Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

filemeldingen en flitsmeldingen op de Garmin Nuvi 310

Pagina: 1
Acties:

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 16:26
Ben sinds enkele maanden in het bezit van de Nuvi 310 en hij bevalt me zeer goed.
Ik heb alleen ooit gehoord dat er een mogelijkheid bestaat om het apparaat uit te breiden met
de mogelijkheden voor filemeldingen (en alternatieve routes) en meldingen van flitspalen.
Ik geloof dat er een extra antenne oid in de handel is, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe dat dan gaat werken. Moet je tevens een abonement nemen op filemeldingen??....
wie kan me helpen?

Verwijderd

een tmc receiver bedoel je?
als het goed is heeft het apparaat al flitspalen detectie.
tmc is voor filemeldingen
gaat je ongeveer 100 euro kosten alleen weet niet waar je de receiver van een garmin kan halen (niet in de MM's)

alleen bij stomstom One heb je een abo nodig voor de rest is het eenmalige kosten.

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-11 21:29
De flitspalen kun je gratis downloaden via www.flitspaal.nl. Daar is ook meer uitleg te vinden over hoe je dit moet doen. De TMC-ontvanger voor de files is langs meerdere kanalen verkrijgbaar, waaronder via www.gps-garmin.nl, en daar is ook veel info op het forum te vinden. De TMC-ontvanger is overigens inderdaad een antenne die je met zuignapjes op de voorruit van je auto plaatst en deze middels een stekkertje aan de zijkant met je Nuvi verbind. Filemeldingen zijn binnen Nederland niet 100% betrouwbaar, maar heb er toch al een aantal keren plezier van gehad. Je hebt alleen de eenmalige kosten van de aanschaf van dit stekkertje en geen abo-kosten, zoals bij sommige concurrenten wel.