Toon posts:

Geen beeld via DVI, wel via D-SUB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 20 inch breedbeeld monitor van Viewsonic (vx2025w). Daarnaast had ik de XFX 7600GT 256 MB. Dit alles aangesloten via DVI (singlelink). Geen beeld. Ook niet met een aandere singlelink DVI kabel. De graka heeft 2 DVI-aansluitingen (beide trouwens geprobeerd).Toen maar via een DVI naar DSUB connector de monitor aangesloten met een VGA-kabel. Wel beeld.
Ondertussen heb ik een compleet nieuwe pc met een XFX 7950 GT 512 Mb. Uiteraard weer alles geprobeerd met hetzelfde resultaat als hierboven. De monitor omgeruild voor een nieuwe Viewsonic. Hielp ook niet. Nu heb ik er een Vivanco DVI-I duallink tussen gezet. Nog steeds geen beeld.
Ik ben nu zo'n beetje aan het eind van mijn computerlatijn. ;(
Wie van jullie heeft nog een goed idee? Alvast bedankt.

gr. Twan

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:w Welkom op GoT.

Heb je de VGA-kaart en/of de monitor al met een ander systeem getest?

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik heb er de ballen verstand van hoor maar zou het niet kunnen zijn dat je scherm het source materiaal niet aankan? Misschien een te kleine of te grote resolutie? Mijn monitor kan op zwart gaan als ik een extreme resolutie invoer....

• Drareg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06-2025
Staat je refresh rate al op 60 of lager:
Ik heb hier hetzelfde probleem gehad met een samsung 226,
ik heb eerst de refreshrate naar beneden moeten zetten voordat ik de monitor op DVI aansloot (zat eerst een philips 21" crt via dvi --> vga op.)

[ Voor 3% gewijzigd door Drareg op 24-03-2007 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is opgelost. Tijdens het aansluiten van de kabels had ik het scherm uit staan. Dat bleek dus niet voldoende. Ook de stroomkabel moest uit de monitor. Dus scherm uit, stroomkabel eruit, DVI-kabel aansluiten, stroomkabel erin, scherm weer aan en voila. Soms kan het leven erg simpel zijn, mkaar je moet er maar opkomen.
Iedereen bedankt voor het meedenken. ;)