WipeOut 2097 kloon, What does it take?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
De Wipeout 2097 kloon fabriek
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f7/WipEout2097Cover.jpg

Het doel
Van dit topic is uit te vinden wat er nodig is om een game zoals Wipeout 2097 te maken en uiteindelijk aan de slag te gaan met het opzetten van deze game, dit topic is geen mensen werf topic. Voor het opzetten van de game is mijnsinziens het volgende nodig:
  • Een zeer simpele grafische engine +-dit niveau
  • Een natuurkundig systeem waardoor je lekker in de bochten kunt hangen WipeOut Style
  • Een gun
  • Een enkele level (waarschijnlijk een soort kom)
  • Twee speler optie (samen op 1 scherm) of een zeer simpele AI
Over de game en gameserie zelf kun je meer vinden op: http://en.wikipedia.org/wiki/Wipeout_2097

Motivatie

Ik wil graag dit projectje op zetten als solo-project of met enkele mede tweakers om na mijn examen de vakantie door te komen. En daarom begin ik nu lekker alvast met informatie verzamelen. De game zelf vind ik nog steeds geweldig (maar draait op een XP2400+ echt extreem snel, en geen cpu/gpulimiter die daar nog wat aan kan doen helaas) het hangen in de bochten effect + het veelvoud aan knoppen om te manouvreren maakt het spel op de pc uniek (een goede bocht bestond uit: gasgeefknop + brakeleftknop + tiltleftknop + noseupknop en een goede timing)

Tools

Tot mijn beschikking staan na deze design fase:En wat nu

Mijn bedoeling is om in dit topic informatie en tips te verzamelen hoe ik bepaalde functies het best kan aanpakken. Het lijkt me intressant om eerst te beginnen met de natuurkundige berekeningen die ervoor zorgen dat je zo lekker in de bocht hang en voor de acceleratie. Hiervoor is nog geen grafische engine nodig (een vliegende vertex will do)

Hierna komt het grafische aspect aan bod, en daarna de extra's (guns, AI/2spelers)

Het is nogmaals niet de bedoeling om in dit topic mensen te werven om te helpen programmeren, texturen en moddelen. Maar als je enthausiast bent en graag wil mee doen kun je me een berichtje sturen op SNIP - Dit is een forum, een platform voor discussie. Als we allemaal gaan zitten mailen schieten we er natuurlijk niks mee op.

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 24-03-2007 12:04 ]

~ Mijn prog blog!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie niet in wat dit met SEA te maken heeft; je idee is misschien dan wel leuk, maar ik zie geen concrete SEA vraag of discussie, enkel een heel erg breed en vaag omschreven idee. Ik adviseer je dan ook om een begin te maken en terug te komen met concrete vragen als je iets op rails hebt.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.