Toon posts:

Kwaliteit van Beeld slecht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds kort mijn nieuwe pc inclusief monitor binnen. Naar het uitpakken en alles aansluiten, start ik hem op. Alle drivers installen etc etc. Naar dat gedaan te hebben, is mijn beeld kwaliteit nog steeds zo slecht als zonder de drivers. De videokaart die ik gebruik is de XFX 8800 GTS XXX en monitor de Iiyama e1900s-b. Van beide apparaten heb ik de drivers nogmaals geinstalleerd, maar blijkt nog steeds het zelfde beeldkwaliteit te leveren.
In de programma's van Nvidia zoals control panel staat alles gewoon tot op zijn hoogst. In de instelling van de monitor staat de resolutie op 1280 x 1024 @ 32 bits kleuren, ook het hoogst dus. Qua herkenning is alles ook gewoon perfect, zegt ook gewoon dat alle apparaten correct werken.
De gfx kaart is aangesloten op een Asus P5H Deluxe met als processor Intel Core duo 2 e6600 @ 2.40 ghz.

Mijn vraag is dus, waar kan het aan liggen?

EDIT: Hier nog een printscreen ter verduidelijking:

http://img220.imageshack.us/img220/376/checkka2.jpg

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 10:03 ]

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 13:22
die zwarte streep heb je zelf getekend neem ik aan?
Verder zie ik namelijk niks fouts aan je screenshot..

[ Voor 68% gewijzigd door Boyd op 24-03-2007 10:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die zwarte streep heb ik zelf ff daar neergeplant met paint. Maar je ziet toch wel dat die kleuren helemaal niet mooi overlopen. Heb op mijn laptopt precies de zelfde achtergrond, die wel mooi vloeiend overloopt.

Sta hier nog beetje voor een raadsel?

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 13:22
:/ :/

bekijk je eigen screenshot eens op een andere computer... als het daar wel goed is, is je monitor niet goed.. of ik ben scheel, want ik zie geen verkeerde kleurovergang..

Verwijderd

alleen dat het wat waazig is voor de rest is het wel goed inderdaad

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-07 16:18
Ik zie wel dat het wat blokkerig is, maargoed dat komt ws door de JPEG compressie. Draai je beeld eens 180 graden in je gfx control panel, en kijk of het dan ook aan de andere kant zit :) ?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 09:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kan het zijn dat de kleur overgang niet helemaal "vlekkenloos" verloopt omdat het scherm "maar" 16,2 Miljoen kleuren kan weergeven. CRT schermen en ander type TFT schermen geven namelijk 16,7 Miljoen kleuren weer. Ik heb wel eens in tests/reviews gelezen en gezien dat dit bijvoorbeeld bij grijswaarde overgang duidelijk waarneembaar is. Dit als je wit over laat gaan naar zwart dat er strepen onstaan in het grijze deel in plaats van dat de overgang geheel vloeiend verloopt.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik de kijkhoek van dit scherm nu ook niet echt groot vindt. (horizontal/vertical: 150°/135°) Specs: http://www.iiyama.nl/defa...146&CE=F&PARAMS=DATASHEET

Edit: maar zoals reeds gezegd probeer eens te vergelijken met eeb abder scherm als je die mogelijkheid hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 24-03-2007 11:21 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1