Harde schijven + freeze = niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 11:58
Ik weet ook niet hoe ik het beter in een paar woorden kan omschrijven vandaar de vage topictitel. Het volgende is er aan de hand: ik zat eerder vanavond wat flash video's te encoded en ondertussen zat ik tv te kijken. Ik zag even een flits in het beeld van de tv, maar daar besteedde ik geen aandacht aan. Toen ik een minuut of wat later naar de vooruitgang van het encoden keek merkte ik dat de pc totaal bevroren was. Ik start dus opnieuw op.

Ik krijg keurig de post check, en daarna worden de IDE en SATA devices netjes herkend. Dan begint het gezeik: Een knipperende cursor en verder totaal niks.

Nog een paar keer stug opnieuw geboot, met steeds hetzelfde resultaat. Ik begon te vrezen dat die flits op de tv misschien iets van kortsluiting elders was. Ik ben maar eens wat hardware gaan afkoppelen, te beginnen met de harde schijven behalve de bootschijf. Wonder boven wonder startte hij toen wél meteen door. Het moest dus iig één van de twee harde schijven zijn die ik afgekoppeld had.

Ik sluit er één weer aan, en probeer weer te booten. Lukte niet. Dan moest die andere harde schijf de goede zijn, ik sluit de eerste weer af en koppel de tweede weer aan m'n pc. Ik start opnieuw op, en tot m'n grote verbazing startte hij wéér niet door. Alle twee de schijven stuk?

Ik sloop ze er allebei uit, en zet ze één voor één in een externe USB2 behuizing. Zodra ik ze in een opgestarte windows XP aanzet wordt het apparaat keurig herkend en kan ik bij m'n data. In beide gevallen alle mogelijke partities gecheckt op fouten, maar er wordt 0,0 aan fouten gevonden.

M'n eerste gedachte was nu dat m'n IDE channel waar die 2 schijven aan stonden misschien gefried was. Ik sluit de twee optische drives in m'n pc op de verdachte channel aan, maar hierbij start de pc wel gewoon door, en zijn cd's en dvd's gewoon leesbaar. De twee harde schijven op het "goede" IDE kanaal aangesloten, en dezelfde problemen kreeg ik weer.

Daarna ben ik de IDE kabels gaan vervangen, en dat 3x gedaan te hebben, heb ik dat ook maar opgegeven. Toen heb ik nog geprobeerd om andere stroomconnectors te proberen, om alles maar uit te sluiten, en nu ben ik op een punt beland dat ik het echt niet meer weet.

Korte samenvatting:

PC loopt helemaal vast
na POST en IDE/SATA devices herkenning boot ie niet meer door
Veroorzaker gevonden in 2 harde schijven op 1 IDE kanaal
Schijven worden wél herkend in BIOS, en spinnen.

Geprobeerd:

Harde schijven in externe USB2 behuizing: beide schijven doen het en zijn leesbaar, en bevatten geen fouten
Nieuwe IDE kabels gebruikt (3x): geen oplossing
Schijven op ander IDE channel aangesloten: geen oplossing
Andere devices op 'verdachte' IDE channel aangesloten: die werken gewoon
Andere stroomconnectors gebruikt: geen oplossing

Specs:
Windows XP Pro
Asus P5P800-VM
2x Western Digital WD1200 120Gb (de probleemschijven)
1x SATA Maxtor 6V200E0 200Gb
450W Zalman voeding.

Any ideas???

Think of me long enough to make a memory

• Pantalaimon
Een update (samenvatting staat weer onderaan)

Dit probleem deed zich 3 weken geleden voor. De volgende dag sloot ik alles weer aan zoals het was, en tot m'n verbazing deed alles het weer zoals het hoort. :S.

Tot gisteren dus. Het begon weer met een vastloper zonder blauw scherm of wat, alles bevroor. Ik startte weer opnieuw op, en net zoals vorige keer startte ie weer niet door naar windows. Dezelfde remedie toegepast en de twee harde schijven losgekoppeld. Hij startte weer door...

Maar na nog geen 10 minuten liep hij weer vast. Ditmaal een reboot, waarschijnlijk gecombineerd met een BSOD, die ik niet heb kunnen zien. Nog eens opgestart, en ditmaal meteen de instelling van automatisch rebooten bij fout uitgeschakeld.

