ps2 controllerpoort layout

Pagina: 1
Acties:

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 02:02
Hallo, ik was opzoek naar de layout voor de ps2 controllers. Het probleem is namelijk dat mijn controller (lightgun) geen stroom meer krijgt. (ik heb de ps2 een keer bij het controllerpoort gedeelte laten kortsluiten.)
Ik denk dat als ik de controller met behulp van een adapter van stroom voorzie, dat het dan wel weer werkt.
Stomme is, dat ik ergens wel een nieuwe controllerpoort heb liggen, maar die kan ik natuurlijk niet meer terugvinden.

Volgens mij staat dit bericht hier goed, omdat dit niet onder software (games) valt.

• warcow
Niemand? Ik had zelf ook al met google zitten zoeken, maar ik krijg dan compleet andere dingen. Misschien gebruik ik ook wel de verkeerde zoekopdrachten. (ik zoek naar layout, ps2 controllerport)
Het gaat er dus om dat ik de ground en de +(hoeveel)volt van de controllerpoort.
Misschien is er iemand die dit met een multimeter kan nameten? (staat altijd stroom op die pinnetjes, zodra de console aan is.)

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:41
zoek eens op pin out of pinout

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• warcow
Nou, dankzij de post hierboven heb ik onderstaande website gevonden:
http://pinouts.ru/Game/playstation_9_pinout.shtml
Hierop staat dus dat ik pin 4 en 5 moet hebben. (neem ik aan..)
Ook staat er dat ik zo'n 3-5 (eigenlijk 5 dus) V moet gebruiken. 1 ampere zou genoeg moeten zijn.

Waarschijnlijk heb ik met mijn kleine kortsluiting gewoon teveel stroom genomen van die controllerpoort en daarmee de power supply fuse doorgefikt. Ik neem aan dat dan de controllers nog wel werken, want dat is dus het geval. (de lightguns krijgen alleen geen stroom meer, ze geven geen lichtjes enzo, en op de oude ps1 doen ze het nog wel)
Ik zal zo even zelf een adaptortje van rond de 5 volt aan die controllerpoort solderen, en kijken of dat wat helpt.
Resultaat zal ik hier nog posten, mocht iemand het ooit nog eens willen nalezen.... ^^

edit waarschijnlijk heb ik ook pin 3 nodig, omdat daar 9V opzit voor dualshock controllers en dergelijke. Ik neem aan dat mijn controllertje daar zijn stroom wegzuipt, en dat die dan ook kaduuk is...

edit2: nu beetje in de war, als ik dat poortje 4 als ground neem, dan zijn alle poorten +3,5V. Als ik dan het pinnetje neem wat 9 V zou moeten geven, dan geeft deze 0V aan bij mijn ps2. Zou ik dan gewoon even daar 9V van een adaptor over heen moeten jakkeren?
Of zou het zo simpel kunnen zijn als een zekeringetje die ergens doorgepapt is?

[ Voor 24% gewijzigd door warcow op 25-03-2007 20:07 ]