(smtp) : No route to host

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Hallo,

Ik ben bezig een smtp server op te zetten, alleen ondervind ik een heel raar probleem. Mijn smtp server kan met geen enkele andere server verbinding maken. Ik krijg fouten zoals deze:

mail.xs4all.nl [194.109.6.40] 25 (smtp) : No route to host

Je zou denken dat er iets mis is met mijn routing, maar andere dingen werken wel gewoon (http, irc, ftp, ssh).

tracepath geeft:

1: xxxxxx.sshunet.nl (145.97.xxxxxx) 0.467ms pmtu 1500
1: xxxxxx.sshunet.nl (145.97.xxxxxx) 0.533ms
2: V1-10-1.1552.XSR01.Amsterdam2a.surf.net (145.145.16.174) asymm 3 5.218ms
3: FT-500.XSR03.Amsterdam1A.surf.net (145.145.80.34) asymm 4 3.000ms
4: nl-ams04a-ri1-gige-5-0.aorta.net (145.145.166.46) 2.510ms
5: 213.46.183.61 (213.46.183.61) asymm 6 2.934ms
6: 213.46.161.38 (213.46.161.38) 3.262ms
7: no reply
8: no reply
9: no reply
10: no reply
11: no reply
12: no reply
13: no reply
14: no reply
15: no reply
16: no reply
17: no reply

Dus het lijkt niet in mijn firewall te zitten.

Iemand een idee? Blokkeert de isp het?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Volgens mij blokkeerd je isp poort 25 uitgaand, enige optie is je eigen mta instellen dat hij via smarthost de uitgaande mailserver van je isp gebruikt.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Kun je wel telnetten naar die mailserver over poort 25 ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:47

samo

yo/wassup

Je kan ook beveiligd emailen, waarmee je poort 25 omzeilt.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• orillion
  • Nu online
ChaserBoZ_ schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:01:
Kun je wel telnetten naar die mailserver over poort 25 ?
Nope, dat gaat ook niet.
Zal beveiligde ssmtp eens proberen.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
XS4All blokkeert als het goed is inderdaad port 25 uitgaand :).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bulldog schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:32:
XS4All blokkeert als het goed is inderdaad port 25 uitgaand :).
Dat zou dan recent moeten zijn gebeurd, maar ik geloof het niet. Verwar je XS4all niet met Planet?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
XS4ALL blokkeert net niks. Tenzij je een trojan hebt.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@TS: geef svp wat meer informatie. Bij welke provider zit je, welke mailserver, welke firewall, etc. Met de info die je nu geeft kan niemand iets.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 13:46
Waarom gebruik je de xs4all mail server als je zo te zien via surfnet internet?

• orillion
  • Nu online
Tuvow schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:51:
Waarom gebruik je de xs4all mail server als je zo te zien via surfnet internet?
Je snapt het niet helemaal. Als ik een mail stuur met mijn mail server aan iemand die xs4all heeft, dan maakt mijn mailserver verbinding met de mailserver van xs4all, en in dit geval gaat dat dus niet, met geen enkele server (ook chello, gmail, planet en tiscalli werken niet). Ik heb wat navraag gedaan en volgens een paar huisgenoten wordt de boel inderdaad geblokkeerd.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

orillion schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:32:
[...]
Je snapt het niet helemaal. Als ik een mail stuur met mijn mail server aan iemand die xs4all heeft, dan maakt mijn mailserver verbinding met de mailserver van xs4all, en in dit geval gaat dat dus niet, met geen enkele server (ook chello, gmail, planet en tiscalli werken niet). Ik heb wat navraag gedaan en volgens een paar huisgenoten wordt de boel inderdaad geblokkeerd.
Hoe moet iemand het nou snappen als jij geen nuttige informatie geeft? Zoals al eerder aangegeven: vertel eens iets over je provider, iets over je mailserver, iets over wat je nu eigenlijk hebt gedaan en ingesteld. Niemand is helderziend hier!

Er zijn twee mogelijkheden:
1. poort 25 uitgaand is geblokkeerd (ligt voor de hand, doen veel providers)
2. je IP-adres staat op een zwarte (SPAM) lijst en wordt niet geaccepteerd

Neem nu eerst maar eens contact op met je provider en vraag of een mailserver wel kan, en of er een smarthost kan worden ingesteld. Dan heb je gelijk ook zoektermen waarmee je verder kunt.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 25-03-2007 13:05 ]

• orillion
  • Nu online
gambieter schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:04:
[...]

Hoe moet iemand het nou snappen als jij geen nuttige informatie geeft? Zoals al eerder aangegeven: vertel eens iets over je provider, iets over je mailserver, iets over wat je nu eigenlijk hebt gedaan en ingesteld. Niemand is helderziend hier!

Er zijn twee mogelijkheden:
1. poort 25 uitgaand is geblokkeerd (ligt voor de hand, doen veel providers)
2. je IP-adres staat op een zwarte (SPAM) lijst en wordt niet geaccepteerd

Neem nu eerst maar eens contact op met je provider en vraag of een mailserver wel kan, en of er een smarthost kan worden ingesteld. Dan heb je gelijk ook zoektermen waarmee je verder kunt.
Die recatie had je ook beter achter wegen kunnen laten. Met het verkeerde been uit bed gestapt?

[ Voor 198% gewijzigd door orillion op 25-03-2007 13:49 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

orillion schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:45:
[...]
Die recatie had je ook beter achter wegen kunnen laten. Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Nee, het wijst je op het ontbreken van noodzakelijke informatie. Zie deze eerdere post:
gambieter schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 21:58:
@TS: geef svp wat meer informatie. Bij welke provider zit je, welke mailserver, welke firewall, etc. Met de info die je nu geeft kan niemand iets.
Ik geef vrijdagavond al aan dat je meer informatie moet geven, en de enige respons die je dan op zondag geeft is:
orillion schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:32:
[...]
Je snapt het niet helemaal.
[...]
Nee, natuurlijk snapt hij het niet helemaal, want hij is niet helderziend. Het punt is dat je vraag onmogelijk te beantwoorden is als jij niet probeert informatief te zijn. Dat had je al moeten doen in je eerste post. Zonder die informatie kan niemand iets anders doen dan gissen.

Dus: herstart je topic door informatie te gaan geven :)

• orillion
  • Nu online
gambieter schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:02:
[...]

Nee, het wijst je op het ontbreken van noodzakelijke informatie. Zie deze eerdere post:

[...]

Ik geef vrijdagavond al aan dat je meer informatie moet geven, en de enige respons die je dan op zondag geeft is:
[...]

Nee, natuurlijk snapt hij het niet helemaal, want hij is niet helderziend. Het punt is dat je vraag onmogelijk te beantwoorden is als jij niet probeert informatief te zijn. Dat had je al moeten doen in je eerste post. Zonder die informatie kan niemand iets anders doen dan gissen.

Dus: herstart je topic door informatie te gaan geven :)
De traceroute komt gewoon buiten mijn server, dus de firewall maakt niet uit, net als de mailserver. Met netcat kan je ook geen verbinding maken op port 25 met die externe mailservers, het probleem ligt dus bij de provider. Precies wat mijn huisgenoten al zeiden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

orillion schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:35:
Precies wat mijn huisgenoten al zeiden.
Veel gedoe om niks, Tomsworld had je in de eerste reactie al het juiste antwoord gegeven.
Tomsworld schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:55:
Volgens mij blokkeerd je isp poort 25 uitgaand, enige optie is je eigen mta instellen dat hij via smarthost de uitgaande mailserver van je isp gebruikt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1