Toon posts:

Wel serieus hier hoor!

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar leuk om allemaal nieuwe namen te zien, en een paar oude bekenden! Ik kan het me verbeelden, maar volgens mij zijn de moderaties op T.net nu ook op een beduidend hoger niveau dan, say, een half jaartje terug.

Schijnbaar hebben er toch weer wat meer mensjes zin in modereren gekregen, zoals ook ik nu weer. Maar overdrijven is ook een faq hoor, nog niet 1 topic over een +3 grappig? Geez 8)

Aan de serieuzere kant: heb ik het al gemist, of komt er in /16 nog een topic voor de eerste evaluatie van het tijdelijke nieuwe modsysteem? (Of komt er geen evaluatie omdat Femme toch al bezig is met de opvolger en geen zin heeft z'n tijd te verdoen met mod 1.2.1? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Om te evalueren hebben we harde input nodig Mecallie, die is niet echt voorhanden en veel devtijd om dat te genereren hebben we ook niet (niet zo vreemd ook als je bedenkt dat het toch een tijdelijk karakter heeft).

Voor wat het waard is, en dat zijn geen harde waarden, we volgen de moderaties scherp en proberen discutabele moderators bij te sturen. Echte mismodders raken per direct hun modrechten kwijt, maar dat is pas één keer nodig geweest.
Al bij al lijkt de nieuwe ploeg behoorlijk goed bezig, wmb word er wat te hoog gemodereerd maar dat kan 'vak'deformatie zijn.

Wat wel een harde waarde is is dat er afgelpen week minder powermoderaties zijn geweest, dat komt niet alleen omdat het minder nodig was maar ook omdat de powermods een stapje terug zijn gegaan en het liever aan de FPM's overlaten.

Er zijn inmiddels tientallen nieuwe FPM's aangesteld en we blijven uitkijken naar meer kandidaten :)

Wat betreft de 'pixelperfect' moderatie-discussies: die historie hebben de nieuwe FPM's nog niet maar dat zal wel weer komen :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:48
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 00:04:
Maar leuk om allemaal nieuwe namen te zien, en een paar oude bekenden! Ik kan het me verbeelden, maar volgens mij zijn de moderaties op T.net nu ook op een beduidend hoger niveau dan, say, een half jaartje terug.

Schijnbaar hebben er toch weer wat meer mensjes zin in modereren gekregen, zoals ook ik nu weer. Maar overdrijven is ook een faq hoor, nog niet 1 topic over een +3 grappig? Geez 8)

Aan de serieuzere kant: heb ik het al gemist, of komt er in /16 nog een topic voor de eerste evaluatie van het tijdelijke nieuwe modsysteem? (Of komt er geen evaluatie omdat Femme toch al bezig is met de opvolger en geen zin heeft z'n tijd te verdoen met mod 1.2.1? :P )
Ok ok, ik zal m'n best doen van het modereren een luchtige serieuze ontspannen intellectuele topprestatie te maken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bszz op 24-03-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bszz schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 09:43:
[...]

Ok ok, ik zal m'n best doen van het modereren een luchtige serieuze ontspannen intellectuele topprestatie te maken ;)
Gelukkkig. Dan doe ik net alsof ik al dat intellectuele gedoe snap ;)

Botoo, bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Grappig hoort imho ook nooit de +3 te bereiken. Ik hoop overigens dat de modders de huidige inspanning door blijven zetten en er niet na een tijdje min of meer mee stoppen. Nu is het natuurlijk allemaal "nieuw" en geilen sommige mensen op hun nieuw verkregen (oude) permissies.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij geilen op onze nieuw verkregen permissies? Volgens mij ben je gewoon jaloers. ;)

Wat mij betreft is er gewoon niets veranderd. Het voelt niet anders. Ik heb in het begin wel wat fanatieker gemod, (En voorzichtig geweest met posten, om mijn mod rechten niet te verliezen) omdat ik bang was dat die 450 man wellicht een tikkie weinig waren. Maar dat bleek erg mee te vallen, dus nu doe ik weer gewoon als vroeger.

Het lijkt er mee te vallen hoeveel mensen je nodig hebt. Betere moderaties, betekent tegelijk ook dat er minder moderaties nodig zijn. Je hoeft veel minder mis-moderaties te corrigeren. Heel snel staan posts op het goede niveau. Ik ben beduidend minder situaties tegengekomen waarbij ik hard bij moest sturen. Je hoeft nu niet tegen een stel grapjassen, fanboys e.d. op te treden, en dat maakt het leven makkelijker.

Helaas zijn dingen als het eens/oneens syndroom nog niet helemaal weg. In bepaalde types threads komt dat toch nog wel bovendrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:35:
Wij geilen op onze nieuw verkregen permissies? Volgens mij ben je gewoon jaloers. ;)
Je begrijpt het punt wel denk ik ;) Wat ik bedoel is dat sommige mensen hier in TMF ineens veel actiever lijken. Ik kom namen tegen die ik nog nooit eerder heb gezien. Dat is natuurlijk mooi maar ik hoop dat men dat ook vol zal houden.

