[PS3] Wifi / Internet vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 17:57
Hallo, ik heb vandaag mijn PS3tje gekocht. Ik heb op dit moment 2 problemen en 1 vraag.

1. Ik zit in een nogal benarde positie qua Wifi. Mijn kamer zit precies in een dode punt zeg maar. Mijn PS3 heeft moeite met het oppakken van signalen. Ons eigen netwerk heeft soms maar net 30% ontvangst, en een onbeveiligd netwerk van de buren schommelt tussen de 40% en de 70%. Ik kan geen ethernet draad aanleggen naar de router helaas. Is er een mogelijkheid dat ik het internet wat ik op mijn pc hebt (dat het signaal oppakt met een dikke 3 antenne SRX adapter) het via ethernet op de PS3 krijgt? Ik heb wat zitten prutsen maar het lukt niet.

2. Momenteel heb ik even goed signaal via het netwerk van de buren (ja dan beveiligen ze hem maar hoor). Downloads en Call of Duty 3 spelen gaat goed, maar de browser is opeens enorm traag. Geen enkele site komt tevoorschijn. Momenteel is het signaal 64%, moet voldoende zijn.

3. Ik had gelezen dat de PS3 heel erg stil was, maar die van mij gaat na een tijdje aanstaan in het menu alsnog met zijn fan aan draaien. Heb ik het verkeerd begrepen of heb ik het mis?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :).

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• Denizz
Vandaag weer iets bijgekomen. Ik kan al de hele dag geen CoD3 spelen, gisteren kon dat nog wel. Het signaal is 70%.

Heeft echt niemand nou een idee? :'(

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:36
Denizz schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 22:07:
Vandaag weer iets bijgekomen. Ik kan al de hele dag geen CoD3 spelen, gisteren kon dat nog wel. Het signaal is 70%.

Heeft echt niemand nou een idee? :'(
Dan lijkt me dat het signaal toch niet sterk genoeg is.

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 01:06
Gebruik je wep encryptie? Ik las hier of ergens anders dat je de setting bij wep op 'open' ipv. shared moet zetten.

Ik ga zo proberen wifi aan te sluiten... Laat ik wel weten of ik problemen ermee heb :P

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 14:16

robbydw

live your life

Denizz schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:28:
Hallo, ik heb vandaag mijn PS3tje gekocht. Ik heb op dit moment 2 problemen en 1 vraag.

1. Ik zit in een nogal benarde positie qua Wifi. Mijn kamer zit precies in een dode punt zeg maar. Mijn PS3 heeft moeite met het oppakken van signalen. Ons eigen netwerk heeft soms maar net 30% ontvangst, en een onbeveiligd netwerk van de buren schommelt tussen de 40% en de 70%. Ik kan geen ethernet draad aanleggen naar de router helaas. Is er een mogelijkheid dat ik het internet wat ik op mijn pc hebt (dat het signaal oppakt met een dikke 3 antenne SRX adapter) het via ethernet op de PS3 krijgt? Ik heb wat zitten prutsen maar het lukt niet.

2. Momenteel heb ik even goed signaal via het netwerk van de buren (ja dan beveiligen ze hem maar hoor). Downloads en Call of Duty 3 spelen gaat goed, maar de browser is opeens enorm traag. Geen enkele site komt tevoorschijn. Momenteel is het signaal 64%, moet voldoende zijn.

3. Ik had gelezen dat de PS3 heel erg stil was, maar die van mij gaat na een tijdje aanstaan in het menu alsnog met zijn fan aan draaien. Heb ik het verkeerd begrepen of heb ik het mis?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :).
Heb je al eens geprobeerd je Wifi accesspoint op een ander kanaal te zetten. Bijvoorbeeld channel 11 ipv (meestal) standaard channel 1?

Geen commentaar

• Denizz
robbydw schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:19:
[...]

Heb je al eens geprobeerd je Wifi accesspoint op een ander kanaal te zetten. Bijvoorbeeld channel 11 ipv (meestal) standaard channel 1?
Onze router staat op channel 7, en de enige router waar ik genoeg onvangst hebt is op kanaal 3. Als je bedoel dat ik ergens in de PS3 iets moet veranderen, da niet.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
3 en 7 zitten vrij dicht op elkaar. Zet je eigen router op kanaal 11 ofzo.

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 01:06
Over de PS3 en NAT 1,2,3
Some additional info...

If your router does not support uPnP (e.g. you're getting a NAT Failure error) it is still possible to get NAT type 2. You're router needs to be configured to forward some ports to your PS3. Quoting from the manual:

"The port numbers for PLAYSTATION®Network servers used for this are TCP: 80, 443, 5223 and UDP: 3478, 3479. For voice / video chat and online game play, direct communication with other PS3™ systems is used for data transmission during voice / video chat and online gaming. The port number used for this is UDP: 3658."

So you should forward these to the IP address of your PS3 (the manual for the router shoulld explain how to do this). Further, you'll need to setup any other ports required for whatever online games you play. An alternative to this would be to to make your PS3 the DMZ host on your network (again it'll be in your router manual). This essentially will forward all ports to the PS3. Either way you'll get NAT type 2 if done correctly.
klik

Unoffical PS3 Network guide

En ik zit via wifi online voor 5 min. nu en dat zonder problemen.

• Denizz
Crashcat schreef op zondag 25 maart 2007 @ 01:48:
Over de PS3 en NAT 1,2,3

[...]

klik

Unoffical PS3 Network guide

En ik zit via wifi online voor 5 min. nu en dat zonder problemen.
Het probleem is dat ik het nog nooit voor elkaar hebt gekregen om de router zijn poorten te forwarden. Wat ik ook doe in het menu van de router, port forwarding, port triggering, allemaal naar mijn (statische) ip, alle programma's blijven mekkeren dat ze dicht zitten... 8)7

Pagina: 1