Toon posts:

partitie 'active' maken vanuit boot CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem. Ik heb een dual boot XP & Vista en alles werkte prima (2 partities). Alleen toen had ik per ongeluk de partitie met Vista op 'active' gezet, zodat er vanaf deze partitie geboot wordt. Maar blijkbaar werkt dat niet want ik krijg nu een error bij het booten. Ik wil dus weer de XP partitie active maken, maar dat valt erg tegen.

Het probleem is dat ik een RAID0 (intel) HD configuratie, en geen floppy drive heb. Ik kan dus geen bootfloppy maken met fdisk. Ik heb gparted geprobeerd, maar deze ondersteunt dus geen raid, dus die ziet mn partities niet eens. Ik heb winternals geprobeerd en deze geeft een BSOD nog voordat het is opgestart. Ik heb ook nog mijn kubuntu cd proberen te gebruiken, maar parted heeft de error 'no space outside disk' of iets dergelijks, dus ik neem aan dat ook deze de raid configuratie niet snapt.

Ik begin een beetje in paniek te raken :) Weet iemand een manier om te booten vanaf een cd, welke raid0 ondersteunt, en waarmee ik partities active kan maken? Bedankt!

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Partion magic al geprobeerd? Kun je ook boot cd maken.
Weet even niet uit mijn hoofd of ie raid herkend.

Verwijderd

Topicstarter
Bollebout schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:21:
Partion magic al geprobeerd? Kun je ook boot cd maken.
Weet even niet uit mijn hoofd of ie raid herkend.
Partition magic maakt alleen bootlfoppies.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je partition magic? Of Partition Manager? Daarmee zou je wel kunnen werken met RAID. Misschien dat UBCD een tool heeft voor je. Ik begrijp al zowiezo niet waarom je je Vista partitie als Active hebt gemarkeerd om er vanaf te kunnen booten als je XP je primaire boot partitie is, waar ook de MBR in staat. Ben je wel bekend met het dual boot gebeuren?

edit:
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:27:
[...]

Partition magic maakt alleen bootlfoppies.
Je kan met oa nero een boot cd maken die gebruik maakt van een dos boot flop. Ram de bestanden van partition magic erop en klaar. Zo heb ik ook een cd met Ghost en PM.

[ Voor 32% gewijzigd door Hero of Time op 24-03-2007 01:32 ]

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
oke het probleem is opgelost. Het probleem met alle boot cd's was dus dat ze geen raid supporten. Ik heb daarna een nieuwe winternals gemaakt met mijn raid drivers erin en toen werkte het gewoon :D