deze map een gedeelde netwerk map maken". en dan toepassen
Gaat dus net zo als met een gewoone map

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.

Misschien moet ik het iets anders formuleren.
Jouw voorstel klopt, alleen zijn dan slechts de files in C:\ beschikbaar.
Alle submappen en de submappen daarvan en weer daarvan enzovoort, enzovoort, moet ik dan op dezelfde manier stuk voor stuk delen.
En dat wil ik dus juist niet, want dan ben ik de halve avond bezig.

Dus nogmaals mischien weet iemand een manier om de rootmap met alle submappen in een handeling te delen?

Verwijderd

Zoals richt zegt moet dat gewoon kunnen

En dan kan je ook gewoon in de submappen komen
Is dat niet zo zit je met een rechtenprobleem denk ik (niet goed geshared met rechten?)

Zet ook je firewall uit als je deelt...

Verwijderd

Ik had hetzelfde ... ook in xp.
Ik heb toen alleen de map program files extra moeten sharen.. en toen kon ik er wel gewoon in ...

• binnenbuiten
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-04-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 12:06:
Mijn situatie:
Ik heb altijd op een oud laptopje met xp gewerkt, nu een nieuwe desktop gekocht (ook xp).
Nu heb ik de beide pc in een (home)netwerkje gezet, omdat na jaren van noeste arbeid er veel appjes en instellingen zijn die ik op de nieuwe pc over wil nemen.

Alleen, volgens mij moet ik nu elk mapje dat ik wil delen handmatig instellen. Dit kan niet waar zijn toch?
Is er een manier om in een keer de hele C: schijf met submappen te delen?

Of heeft iemand een andere geniale ingeving?

Alvast bedankt
Gewoon een backup maken op de laptop en die instal op de desktop.

Kan je zelf aangeven wat je wel en niet wil meenemen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet in elk geval simple filesharing uit. Dat is nogal annoying in XP. Als het uit staat dan lukt het prima om gewoon de hele drive te delen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Inderdaad.
De instelling "eenvoudig mappen en bestanden delen" is een extra beveiligingsmaatregel zodat je niet per ongeluk over het netwerk belangrijke systeemfolders (\Program Files. \Windows) kan overschrijven/veranderen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1