[nVidia] 2 Schermen in Display Properties zonder nView-hoe??

Pagina: 1
Acties:

• Webdoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 05:59

Webdoc

Echte Männer fahren Mercedes

Topicstarter
Een simpel probleem. Mijn maat zegt net tegen mij dat hij op zijn 6200 plebkaart gewoon twee schermen ziet in Display Properties (van Windows zelf dus).

Dus vraag ik mij af - what the fok??? Hoe kan dat nou. Voor zover ik het weet kan je alleen dual screen op een nVidia kaart met dat domme nView, of met behulp van een 3rd party appje.. maar dat wil Webdoc niet! Ik wil net als bij ATi kaarten gewoon twee schermen in display Properties zien, met eigen resolutie, taskbar op 1 scherm etc etc - nView is not an option, zelfs als deze bovengenoemde mogelijkheden bied - ik wil gewoon pure Windows dual screen hebben.

Ik heb nu twee keer Quadro FX-1400 in deze bak en zie dus maar twee schermen. Die kaarten zitten er in vooral voor de coolheid factor (en uitstekende 2D) maar 1 kaart is ook wel goed genoeg, als ik maar twee schermen kan aansturen ZONDER nView :(

Weet iemand hoe dat kan? OF dat kan? (Mijn maat is niet echt een hardware wiz ;) )

Registry settinkje? driver hackje? What is it?? Thanks :)

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Dit is een standaard feature van Windows, als sinds sowieso Windows 98 (toen bestond er nog helemaal geen nView). Al die extra software zoals nView is er alleen om nog meer fuctionaliteit te bieden, maar het is zeker geen vereiste om twee beeldschermen te gebruiken onder Windows.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Webdoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 05:59

Webdoc

Echte Männer fahren Mercedes

Topicstarter
Ja dat weet ik. Maar right-click jij maar eens op je computer met nVidia kaart op de desktop --> Display Properties --> en jah! Daar zie je 1 scherm... zoals op dit plaatje:

http://www.visualwin.com/...y-properties-advanced.png

en niet twee losse zoals op dit plaatje:

http://www.verdictsystems.com/images/settings1.jpg

(Op Google Images gevonden, I know, its lelijk ;) )

En ik wil dus dat ie als Plaatje 2 er uit ziet op nVidia kaarten. Het werkt voor mij op ALLE kaarten behalve nVidia (3DLabs, ATi, you name it, altijd twee schermpjes. op nVidia, ALTIJD 1, no matter what I do)

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-07 16:18
Bij normale (Nvidia)videokaarten zie je er ook twee, als het niet wordt geshowed, denkt windows of dat er maar 1 scherm aan kan of zit of de drivers maken dit (vanwege duistere redenen) onmogelijk. Als je eenmaal het aan de praat hebt gekregen, dan blijft deze optie bestaan, alleen is de 2e monitor grijs.

Komt er niet toevallig een scherm bij als je 1 kaart eruit haalt , beide schermen op 1 kaart doet en reboot?