Toon posts:

Groot probleem met mijn videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net mij nieuwe vidoekaart binnengekregen, zoals vermeld in vorige topcis de Club3D 7600GT Agp 8x.
Ik maak hem net open en steek hem in mijn moederbord zoals vermeld in de handleiding. Ik probeer me computer op te starten > geen beeld en koeler draait niet. Er zijn ook geen extra voeding stekkers op de vidoekaart ofzo.
Waar kan dit aan liggen?

Mijn Specs:
Club3D 7600GT
Msi Neo-Platinum
AMD64 3000+
380 Watt Tagan Voeding

Alvast bedankt, ;(

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:04
Je scherm vanachter aangesloten?
Goed aangedrukt?
Juiste sleuf?
Gewoon DOA?

• DJ-D_Prime
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05-2017

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

heb ook net precies zo'n kaart gekocht. Die van mij deed het wel, maar ingame kreeg ik artefacts. Heb em teruggestuurd.

Schijnt dat die dingen wel eens Dead on Arrival zijn (vaker dan andere merken?)

gewoon terugbrengen en ruilen

PS: als je bij het aanzetten van je compu een paar harde piepen (meer dan normaal) krijgt dan zit ie niet goed in de sleuf

[ Voor 21% gewijzigd door DJ-D_Prime op 18-04-2007 15:23 ]

Verwijderd

Hoor je wel de rest van je PC opstarten? of dat ook niet?

Heb je daadwerkelijk gekeken of op de videokaart niet een extra stroom plug zit? sommige videokaarten vereisen extra stroom toevoer die meestal op het uiteinde van de kaart zit. ZO'n plug zoals op je dvd writer/speler zit.

(sorry ben niet zo'n electronica whizz)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DJ-D_Prime schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:22:
heb ook net precies zo'n kaart gekocht. Die van mij deed het wel, maar ingame kreeg ik artefacts. Heb em teruggestuurd.

Schijnt dat die dingen wel eens Dead on Arrival zijn (vaker dan andere merken?)

gewoon terugbrengen en ruilen

PS: als je bij het aanzetten van je compu een paar harde piepen (meer dan normaal) krijgt dan zit ie niet goed in de sleuf
Niet zo snel conclusies trekken...

TS, probeer je kaart eens in een andere PC, en druk m stevig aan. Wil weleens helpen.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Onboard video uitgeschakeld in de BIOS?

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:15
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 11:47:
Hallo,

Ik heb net mij nieuwe vidoekaart binnengekregen, zoals vermeld in vorige topcis de Club3D 7600GT Agp 8x.
Ik maak hem net open en steek hem in mijn moederbord zoals vermeld in de handleiding. Ik probeer me computer op te starten > geen beeld en koeler draait niet. Er zijn ook geen extra voeding stekkers op de vidoekaart ofzo.
Waar kan dit aan liggen?
Het principe dat de koeler niet draait slaat op iets hardwarematig. Dit is zeker al niet goed, normaal spinned de koeler sowieso even bij het aanzetten van de pc. Ik zou hem ook ff in een andere pc testen.
F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:46:
Onboard video uitgeschakeld in de BIOS?
Als de koeler al niet draait, dan zal daar wss het probleem niet liggen. Al heb je onboard vga niet uitgeschakkeld, dan moet het nog werken.

[ Voor 25% gewijzigd door FragileM64 op 18-04-2007 18:51 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Sorry voor mijn late reactie ik was even totaal vergeten na een week weg te zijn :$

Maar probleem was opgelost, iets blokkeerde de videokaart om er helemaal in te passen. Ik probeerde het eerst uit bij een vriend en toen deed hij het gewoon. Had te maken met de kast dus die heb ik even aangepast en toen moest ik alsnog wat harder drukken maar deed het.

En moet zeggen, kaart is echt top d:)b
Pagina: 1