Sindsdien heb ik nog enkele vastlopers gehad. De vastlopers doen zich ook volkomen random voor. Soms na 5 minuten, soms na 3 uur, en niet programma-gebonden. 1x bevroor alles weer zonder BSOD, maar ditmaal met 1 lange doorlopende piep van het moederboard. En daarna nog één met een BSOD met foutcode 0x00000050 - PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA in het bestand SPTD.sys. SPTD.sys leert me na googlen dat dit (o.a.) een module is van Daemon tools, die inderdaad bij mij geinstalleerd is, en veel soortgelijke problemen mee zijn.

In de afgelopen 3 weken is enkel het geheugen vervangen, en heb dus grote twijfels of het wel aan het geheugen kan liggen aangezien in beide gevallen hetzelfde probleem ontstaat, en daarbij het twee weken prima heeft gedraaid met het nieuwe geheugen.

Nu heb ik de volgende tests uitgevoerd: memtest86, draait momenteel nog, en daarbij zijn 4 errors na 8 passes (allemaal in test 8, 'modulo 20 , ones & zeros') gevonden. (Is dit een groot probleem? Ik lees over beroerdere gevallen zonder dat men dat als een probleem ziet)

SeaTools, om mijn OS harddisk te checken. Eerste keer sprong ie eruit met wat vage foutcodes, ik denk niet dat het aan de schijf ligt aangezien het programma er zelf helemaal mee kapte ipv een foutrapportage van de schijf gaf. Een tweede run verliep wel vlekkeloos.

CPU en mobo temps zijn ver binnen de limieten (45 graden gemiddeld CPU), en tevens doen de vastlopers zich ook voor zónder veel load op de CPU. Heatsink voelt ook alles behalve gloeiend aan.

Hoe meer ik ermee bezig ben, hoe minder ik er van begrijp. M'n verdenkingen beginnen te liggen bij het moederboard (dat slechts hooguit een half jaartje oud is) en/of de voeding, dat laatste omdat er een half jaar geleden meer hardware op raadselachtige wijze één voor één de geest gaf...

Zeker weten doe ik het allemaal niet, dus vraag ik jullie expertise.

samenvatting

Probleem: Zelfde als openingspost. Ditmaal blijven de klachten aanwezig en frequent. Onverklaarbare freezes en/of BSOD, zowel bij load als idle.

Fout 1: Systeem bevriest, desktop blijft zichtbaar. Muispointer beweegt niet.
Fout 2: Systeem bevriest, desktop blijft zichtbaar. Muispointer beweegt niet. Nu met lange constante pieptoon vanuit het moederboard speakertje.
Fout 3: BSOD direct na inloggen windows: 0x00000050: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA, file SPTD.SYS (éénmaal gehad)
Fout 4: Start soms niet door met harde schij(f)(ven) gekoppeld op het primaire IDE kanaal

Test 1: Harde schijven afgekoppeld van primaire IDE kanaal. Dit lost het doorstart-probleem op
Test 2: SeaTools voor de OS-harde schijf. 1e keer afgebroken door programmafout. 2e keer 100% getest zonder fouten gevonden te hebben. ook SMART zegt ok.
Test 3: Memtest86, na 8 passes 4 fouten gevonden. Allemaal in test 8 (modulo 20, ones & zeros)

Feit 1: Geheugen is sinds de problemen 3 weken geleden omgewisseld. Heeft sindsdien 2 weken zonder problemen gewerkt, tot gisteren dan.
Feit 2: CPU en moederboard temperaturen zitten in het groen. CPU hooguit 50 graden bij evt freeze.
Feit 3: PSU voltages idem ditto, bij metingen zitten deze waardes ver binnen de 10% afwijking.

---

Geheugen foutief? Kan, maar is het dan niet vreemd dat er vóór de vervanging dezelfde problemen ontstonden? Mocht het zo zijn, dan moet de oorzaak imo hiervan elders gezocht worden.
Moederbord foutief? Kan. Deze is hooguit een halfjaar oud. Mocht het zo zijn, dan moet de oorzaak imo hiervan elders gezocht worden.
Videokaart foutief? Lijkt mij sterk. Ik heb hiervoor vrij veel C&C3 gespeeld zonder er ooit problemen mee te hebben. Geen artifacts, en ook bij 2D geen videoproblemen kunnen ontdekken.
OS de schuldige? Lijkt mij sterk. Aangezien deze ongewijzigd is in programmatuur voor en na de problemen.
Harde schijf foutief? Lijkt mij sterk. De schijven die op het primaire IDE kanaal zaten vertonen geen problemen bij disk checks op ander systeem. Tevens liet de diagnostics-tool van seagate ook geen fouten zien op de OS-schijf.
PSU foutief? Kan, al zeggen de meetwaardes dat er niks aan de hand is. Kan het zijn dat de PSU bij 'ouderdom' vaker piekwaardes door het systeem jaagt en zo onbedoeld apparatuur fried wat bovengenoemde vastlopers kan veroorzaken? :S.

