Toon posts:

Goed geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een moederbord besteld, het is een Asus P5N32E SLI, met een Intel Core 2 Duo E6600, maar ik had 1 vraag, misschien verkeerd besteld, ik heb er G.E.I.L. 2 GB DDR2-533 Kit erbij besteld, maar ik weet niet zeker of het goed is. Is dit geheugen te langzaam of gaat dat passen op het moederbord?

Rick

Edit: Ik bedoel klopt het snelheid van geheugen of dat past bij de cpu

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 22:27 ]

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:02
Er staat hier vast genoeg over in andere topics maareh...

Als je niet van plan bent om te gaan overklokken is het geheugen wel ok.
Standaard FSB van een E6600 is 266mhz (9*266 = 2400mhz clockspeed)
Het geheugen draait op double data rate (DDR) dus 266*2=533mhz. Precies wat jij hebt besteld. Als je wel wilt gaan overklokken kun je in de problem komen maarrrrrr.... je kunt de processor FSB onafhankelijk van je geheugen FSB overklokken dus je kunt je geheugen op 533mhz zetten en dan je proc lekker overklokken.

Het is niet het snelste geheugen wellicht maar je kunt het zeker gebruiken.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet van plan om te overclocken, maar ik heb 2 van die ram kitjes besteld

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is snel genoeg, maar dat soort informatie kun je echt overal vinden. Wel is het zaak om even te kijken of er geen compatibiliteitsissues zijn door even op de QVL van de fabrikant van je moederbord te kijken. Die vind je doorgaans op de productpage.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je wel gekeken of dat ram op de QVL van je plank staat. Asus planken staan er nu eenmaal om bekend kieskeurig te zijn wat betreft mem, dus is het wel handig even uit te zoeken of het nu werkt of niet op jouw plank.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:17
Hier is in feite genoeg over te vinden (search). DDR2 533 sluit mooi aan op de FSB, dus prima geheugen. Mocht je zoals hierboven al wordt gezegd de FSB willen opvoeren (overclocken) dan zou sneller geheugen beter zijn maar als je dat niet van plan bent is er niks aan de hand. En als je wel van plan zou zijn over te clocken had je ook al wel geweten dat je sneller geheugen moest nemen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.