Wat is dat nou met RAM-Geheugen prijzen?

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik wil vragen wat er met de prijzen is.
Waarom zijn de ram-prijzen soms torenhoog, terwijl ze zoals nu spotgoedkoop zijn?!

Een week geleden kostte de 2X1 GB Kingston HX 6400 cl4 205,- volgens de pricewatch, nu nog maar 160, en dalend!
Hoe komt dat?
Maken de winkels geen verlies hierdoor, en waarom kan het zo zijn dat over 2 maanden de prijzen weer zijn gestegen?

Ik denk dat het antwoord heel behulpzaam zal zijn voor ons.
0+

Gulfstream G650

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vraag/Aanbod?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een artikel op de frontpage geeft daarvoor een aantal duidelijke oorzaken: nieuws: Prijzen ddr2 kelderen, verdere daling verwacht :)

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Mijn topic heb ik dus hierom geopend. ;)

Gulfstream G650

Verwijderd

Ik zou dit inderdaad ook wel eens willen weten. Eerst dacht ik dat ze gewoon de consument bespeelde met goedkope smoesjes zoals. ER IS EEN OVERSCHOT .e.d. Wat mij nu wel duidelijk is dat je, als de prijsen hoog zijn, je gewoon genaajjd word..

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:33:
Ik zou dit inderdaad ook wel eens willen weten. Eerst dacht ik dat ze gewoon de consument bespeelde met goedkope smoesjes zoals. ER IS EEN OVERSCHOT .e.d. Wat mij nu wel duidelijk is dat je, als de prijsen hoog zijn, je gewoon genaajjd word..
Goh, jij denkt dat een groot deel van de producten die jij koopt niet overpriced zijn? Think again...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:17
Dit is al jááááren zo en daarom niks nieuws. Het heeft allemaal te maken met vraag en aanbod. De fabrikanten doen 'voorspellingen' en stemmen daar hun inkoop- en productiebeleid op af (b.v. de voorspelling dat door de intro van Windows Vista er meer vraag naar geheugen zal ontstaan). Is de vraag toch minder dan verwacht dan is er teveel aanbod en gaat de prijs dus naar beneden (het spul te lang op voorraad hebben kost alleen maar meer geld).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 00:47
Dacht, dat er ook een trend was, dat richting lente/zomer de prijzen dalen, omdat er minder vraag is van consumenten, ze zitten minder achter de pc.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 19:51

aex351

I am the one

Een kwestie van vraag en aanbod en de situatie op de markt. In januari heb ik nog 2GB hyperx pc6400 cl4 geheugen gekocht voor 240 euro wat nu ruim 40 tot 80 euro goedkoper kost, erg vervelend wanneer ik de prijzen nu zie, maar er is gewoon weinig aan te doen. Je kan natuurlijk discusseren over eventuele winstmarges en noem het maar op alleen je schiet er weinig mee op aangezien je aan het eind van de dag toch die geheugen modules wilt/nodig hebt.

Het is natuurlijk minder wanneer de prijzen omhoog gaan zoals vorige jaar eind zomer. Wie weet zal dat dit jaar weer het geval zijn. DDR3 komt er ook aan.

[ Voor 40% gewijzigd door aex351 op 24-03-2007 01:29 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Toen na een serie aardbevingen in het verre oosten (omgeving waar chips zouden worden gebakken).. de prijzen de hoogte in schoten..

was dit ook echt zo, of was het gewoon een smoes om prijzen omhoog te schoppen?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Tjah zo bestelde ik net OCZ geheugen voor 160 euro, als ik dit geweten had, had ik liever kingston gehad, maargoed, sjit happens, OCZ 4-4-4-15 heeft ook weer andere kwaliteiten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:30:
Toen na een serie aardbevingen in het verre oosten (omgeving waar chips zouden worden gebakken).. de prijzen de hoogte in schoten..

was dit ook echt zo, of was het gewoon een smoes om prijzen omhoog te schoppen?
Als het een smoes was, zou een of andere fabrikant goedkoper zijn gaan verkopen dan de rest om meer marktaandeel te krijgen. Het feit dat dat niet gebeurde geeft aan dat er echt een tekort was. Of dat nu te maken heeft met een aardbeving, goddelijke interventie of een door de CIA in de doofpot gestopte invasie uit Mars doet er verder weinig tot niets toe. Het tekort was echt en daarom gingen de prijzen omhoog. Zie Adam Smith en co voor de wetmatigheden :z

Oslik blyat! Oslik!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 13:09
salimrmaf schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:25:

Een week geleden kostte de 2X1 GB Kingston HX 6400 cl4 205,- volgens de pricewatch, nu nog maar 160, en dalend!
Opvallend is ook dat geen enkele winkel die dat ramgeheugen voor minder dan 200 euro aanbiedt, ook daadwerkelijk dat product in voorraad heeft. Elke winkel zegt dat ze dat product wellicht over 10 werkdagen in voorraad hebben.

Ik heb laatst een moederbord en processor gekocht en wil nieuw geheugen kopen waarbij mijn voorkeur naar bovenstaande module gaat, als het echter nergens beschikbaar is dan zal ik genoodzaakt zijn om een ander merk te kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door OCTheEagle op 25-03-2007 11:57 ]

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 16:41

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Hetzelfde verhaal geld voor mijn geheugen, voor 269 gekocht.... nu te koop voor 180

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Verwijderd

Ik heb het ong. 2 weken terug gekocht. De prijs is met nog geen 5 euro gedaald. Dus dat valt wel mee, is wel 533MHz geheugen.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
OCTheEagle schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:56:
[...]

Opvallend is ook dat geen enkele winkel die dat ramgeheugen voor minder dan 200 euro aanbiedt, ook daadwerkelijk dat product in voorraad heeft. Elke winkel zegt dat ze dat product wellicht over 10 werkdagen in voorraad hebben.

Ik heb laatst een moederbord en processor gekocht en wil nieuw geheugen kopen waarbij mijn voorkeur naar bovenstaande module gaat, als het echter nergens beschikbaar is dan zal ik genoodzaakt zijn om een ander merk te kopen.
Maar is het neit zo, dat als je de rRAM nu voor 160 E kost, ook al zijn ze uitverkocht, je over een aantal weken de geheugens toch wel binnenkrijgt, dus voor die 160?

Of als een product is uitverkocht, kun je dan dat product ineens neit meer 'kopen'?

Gulfstream G650

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
salimrmaf schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:26:
[...]

Maar is het neit zo, dat als je de rRAM nu voor 160 E kost, ook al zijn ze uitverkocht, je over een aantal weken de geheugens toch wel binnenkrijgt, dus voor die 160?

Of als een product is uitverkocht, kun je dan dat product ineens neit meer 'kopen'?
Ja dat zouden winkels eigenlijk moeten doen, alleen er zijn winkels die op een sluwe manier nog wel is onder een koopovereenkomst uit proberen te komen, dan geven ze snel maar de leverancier de schuld want daar hebben ze een verbinding mee.
De betere winkels doen over deze bedragen niet moeilijk en nemen de schuld op zich. Prima manier van reclame maken natuurlijk. Sommige geven je ook korting op een ander alternatief.

Ik heb wel is de mazzel bij een TFT gehad dat de 2 halen 1,5 betalen actie bij Dell niet helemaal goed ging, voor mij was het dus ook 1 halen 0,5 betalen, kreeg het wel netjes voor die prijs :p
Pagina: 1