Toon posts:

QoS op Speedtouch 546 instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik moet mijn LinkSYS pap2 (voip ata) voorrang geven op het netwerk, nu heb ik een speedtouch 546, met firmware 5.2.7.19.0 (schijnt de beste firmware te zijn)..

Ik vind in de webadmin niets over QoS, dus kan hier niets instellen? weet iemand hoe dat wel gaat

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Het kan wel, maar alleen via de CLI, jammer genoeg niet via de webinterface.
Kijk even rond op: http://www.speedtouch.nl/documents.html

Verwijderd

Topicstarter
canonball schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:02:
Het kan wel, maar alleen via de CLI, jammer genoeg niet via de webinterface.
Kijk even rond op: http://www.speedtouch.nl/documents.html
Had al even gekeken, maar ik zie nergens de combinatie voor een IP.
Bijvl dat IP a voorrang heeft op alle andere IPs.

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
In de Speedtouch guide over IPQOS wordt dit uitgebreid uitgelegd. Kijk maar in het voorbeeld in hoofdstuk 7 (residential user). Je kunt zowel prioriteit stellen op soort verkeer (SIP etc.) als op intern IP (je PAP2) als op extern IP (je SIP provider). Tegenwoordig gaat dit blijkbaar ook via de web interface, dus je heeft geen commando's meer in te typen in de CLI.

Verwijderd

Topicstarter
Wortelstok schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:33:
In de Speedtouch guide over IPQOS wordt dit uitgebreid uitgelegd. Kijk maar in het voorbeeld in hoofdstuk 7 (residential user). Je kunt zowel prioriteit stellen op soort verkeer (SIP etc.) als op intern IP (je PAP2) als op extern IP (je SIP provider). Tegenwoordig gaat dit blijkbaar ook via de web interface, dus je heeft geen commando's meer in te typen in de CLI.
Ja, maar dit is niet de speedtouch 546:(

• Wortelstok
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:40:
[...]
Ja, maar dit is niet de speedtouch 546:(
Nou en? Als er maar versie 5.3 van de firmware opzit, en anders moet je het met de CLI doen. Zelfs de 510 heeft al IPQOS.

Verwijderd

Topicstarter
Wortelstok schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:38:
[...]

Nou en? Als er maar versie 5.3 van de firmware opzit, en anders moet je het met de CLI doen. Zelfs de 510 heeft al IPQOS.
Ja, dat is het dus, het kan alleen via de CLI..

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Dan upgrade je toch de firmware...

Verwijderd

Terrestrial schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:03:
Dan upgrade je toch de firmware...
Alle firmware, ook de nieuwste heeft geen QoS config in webbased admin

• Wortelstok
Ik gebruik zelf geen Speedtouch, maar op pagina 86 e.v. van die QOS guide laten ze een mooie webinterface zien. Blijkbaar zit die dus niet in de gewone apparaatjes. Er staat dat ze de voorbeelden ook in CLI weergeven aan het eind van het hoofdstuk maar die vind ik niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Wortelstok op 26-03-2007 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wortelstok schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:51:
Ik gebruik zelf geen Speedtouch, maar op pagina 86 e.v. van die QOS guide laten ze een mooie webinterface zien. Blijkbaar zit die dus niet in de gewone apparaatjes. Er staat dat ze de voorbeelden ook in CLI weergeven aan het eind van het hoofdstuk maar die vind ik niet.
Ze geven ook nog niet eens een voorbeeld hoe je het insteld, ze laten alleen de defaultwaardes zien, het is echt ongelofelijk.
Pagina: 1