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 25-03-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Er zijn ook een redelijk aantal mensen die op de achtergrond gewoon actief gemodereerd hebben en verder vrij weinig gereageerd hebben of verder reageren. ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Dat is natuurlijk zeker een mogelijkheid. Ik denk dat voor de meeste minder actieve posters geldt dat ze ook niet heel erg actief modden. Op zich hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn wanneer ze mee gaan in de groep echter verbaasde ik mij over het grote aantal mensen in de mod groep met erg weinig posts. Dergelijke mensen zag je bv eerder ook (bijna) niet in TMF.

Het aantal mensen in de groep zegt natuurlijk niet direct iets over het aantal moderaties (zeker niet in de wat minder populaire groepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:10:
Dat is natuurlijk zeker een mogelijkheid. Ik denk dat voor de meeste minder actieve posters geldt dat ze ook niet heel erg actief modden. Op zich hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn wanneer ze mee gaan in de groep echter verbaasde ik mij over het grote aantal mensen in de mod groep met erg weinig posts. Dergelijke mensen zag je bv eerder ook (bijna) niet in TMF.

Het aantal mensen in de groep zegt natuurlijk niet direct iets over het aantal moderaties (zeker niet in de wat minder populaire groepen).
Ik denk dat er ook mensen zijn die of even geen tijd hebben gehad of gewoon een beetje moedeloos werden van het huidige moderatie systeem.

Ik zelf ben een hele poos weggeweest doordat ik simpelweg geen tijd meer had, heb nog wat in het buitenland rondgedwaald, opleidingen enzo.

Maar niet iedereen hoeft terug te komen. Vers bloed is ook goed, houdt de boel levendig :)

En nog zo serieus heh, kennen jullie die van die blondine al? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:29

DinX

Motormuis

Renegade schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:01:
Er zijn ook een redelijk aantal mensen die op de achtergrond gewoon actief gemodereerd hebben en verder vrij weinig gereageerd hebben of verder reageren. ;)
* DinX steekt hand omhoog :p

Ik post eigenlijk zelden op de frontpage, maar probeer wel zoveel mogelijk te modereren :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:44

Haan

dotnetter

Renegade schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:01:
* Haan is daar ook een van :)

Ik plaats soms ook wel een reactie op de frontpage als ik echt iets kwijt moet :P en als ik een spelvoudje tegenkom meld ik dat ook wel eens in het topic in FA, maar verder zul je mijn naam niet zo heel vaak zijn tegengekomen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:18:
En nog zo serieus heh, kennen jullie die van die blondine al? ;)
* Renegade gaat naast Mecallie zitten en droomt over vervlogen modderpoeltijden...

:P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Renegade schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:03:
* Renegade gaat naast Mecallie zitten en droomt over vervlogen modderpoeltijden...
* botoo wijst de * botoo op de kalender -> modderpoelen was altijd op vrijdag, waarbij de uitzonderingen de regel maakten en daar dan weer de uitzondering op :9
(Voor de niet-ingewijden: In TMF en in de modderpoel in het bijzonder heerscht een on/off/on/off/on/offtopic cultuur) :)

Wat betreft de inloop van ogenschijnlijke onbekenden: We mogen er van uit gaan dat er een verhoogde interesse is door de interim aanpassing, en dat die verhoogde interesse ook weer wat in zal zakken, maar ik hoop (en verwacht) dat er voldoende 'aan de pan blijven hangen' om het modereren weer op een goed niveau te krijgen. Natuurlijk hoop ik ook op een actiever TMF met nieuw (en oud) meubilair, maar laten we niet uit het oog verliezen dat TMF bestaat ter ondersteuning van het modden en niet omgekeerd :).

Er zijn een aantal aanwijzingen dat we weer op de goede weg zitten:

• Een aantal modders is een soort herintreder die het modden wat opgegeven hadden vanwege het uitzichtloze verkeerde mismoderatiesfeertje wat er hing, maar nu weer goede moed (en ervaring) hebben.
• Een aantal nieuwe gezichten heeft nu een nieuwe blik op modden en weet inmiddels ook TMF actief&passief te vinden.
• Door de kleinere groep vallen mismoderaties veel sneller op, kunnen we de slippertjes directer aanspreken en is het resultaat daarvan veel zichtbaarder.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Je hebt helemaal gelijk Botoo (waarom lees ik altijd Botox :? :o ). Dit interim systeem is idd natuurlijk een goede optie om ook wat nieuw bloed te introduceren in het modding gebeuren.

* Bor bedenkt ineens dat hij nog geen koffie heeft gehad en trekt een sprintje naar de koffie automaat voor de nodige cafeïne en hopelijk een leuk gesprek met die leuke dame uit de kamer hiernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:26

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Tja waarom nieuwe mensen? Eeeh geen idee... wat versta je onder nieuw? Ik kan pas sinds die merge op de FP modereren (gedoe gedoe), voor die tijd lette ik er niet eens op, alleen viel het me op dat er zo weinig trollen waren :+ Op zich is modereren niet echt tijdvretend, ik lees de reacties en tik er inmiddels automatisch een waardering bij, en zo heb je weer een draadje bijgemod... zonder echt veel te laten horen alhiero.
/me Freeze_XJ kent geen oude tijden, en vermaakt zich in het heden

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Renegade schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:03:
[...]

/me taait weer af: blondine zit bij Renegade op schoot. Baggerzooi :(

Pagina: 1