Toon posts:

geen signaal bij monitor (monitor en videokaart werkend)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag zette ik m`n computer aan, lief even weg en toen ik terugkwam en hij normaal gesproken opgestart is had ik geen signaal op de monitor. Nog een keer proberen op te starten maar weer 'no signal'.

Nu heb ik een andere kabel geprobeerd (werkte niet), de monitor op een andere pc geprobeerd en daar werkte hij gewoon. Toen dacht ik dus dat het wel aan de videokaart zou liggen (heb het al eens eerder gehad), dus een andere videokaart erin gedaan maar nu wil hij nog niet werken, wederom no signal.

De videokaart is een ati radeon x1300 en de monitor is acer (AL1716). De computer zelf is zo'n kant en klare Packard Bell van de mediamarkt (ruim een jaar oud)

Iemand die weet wat het kan zijn?

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Denk je moederbord.

Ik had precies hetzelfde probleem 2 weken geleden, een nieuw moederbord loste het probleem op. Hoogst waarschijnlijk ook bij jou.

Edit:
Wat je nog wel eerst kunt doen is de spanning van je voeding nameten met een multimeter. Dan sluit je die mogelijkheid in ieder geval uit.

[ Voor 40% gewijzigd door heracles op 24-03-2007 11:18 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te achterhalen waarom je bak niet doorstart.

Verwijderd

Terw_Dan, brinx zegt niet dat de bak niet doorstart, maar dat het scherm geen signaal krijgt. En heracles, waarom denk je aan het moederbord terwijl 't normaliter duidt op een defecte videokaart? Dat 't bij jou 2 weken geleden aan het moederbord lag is echt een uitzondering.

Oftewel, brinx, probeer eens een andere videokaart. En als dat geen optie is: laten repareren.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 11:43:
Terw_Dan, brinx zegt niet dat de bak niet doorstart, maar dat het scherm geen signaal krijgt. En heracles, waarom denk je aan het moederbord terwijl 't normaliter duidt op een defecte videokaart? Dat 't bij jou 2 weken geleden aan het moederbord lag is echt een uitzondering.

Oftewel, brinx, probeer eens een andere videokaart. En als dat geen optie is: laten repareren.
Uuh, omdat de TS al zei dat hij al een andere kaart geprobeerd had maar dat ook niet werkte??? Eerst ff lezen he ;) .

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat doet dit in AVH? En wat heb je nog méér geprobeerd, ik vind het een beetje beperkt allemaal...
Pagina: 1