Toon posts:

PC start na uitzetten niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede gathers,

Een kennis van mij heeft onlangs een nieuwe pc aangeschaft (alles uit losse onderdelen gekocht bij Alternate in Ridderkerk). Ik heb em voor hem in elkaar gezet en de nodige OS en drivvers op geïnstaleerd. Alles werkt als een tierelier!!!!! Maar dat is uiteraard niet de reden dat ik hier een draadje over start :)

Zo nu en dan als zij 's avonds hun pc uit willen zettten (ja ja , een mens ook ook eens een keer slapen he!) en na het uitzetten ook de gehele spanning eraf halen. (Geen sluipverbruik) En dan de volgde ochtend hem weer willen aanzetten, doet ie helemaal niets!!!! Zelfs niet eens ene piepje van de BIOS!

Maar als ik de BIOS reset (met de pinnen) start hij weer helemaal gewoon op zoals het hoort. 8)7 Errug vaag....

Nu zit ik te denken dat het misschien te maken heeft met de spanning?? Immers na het uitzetten van de pc, halen ze het ook van het lichtnet af) Misschien dat door het inschakelen van het verdeeldoos een piekspanning veroorzaakt, met als gevolg dat hij niet meer wil opstarten?

Onderstaand de tech. specs. van de pc (mochten jullie er wat aan hebben)

Moederbord AM2 AM2NF3-VSTA 2000Mhz
Ásrock NVIDIA nFORGE3 250 ATX
CPU AMD Athlon 64 3800+ 2400 Mhz, 2000Mhz, 128 KB,512 KB
Club3D Radeon 9250 128 MB DDR-SDRAM, AGP x8, 240Mhz / 400Mhz
Geheugen: Buffalo 1 GB (2 modules van 528MB) DDR2-667 CL5-5-15

Ideeën????

Greetz

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Batterijtje misschien leeg?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07 11:58
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:49:
Maar als ik de BIOS reset (met de pinnen) start hij weer helemaal gewoon op zoals het hoort. 8)7 Errug vaag....

Nu zit ik te denken dat het misschien te maken heeft met de spanning?? Immers na het uitzetten van de pc, halen ze het ook van het lichtnet af) Misschien dat door het inschakelen van het verdeeldoos een piekspanning veroorzaakt, met als gevolg dat hij niet meer wil opstarten?
Is dat echt alleen als je tussendoor de spanning eraf haalt?
@ hierboven: ook als het batterijtje leeg is hoort hij op te starten. Ik heb het hier ook bij een pc (ben te lui om een batterij te halen), en steeds zegt hij dat de defaults zijn geladen... so what :z

Verwijderd

Ik heb het probleem dat hij ook niet meer wilt opstarten; ligt niet aan videokaart en ook niet aan de monitor. Nu wil ik ook proberen om mn bios te resetten (heeft verder toch geen consequenties?), maar hoe doe ik dat?

• stefan001
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 21:14:
Ik heb het probleem dat hij ook niet meer wilt opstarten; ligt niet aan videokaart en ook niet aan de monitor. Nu wil ik ook proberen om mn bios te resetten (heeft verder toch geen consequenties?), maar hoe doe ik dat?
NOFI, maar RTFM ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 21:14:
Pak je Manual van je moderbord erbij. Daar staat altijd een tekening van de moederbord, waar ook de pinnen aangegeven zijn om je BIOS te resetten. Het resetten is geheel onschadelijk :) Mocht je dat bedoelen. Bij het resetten wordt alleen de fabrieksinstellingen geladen :) Mocht je het boekje niet meer kunnen vinden, google dan ff met de tech. specs. van je moederbord.

Succes!

Verwijderd

sorry?

@ icehawk, bedankt ik ga het morgen even proberen.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-07 11:35

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 02:34:
[...]

sorry?

No Flame Intended: Read The Fucking Manual. ;)

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 02:34:
[...]

sorry?

en???? hoe is het gegaan?

*** schopje**** iemand enig idee??? De batterij kan hiet probleem niet zijn.... Misschien de powerunit?

• stefan001
Op een of andere manier raakt kennelijk je mobo van slag als de spanning wegvalt. Als een nieuwe batterij niet helpt, zou ik het mobo rma sturen.

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Kijken of de 24-pin en 12V stekkers er goed in zitten, effe opnieuw bevestigen... Daar was het bij mij ook een keer mee opgelost.

hoi

Verwijderd

Topicstarter
Phrantic schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:42:
Kijken of de 24-pin en 12V stekkers er goed in zitten, effe opnieuw bevestigen... Daar was het bij mij ook een keer mee opgelost.
Hmsss dat kan idd een goed idee zijn. ik ga van de week eens terug naar mijn kennis.. Ik post het wel als het geholpen heeft!
Pagina: 1