configuratie (update)
Zalman PSU 400W (geen 450 zoals in OP verkeerd vermeld is dus)
Corsair TwinX 2048-3200C2PT
Asus P5P800-VM (lga775
Maxtor 200Gb S-ATA
Intel Pentium D 2.80GHz
Zalman CNPS9500AT cpu cooler

Mijn verdenkingen liggen (als hoogste oorzaak) bij de Zalman PSU. Dit is naast de tv-kaart het enige ongewijzigde element in het systeem nadat een half jaar geleden één voor één zo'n beetje alle onderdelen slecht of niet meer werkten. (1 ram-strip, 1 videokaart, 1 geluidskaart, 1 moederboard, 1 HD, binnen 1 maand. Ik vermoedde een stroomstoring als oorzaak ervan, maar volgens mij heeft dat gegeven zijn sporen achtergelaten in de PSU, wat nu zijn uitwerking heeft op de nieuwe onderdelen :S.

Voordat ik op aanschaf van nieuwe onderdelen overga, wil ik eerst de ideeen van mede-tweakers horen, aangezien ik eigenlijk geen euro kan missen, en de pc toch een essentieel deel is voor m'n werkzaamheden :').

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je hebt zelf wel gezocht: zeer goed.

Iig: Je Ram MOET RMA!!!!!!!!!

Errors zijn altijd slecht: dan krijg je iig die blauwe schermen al niet meer ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Pantalaimon
Daar kun je best gelijk in hebben, maar het blijft me dwars zitten dat vóórdat de nieuwe RAM erin ging dezelfde problemen ontstonden. Ik denk eerder dat defect RAM niet een oorzaak is maar een gevolg. Memtest heb ik vlak na aanschaf van het nieuwe geheugen ook uitgevoerd, zonder fouten.

Acht je het goed mogelijk dat de PSU op sommige momenten teveel voltage op de onderdelen loslaat op de onderdelen en daarmee defect raken? Ik kan iig uit de metingen in het BIOS niet opmaken dat het daarwerkelijk gebeurt, maar in een half jaar tijd een hele reeks onderdelen moeten vervangen door defecten dat het al een nieuwe PC is, en met aanhoudende problemen?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:36
De BSOD met PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA duidt al op geheugenproblemen. Aangezien memtest ook errors geeft is het voor 90% zeker geheugen, de andere 10% zou in de geheugencontroller van de northbridge kunnen zitten.

• Pantalaimon
En hoe zit het met het feit dat windows ineens niet door wil starten bij het geval van gekoppelde harde schijven op het primair IDE kanaal? Dat lijkt me verder niet met geheugen van doen te hebben (toch?), en is bovendien het begin aller problemen geweest.

• Pantalaimon
Ik denk overigens dat dit topic op dit punt nu beter past in Overige Hardware, gezien de nieuwe troubles?

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
ik ben het wel met je eens dat het waarschijnlijk moederbord of voeding is. Het lijkt wel op geheugenproblemen, maar dan toch eerder in de controller; en dat is dus moederbord.

• Pantalaimon
elmertje schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:41:
ik ben het wel met je eens dat het waarschijnlijk moederbord of voeding is. Het lijkt wel op geheugenproblemen, maar dan toch eerder in de controller; en dat is dus moederbord.
Dan ga ik maandag toch eens een nieuwe voeding halen denk ik, aangezien het moederboard een half jaar geleden ook als eerste de klap kreeg en vervangen moest worden.

De laatste vastlopers sinds eergisteren komen vrijwel zeker van het nu defecte geheugen. Ik heb het oude geheugen er weer terug ingeprikt en so far so good, al kan ik er meer over zeggen als het een tijdje gedraaid heeft. Dat wordt pas maandag ben ik bang...

