Hangt bij Welkom scherm bij koude boot.

Pagina: 1
Acties:
  • 480 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:48

Shiro

Serenity

Topicstarter
Ik weet het, het is de zoveelste opstart probleem topic. Maar na Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. en wat zoek opdrachten ingeklopt te hebben bij de search en niks relevantst kon vinden dacht ik maar een nieuwe topic voor te maken.

Ik heb aantal dagen geleden nieuwe Windows XP home geïnstalleerd. Dit keer niet via de Recovery cd van me laptop want die zit toch vol met rotzooi, maar echt een kale installatie. Alles goed en wel. Alles werkt naar wensen, op een aantal dingen na.

Tijdens een koude boot hangt me laptop gewoon in het welkom scherm. Ik heb niet ingesteld dat ik wachtwoord moet intypen of iets. Maar in het welkom scherm blijft die dus gewoon hangen, je hoort ook niet de Windows geluide dat je normaal wel hoort. Ik heb 3 min gewacht, en gaat gewoon niet verder, dus ik neem aan dat die gewoon hangt. Moet dan 5sec powerknop inhouden en dan weer opnieuw aanzetten. Dan wil die gewoon wel door welkom scherm en kom ik in Windows. Als ik 3 uur uit laat staan boot die wel normaal, maar echt een koude boot zoals nachtje uit dan wil die niet door het welkom scherm

Had me twijfels over bootcfg te gebruiken, maar alleen als het echt niet anders kan lijkt me dat misschien een middel. En zelfs dan heb ik me twijfels.

Ik heb dus nu echt geen idee wat het probleem kan zijn. In event log staat ook niks bijzonders.

Ik heb overigens een Asus F3JA laptop, Er is niks veranderd qua hardware, alleen een frisse XP installatie.

specs zijn
Asus F3JA
T7200
2GB ram.
X1600
Ultra/ATA 160GB HD
Windows XP home (engelse versie nu....)

Juniper RWD

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09-2025

Raphaelo

boeiend!!

mischien de bios resetten naar de fabrieksinstellingen? verder is het een beetje een vaag verhaal...

originele signatures zijn top!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:48

Shiro

Serenity

Topicstarter
mja, dit soort vage dingen overkomt mij alleen weer....
Maar ik denk niet dat bios reseten veel invloed zou hebben. Ik heb niks aan de bios veranderd namelijk. Op de opstart volgorde na tijdens windows installatie. Maar dat heb ik dus weer terug gezet nadat ik klaar was ermee.

Ingeval me verhaal vaag was :P
Als me laptop nachtje uit heeft gestaan dan blijft die tijdens opstarten dus hangen bij het welkom scherm. Daarna moet ik de laptop via powerknop uitschakelen en weer opnieuw opstarten, en dan doet die het wel gewoon goed.

Juniper RWD

Verwijderd

Had het zelfde probleem na een clean instal xp, kwam doordat ik de videokaart instaleerde in een toegewezen map ivp de costum map. Weet niet of het bij jouw werkt, bij mij iig wel ;)

Ik heb me vergist, dat was nog onder win 98.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 20:03 ]