In onderstaande foto's / screenshots, komt naar voren wat ik gevoelsmatig al dacht.
Ik heb recent vanwege een plots overleden asus een asrock 939nf6g-vsta mobo geplaatst, hierop zijn de laatste en nieuwste bios en sata + chip drivers geinstalleerd.
Onderstaande is een sata2 disk, maxtor, 250 gig.

Bovenstaande disk bevat een geheel cleane vista home premium 64 bit install
Onderstaande is een sata1 disk van maxtor, 200 gig met zeer veel software en een ' vuile' XP home disk.

De test deed ik onder vista, in XP is er wel bijna 20% snelheid in het voordeel van de sata2 disk !
Het bevreemd mij en ik snap het ook niet, dat de sata2 een soort van aardbeving uitslag laat zien, en de sata1 gemiddeld meer doorvoer haalt dan de grotere en schonere sata2 !! Is dit gewoon?
Disk1: vista hp sata-300 / 2 <<------- test mee- en vanaf gedaan.
Disk2: XP home sata-150 / 1
AMD 3700+, 1 gig dual channel 400 mhz mem.
Ik heb recent vanwege een plots overleden asus een asrock 939nf6g-vsta mobo geplaatst, hierop zijn de laatste en nieuwste bios en sata + chip drivers geinstalleerd.
Onderstaande is een sata2 disk, maxtor, 250 gig.

Bovenstaande disk bevat een geheel cleane vista home premium 64 bit install
Onderstaande is een sata1 disk van maxtor, 200 gig met zeer veel software en een ' vuile' XP home disk.

De test deed ik onder vista, in XP is er wel bijna 20% snelheid in het voordeel van de sata2 disk !
Het bevreemd mij en ik snap het ook niet, dat de sata2 een soort van aardbeving uitslag laat zien, en de sata1 gemiddeld meer doorvoer haalt dan de grotere en schonere sata2 !! Is dit gewoon?
Disk1: vista hp sata-300 / 2 <<------- test mee- en vanaf gedaan.
Disk2: XP home sata-150 / 1
AMD 3700+, 1 gig dual channel 400 mhz mem.
[ Voor 9% gewijzigd door notsonewbie op 23-03-2007 23:18 ]
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)