Ondertussen hou ik m'n oog op de voltages, die voor zover ik kan zien geen vreemde dingen laat zien. De harde schijven die ik af heb moeten koppelen in het eerste geval heb ik nog niet aangesloten, die zal ik maandag opnieuw aansluiten, en als hij nog doorstart eens kijken wat dat doet met de voltages.

Dat het geheugen goed was toen ik ze binnen kreeg weet ik zeker. memtest heeft toen totaal geen fouten gevonden, en heeft ook 2 weken intensief en zonder fouten gedraaid. Nu zou ik er alleen nog achter moeten komen of het inderdaad de controller is die niet jofel meer is, of het geheugen zelf een klap heeft gekregen (dat weet ik vrijwel zeker), of beide :X. Ik heb weinig zin om wéér een moederboard te moeten terugsturen in een half jaar tijd :').

Eerder vandaag nog met het nieuwe geheugen getestdraaid, en op het moment van vastlopen (haperend geluid voor 2 seconden en daarna bevroren beeld, het oude riedeltje) geen vreemde fluctuaties in voltages gemeten. Vandaar lijkt mij dat het geheugen sowieso al aan RMA toe is...

Het lullige is dat ik geen enkele harde aanwijzing heb en totaal nattevingerwerk is momenteel :').
Eens kijken of ik maandag wat duidelijkheid kan krijgen... Bedankt alvast :).

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Snap zowiezo niet dat je Western digital disks test met Seatools; van Seagate 8)7

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Pantalaimon
Madrox schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:15:
Snap zowiezo niet dat je Western digital disks test met Seatools; van Seagate 8)7
De Western Digitals zijn niet de schijven die ik daarmee getest heb. Het ging om de maxtor schijf waar het OS op stond die ik getest heb (uit voorzorg), en dat is wel nodig met SeaTools (maxtor -> seagate).

De Western Digitals heb ik in een ander systeem getest met wat simpele tools en zijn ook gewoon OK bevonden.

• Pantalaimon
Nou, er zit nu een nieuwe voeding in, dus er zal vrijwel zeker geen andere componenten 'zomaar' meer stuk gaan. Maar het probleem van het niet doorstarten met de 2 harde schijven uit de OP blijft aanwezig. Waarschijnlijk op een of andere manier toch de harde schijven getroffen, alleen blijft het vaag dat geen van beide werken als ze intern aangesloten zijn, maar geen problemen geven als ik ze in een USB2 behuizing aansluit.

Met twee andere harde schijven gekoppeld aan dezelfde IDE kabel en kanaal doet hij het wel gewoon. Vaag gedoe allemaal :S.

• Pantalaimon
Nou, update dan maar;

Geheugen had ik teruggestuurd, men heeft de 2 reepjes daar getest en hebben geen geheugenfouten kunnen ontdekken (en rekenen daarom 25,- testkosten :r), en de twee harde schijven die het "niet meer deden" eruit gehaald en vervangen door een SATA schijf.

Geheugen daarna weer terug ontvangen en in 2 andere geheugenbanken gepropt dan voorheen. Weer vastlopers op geheugen. Ik haal er 1 uit en alles draait goed.

Sindsdien nogmaals 2 occasional vastlopers gehad, waarna hij even mijn bootschijf niet meer wilde vinden. De tweedemaal zojuist weer gebeurd en ben nu weer niet in staat 'm door te laten booten..

Ik begin het erg beu te raken :/.

• Pantalaimon
Nieuw moederbord gehaald.
Nieuwe windows erop gezet.
Heeft 24u goed gedraaid.
Daarna spontane reboot
Automatische reboot bij systeemfouten uitgeschakeld
Testen. Wéér automatische reboot. wtf.

Optische drives eruit gehaald (ik probeer alles maar)
Reboots lijken voorbij... maar maakt meteen maar plaats voor nieuwe problemen...

Opnieuw stress-test. Daarnaast Newsleecher gedraaid. Ineens zwart scherm (no signal) :/.
Na de monitor uit en aangezet te hebben heb ik weer beeld. Newsleecher is eruit geklapt. Desktop refresht niet meer (bij het slepen van vensters zie je het spoor van datzelfde venster in de achtergrond blijven staan). Verder gegaan met stress-test. Weer zwart beeld. Afwisselend No Signal en "gewoon" zwart beeld. Blijkbaar flinke vastloper aangezien hotkeys e.d. ook niet meer leken te werken. Harde reset.

