Toon posts:

Powerpoint: filmpje op DVD integreren?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een DVD maken, met daarop een PowerPoint presentatie.

In 1 van de dia's wil ik een filmpje laten afspelen. Dit is simpel toe te voegen (.WMV) bestand.

Maar: hij verwijst naar de locatie op de C: schijf.
Dus: als ik het naar DVD brand, en afspeel op andere computer, dan is de LINK weg.

Hoe link ik hem naar bijvoorbeeld de rout van je DVD-station?

tnx

• Martin11468
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Bij powerpoint is het toch ook mogelijk om een cd/dvd presentatie te maken?

* Martin11468 zoekt het ff op

MRTN

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 17:52

Caveman

whahoehaha

Je kunt ook gewoon naar de eigenschappen van de link gaan en het pad weghalen, als je dan het filmpje in dezelfde map zet als je powerpoint werkt die overal.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Eigenschappen van de link: ben ik naar op zoek gegaan, deze kan ik niet aanpassen...

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 10:35:
hoi,

Eigenschappen van de link: ben ik naar op zoek gegaan, deze kan ik niet aanpassen...
Hmm, hoe voeg je dat filmpje in ? via [invoegen] [films en geluiden] [film uit bestand] of wil je hem af laten spelen via een knop oid ?
Bij het eerste geval kun je idd de eigenschappen niet wijzigen en moet je als je hem op een cd/dvd wilt hebben kiezen voor [bestand] [inpakken voor cd].
Als je hem wil laten afspelen via een knop, kun je gewoon je actie instellingen wijzigen naar believen, je kunt zelfs dan kiezen voor een ander player. voorbeeld: [actie instellingen] [programma uitvoeren] : mplayerc.exe jouwfilmpje /start /close (hier gebruik ik dus mediaplayer classic om een filmpje af te spelen)

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ingewikkelde oplossing....jammer dat je niet gewoon kunt linken naar de route of iets van je DVD/CD.

Ik denk dat er als de dia komt met het filmpje de AVI apart moet worden opgestart...kost even wat tijd tijdens de presentatie, dus niet echt netjes.

Jammer...

• Caveman

Caveman

whahoehaha

hmmm, misschien begrijp je het niet goed...... want het is niet echt ingewikkeld:

a) maak je presentatie en voeg in wat je wilt enz enz.
b) als je klaar bent kies dan voor [inpakken naar cd]

en klaar
(en dan vergeet je gewoon de verschillende anderen manieren waarop je een filmpje kunt invoegen)

Pagina: 1