Beste pc-configuratie ? Mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Beste,

voor mijn studies 'netwerkbeheer' wil ik een pc samensteken die ik als server zal configureren.
Let op : mijn budget is beperkt.
In het veld van moederborden zie ik niet duidelijk meer welk het beste kwalteit/prijs geeft.
Dit moederbord dient slechts te beschikken over 1 processor (maar dan wel liefst AMD X2-compatibel), grafische en geluidskwaliteit niet zo belangrijk, maar WEL genoeg DDR2-RAM-sloten, deftig FSB en chipset en ik wil ook kunnen experimenteren met RAID (1 à 2, geen RAID 5).

Ik wil deze server inrichten als server met AD, fileserver en applicatieserver (vandaar genoeg RAM voor 3 clients) en achtereenvolgens DHCP-server.

Welk moederbord biedt mij de beste mogelijkheden rond een prijs van 70 euro voor bovenstaande proeven ?

Vriendelijke groeten !
Jonas.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:49
Zie het even niet, wil je nou een compleet systeem of alleen een plank. Dan zit je 1. in de verkeerde categorie. En 2 wat research zal je zien dat de Nvidia Nforce de beste chipset is :), voor je budget.

[ Voor 4% gewijzigd door Termi op 23-03-2007 23:02 ]

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Ja excuseer zit in verkeerde categorie ! Net gezien.
--> heb topic in juiste cat gelanceerd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom in godesnaam RAID 2?? Dat is nou niet bepaald een RAID level dat niet veel gebruikt wordt, sterker nog, het wordt vrijwel niet gebruikt.

Verder kun je in principe ieder mobo pakken. Kijk gewoon wat binnen je budget valt, er is niet een beste mogelijkheid, dat hangt compleet van jezelf af.

Verwijderd

Waarom in godesnaam RAID 2?? Dat is nou niet bepaald een RAID level dat niet veel gebruikt wordt, sterker nog, het wordt vrijwel niet gebruikt.
Dat betekent dan toch net weer niet dat het presé slecht is, wel? :9

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ten eerste hoort dit niet in Videoplanken & Beeldkanonnen maar in forum=pmg], maar ik denk niet dat het topic daar open zal blijven. Ga svp eerst even zelf op zoek, selecteer wat modellen die qua specs aan je eisen voldoen en lees wat reviews daarvan. Ik denk dat je deze keuze daarna zelf wel kan maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.