Het vreemde is dat de monitor op een andere computer continue aangeeft geen signal te hebben terwijl deze 100% zeker wel een goed signaal afgeeft.

De vastlopers bij de zwarte schermen zit me ook dwars. Kan een monitor dat doen? Of is m'n 5 maand oude videokaart de sjaak? Of de rest van het systeem wat allemaal 4 maand of nieuwer is? Of moet ik een exorcism uitvoeren?

edit: Het rebooten gaat weer als vanouds helemaal vanzelf. Ik heb 'm nu maar aan een andere monitor gehangen maar iets zegt me dat dat weinig uit gaat maken...

[ Voor 6% gewijzigd door Pantalaimon op 22-05-2007 15:46 ]

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 12:42

William/Ax3

We are Starstuff

Kan je eens het systeem aan een geaard stopcontact hangen? En probeer eens anders buiten de kast te draaien. Het lijkt erop alsof er somehow somewhere iets mis is met je spanning.

Draai eens een monitor prog en hou je temps + voltages in de gaten voor het moment dat je beeld nu Zwart schiet of je systeem reboot. Dat geeft je een betere indicatie waar het nou fout gaat. P.s wat geeft je event viewer nu door over de restarts?

[ Voor 40% gewijzigd door William/Ax3 op 22-05-2007 15:58 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• Pantalaimon
De voltages zijn prima binnen de marges, en de voeding is tevens deze maand nog vervangen. De temps komen bij stress niet boven de 45 a 50 graden uit.

Als ik in de event viewer kijk zie ik alleen een entry staan van de laatste spontane reboot, van de overige vastlopers daarvoor vind ik niks terug.

Dit zegt de laatste error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Event Type: Error
Event Source:   System Error
Event Category: (102)
Event ID:   1003
Date:       22-5-2007
Time:       15:38:46
User:       N/A
Computer:   CUBE666
Description:
Error code 1000007f, parameter1 00000008, parameter2 bab38d70, parameter3 00000000, parameter4 00000000.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 53 79 73 74 65 6d 20 45   System E
0008: 72 72 6f 72 20 20 45 72   rror  Er
0010: 72 6f 72 20 63 6f 64 65   ror code
0018: 20 31 30 30 30 30 30 37    1000007
0020: 66 20 20 50 61 72 61 6d   f  Param
0028: 65 74 65 72 73 20 30 30   eters 00
0030: 30 30 30 30 30 38 2c 20   000008, 
0038: 62 61 62 33 38 64 37 30   bab38d70
0040: 2c 20 30 30 30 30 30 30   , 000000
0048: 30 30 2c 20 30 30 30 30   00, 0000
0050: 30 30 30 30               0000

Minidump:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
Windows XP Kernel Version 2600 (Service Pack 2) MP (2 procs) Free x86 compatible
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS
Built by: 2600.xpsp_sp2_qfe.070227-2300
Kernel base = 0x804d7000 PsLoadedModuleList = 0x8055c700
Debug session time: Tue May 22 15:37:31.312 2007 (GMT+2)
System Uptime: 0 days 0:21:13.040
Loading Kernel Symbols
.........................................................................................................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
...........
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 1000007F, {8, bab38d70, 0, 0}

Probably caused by : memory_corruption

Followup: memory_corruption
---------

1: kd> !analyze -v
*                        Bugcheck Analysis                                    *

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP_M (1000007f)
This means a trap occurred in kernel mode, and it's a trap of a kind
that the kernel isn't allowed to have/catch (bound trap) or that
is always instant death (double fault).  The first number in the
bugcheck params is the number of the trap (8 = double fault, etc)
Consult an Intel x86 family manual to learn more about what these
traps are. Here is a *portion* of those codes:
If kv shows a taskGate
        use .tss on the part before the colon, then kv.
Else if kv shows a trapframe
        use .trap on that value
Else
        .trap on the appropriate frame will show where the trap was taken
        (on x86, this will be the ebp that goes with the procedure KiTrap)
Endif
kb will then show the corrected stack.
Arguments:
Arg1: 00000008, EXCEPTION_DOUBLE_FAULT
Arg2: bab38d70
Arg3: 00000000
Arg4: 00000000

