Toon posts:

Beginnen programmeren.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :) .
Ik zit nu in de 3e klas vmbo-t en nu moet ik binnekort mijn vakkenpakket samenstellen.
Nu zit ik te denken om de kant ict te gaan,ik denk zelf eerst de opleiding netwerkbeheerder en daarna de opleiding applicatieontwikkelaar.
nu heb ik een paar vragen.

1. Heb je een speciaal talent nodig om te programmeren ;) ?
2. Met welke taal kan ik het beste beginnen leren programma's te programmeren. (denk aan simpele spellen zoals pacman.
3. Hoe is het op dit moment in de ict sector?

bvd rick.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Netwerkbeheerder is heel iets anders als applicatie-ontwikkelaar. Als programmeren je wat lijkt, begin dan gewoon meteen een studie daarin, want anders gooi je gewoon je tijd weg.

Nu je vragen:
1.) 'Talent' helpt wel, inzicht hebben in hoe de dingen in elkaar steken willen wel bijdragen aan een beter eindproduct.
2.) Een spel maken als pacman is verre van simpel. Vergis je daar niet in.
3.) Op VMBO/MBO niveau weet ik het niet precies, maar op HBO/WO niveau trekt het de laatste paar jaren weer aan, van wat ik begrepen heb.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
2.) simpel algemeen programmeren? C. zeer veel gebruikt, simpel, ongeloveloos veel over te vinden en algemeen waardoor later overstappen altijd goed te doen is.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Op HBO/WO-niveau is er meer vraag dan aanbod atm (lees : banen voor het oprapen). Ook schoppen er veel bedrijven nu (terecht) MBO-ers naar beneden (of het bedrijf uit) die een hogere functie hebben dan hun papieren toelaten.

Dat wil niet zeggen dat je weinig kans maakt als MBO-er trouwens, maar het is zeker wijs om na je MBO-opleiding Hogere Informatie te gaan volgen (desnoods deeltijd) of een lading certificaten te halen. Als je systeembeheerder wilt worden moet je ook alvast in je achterhoofd houden dat je oa flink wat Cisco-certificaten in je zak moet hebben (of bij een bedrijf in dienst gaan waar ze daar geld voor uit trekken).

0.0

• Petok
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08 13:32
iceheart schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 21:49:
2.) simpel algemeen programmeren? C. zeer veel gebruikt, simpel, ongeloveloos veel over te vinden en algemeen waardoor later overstappen altijd goed te doen is.
Waarom C? Absoluut niet beginnersvriendelijk, tenminste zo ervaarde ik het. C is niet bedoeld voor gewone programma's maar meer voor drivers en ander low level coding. Tuurlijk, als je het eenmaal door hebt is het geweldig...Ik zou zeggen bouw een leuke homepage in html, css en php en koop dan een java of c# boek en ga proberen pacman te schrijven ofzo. Verwacht niet dat het makkelijk is, je moet zeker enig inzicht hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Petok op 23-03-2007 22:16 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zoeken naar 'leren programmeren' in Programming.
Zoeken naar 'welke taal' in Programming.

Je vraag is nogal vaak voorbij gekomen. Op je eerste vraag zal iedereen "ja" beantwoorden, aangezien je een bepaalde manier van denken meester moet zijn. Je tweede vraag zal door iedereen anders beantwoord worden omdat iedereen zijn eigen favoriete taaltje heeft en dat zal willen promoten. En je derde vraag tenslotte kun je prima zelf uitzoeken, er zijn statistieken zat. ;)

Aangezien dit dus al vaak voorbij gekomen is, doe ik dit topic dicht. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.