Debugging Details:
------------------

BUGCHECK_STR:  0x7f_8

CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1

DEFAULT_BUCKET_ID:  CODE_CORRUPTION

PROCESS_NAME:  firefox.exe

LAST_CONTROL_TRANSFER:  from 00000030 to 80543859

STACK_TEXT:  
b55f607c 00000030 00000001 5eaec9e7 00000000 nt!KiTrap0E+0x21
WARNING: Frame IP not in any known module. Following frames may be wrong.
00000000 00000000 00000000 00000000 00000000 0x30

STACK_COMMAND:  kb

CHKIMG_EXTENSION: !chkimg -lo 50 -db !nt
22 errors : !nt (80543908-80543a78)
80543900  55  80  50  e8  d6  b4  fd  ff *70  c0  7c  2b  80  3d  29  55 U.P.....p.|+.=)U
80543910  55  80  00  74  0b  8b  5d  68 *b9  53  50  e8  78  61  fe  ff U..t..]h.SP.xa..
80543920  80  3d  42  4a  55  80  00  0f *85  0f  d9  ff  ff  e8  80  42 .=BJU..........B
80543930  fb  ff  e9  05  d9  ff  ff  b9 *40  54  54  80  39  4d  68  0f ........@TT.9Mh.
80543940  84  e1  00  00  00  b9  a8  09 *84  80  39  4d  68  74  2a  b9 ..........9Mht*.
80543950  6d  09  54  80  39  4d  68  75 *ff  8b  4d  60  f7  41  6c  01 m.T.9Mhu..M`.Al.
80543960  00  00  00  74  34  c7  45  68 *54  09  54  80  b8  05  00  00 ...t4.EhT.T.....
...
80543990  c0  89  45  44  e9  a3  d8  ff *be  8b  4d  64  d1  e9  23  0d ..ED......Md..#.
805439a0  00  31  55  80  f7  45  70  00 *ac  02  00  75  23  64  8b  35 .1U..Ep....u#d.5
805439b0  24  01  00  00  8b  76  44  83 *01  58  01  00  00  00  74  20 $....vD..X....t 
805439c0  f7  45  6c  01  00  00  00  74 *38  66  83  7d  6c  1b  74  10 .El....t8f.}l.t.
805439d0  8b  f0  57  51  55  e8  18  69 *3d  00  a8  0f  75  64  8b  c6 ..WQU..i=...ud..
805439e0  8b  75  68  3d  05  00  00  c0 *17  2c  3d  01  00  00  80  74 .uh=.....,=....t
805439f0  2a  3d  fd  00  00  c0  74  23 *00  06  00  00  d0  74  4a  8b *=....t#.....tJ.
80543a00  d1  8b  de  8b  f7  b9  03  00 *0f  00  8b  f8  b8  06  00  00 ................
80543a10  c0  e8  b2  d9  ff  ff  b8  04 *84  00  10  8b  de  8b  d1  8b ................
80543a20  f7  e9  96  d9  ff  ff  b9  ac *00  54  80  89  4d  68  8b  e5 .........T..Mh..
80543a30  f6  05  42  4a  55  80  01  0f *00  ff  d7  ff  ff  e8  70  41 ..BJU.........pA
80543a40  fb  ff  8b  e5  e9  f3  d7  ff *0f  ff  15  08  81  4d  80  f0 .............M..
80543a50  ff  05  00  2a  55  80  8b  4d *0d  d1  e9  23  0d  00  31  55 ...*U..M...#..1U
80543a60  80  8b  75  68  55  56  51  50 *ff  6a  0a  e8  e0  59  fb  ff ..uhUVQP.j...Y..
80543a70  f7  45  70  00  00  02  00  74 *80  83  3d  94  4a  55  80  00 .Ep....t..=.JU..

MODULE_NAME: memory_corruption

IMAGE_NAME:  memory_corruption

FOLLOWUP_NAME:  memory_corruption

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  0

MEMORY_CORRUPTOR:  STRIDE

FAILURE_BUCKET_ID:  MEMORY_CORRUPTION_STRIDE

BUCKET_ID:  MEMORY_CORRUPTION_STRIDE

Followup: memory_corruption
---------

memory corruption blijkbaar, maar de geheugenreepjes zijn buiten mijn systeem voor 100% okee getest.. , zie 3 posts hierboven..

Sinds de pc aan een andere monitor hangt is ie nog niet gecrasht (ruim een uurtje ofzo, dus zegt nog niks)

[ Voor 69% gewijzigd door Pantalaimon op 22-05-2007 16:57 ]

Pagina: 1