Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows Live Messenger] Foutcode 80048820/80048439

Pagina: 1
Acties:
  • 26.362 views sinds 30-01-2008

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb het probleem dat ik met een pc niet meer kan inloggen op Windows Live Messenger. Hij probeert het een aantal malen en dan krijg ik steeds de foutcode 80048820 (80048439). De computer is direct met @Home verbonden (zonder router/ switch). Tevens is de webmessenger niet toegankelijk. OS is Windows XP, installatie is nog geen maand oud.

Nu heb ik al druk gezocht op Google en GoT en heb het volgende al geprobeert:

- Proberen aan te melden met een ander account (werkte ook niet, dus het is niet account gerelateerd).
- Klok syncroniseren.
- Firewall uit (Standaard Windows Firewall is de enigste die ik gebruik).
- Virusscanner uit (AVG 7.5 Free)
- Spywareprogramma's verwijderd (inclusief geblokkeerde sites)
- Proxy instellingen voor IE gecontroleerd.
- Proxy instellingen in Messenger gewist.
- Beveiligingsinstellingen van IE op standaard gezet.
- Gecontroleerd op SSL 3 wel aangevinkt was.
- Enkele bestanden waaronder softpub.dll opnieuw geregistreerd via regsvr32.exe.
- Netwerkkaart verwijdert en opnieuw geinstalleerd.

Tevens werkt messenger ook niet via alternatieve programma's als aMSN.

Ik zou nu niet meer weten wat ik moet doen, wat kan het zijn dat Windows Live Messenger niet werkt? Wie kan mij helpen?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

WLM deed het hier vanmiddag ook niet. Nu doet hij het inmiddels alweer. Zal wel weer aan MS liggen :z

• Rebunted
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:20:
WLM deed het hier vanmiddag ook niet. Nu doet hij het inmiddels alweer. Zal wel weer aan MS liggen :z
Was ik nog vergeten te vertellen, dit is al structureel zo (kleine maand nu).

• Rebunted
  • Niet online
Iemand?

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 19:59
Schijnt iets met de tijd te zijn.
Probeer is een jaartje eerder?
Of zelf ff gelijk zetten met je horloge.

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Dit ook allemaal al geprobeert? Jah, dat heb je. Dit is wat ms er over zegt. Over die 2e fout heb ik niets kunnen vinden.
Jammer genoeg is msn zo'n brak iets (het hangt zowat samen met plakband), dus is het soms best wel gokken. En er is zo weinig over bekend (naja, officieel dan).

[ Voor 41% gewijzigd door ibmos2warp op 25-03-2007 15:53 . Reden: Effe wat aanpassingen. ]

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Rebunted
  • Niet online
stijnos1991 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:41:
Schijnt iets met de tijd te zijn.
Probeer is een jaartje eerder?
Of zelf ff gelijk zetten met je horloge.
Ik heb de tijd gesyncroniseert (via Windows zelf en met extern programma), beide geen resultaat.
ibmos2warp schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:48:
Dit ook allemaal al geprobeert? Jah, dat heb je. Dit is wat ms er over zegt. Over die 2e fout heb ik niets kunnen vinden.
Jammer genoeg is msn zo'n brak iets (het hangt zowat samen met plakband), dus is het soms best wel gokken. En er is zo weinig over bekend (naja, officieel dan).
Over die eerste link, daarvan heb ik tip 11 "Internet Explorer herstellen of opnieuw installeren" en tip 12 "Klok automatisch aanpassen aan wintertijd en zomertijd afvinken" nog niet geprobeert, dat zal ik eerst eens doen. Ik post hier het resultaat.

Verwijderd

Misschien staat hier een oplossing voor je: error code 80048820

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Als je eens eerst kijkt wat de andere posten, misschien hoef je dan zelf niet te posten ;).
Oftewel, wat jij post komt op hetzelfde neer als wat ik heb gepost.
Het volgdende doen:
Herregistreer bepaalde dll's:
Ga hiervoor naar Start --> Uitvoeren en typ dan elk van onderstaande commando's in en duw elke keer op OK.
(Opmerking: nadat je op OK (of op ENTER) geduwd hebt krijg je een melding "DLLRegisterServer van *naam dll* geslaagd." Wacht op dit bericht om de volgende dll te herregistreren):
- REGSVR32 softpub.dll
- REGSVR32 wintrust.dll
- REGSVR32 initpki.dll
- REGSVR32 Rsaenh.dll
- REGSVR32 Mssip32.dll
- REGSVR32 Cryptdlg.dll
- REGSVR32 Dssenh.dll
- REGSVR32 Gpkcsp.dll
- REGSVR32 Slbcsp.dll
- REGSVR32 Sccbase.dll
Maar de TS heeft nog niet de resultaten gepost, dus kunnen we niet weten of het al werkt :).

Ik weet alles van niks

• Rebunted
  • Niet online
J-Media schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:21:
Over die eerste link, daarvan heb ik tip 11 "Internet Explorer herstellen of opnieuw installeren" en tip 12 "Klok automatisch aanpassen aan wintertijd en zomertijd afvinken" nog niet geprobeert, dat zal ik eerst eens doen. Ik post hier het resultaat.
Weer een update.

11. Internet explorer erafgehaald en opnieuw geinstalleerd. Tevens heb ik via het commando "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\ie.inf" IE proberen te repareren. Beide geen effect.

12. Klok automatisch aanpassen aan wintertijd en zomertijd afvinken, gedaan. Ook geen effect.
ibmos2warp schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:59:
[...]

Als je eens eerst kijkt wat de andere posten, misschien hoef je dan zelf niet te posten ;).
Oftewel, wat jij post komt op hetzelfde neer als wat ik heb gepost.
Het volgdende doen:

[...]

Maar de TS heeft nog niet de resultaten gepost, dus kunnen we niet weten of het al werkt :).
Zoals in de startpost staat, heb ik die dll's al opnieuw geregisteerd.

Tot nu toe geen oplossing. Hotmail.com is trouwens in de browser niet bereikbaar, het is echt heel iets vaags. Iemand nog een andere mogelijke oplossing?

• Rebunted
  • Niet online
Ik geef het op. Ik gooi de hele pc wel leeg en zet alles er opnieuw op. Bedankt iig voor de hulp.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Datum staat ook goed?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je het topic gelezen?
J-Media schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:21:
[...]

Ik heb de tijd gesyncroniseert (via Windows zelf en met extern programma), beide geen resultaat.
:)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

J-Media schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:41:
[...]
Zoals in de startpost staat, heb ik die dll's al opnieuw geregisteerd.
Oeps, sorry dan...
Tot nu toe geen oplossing. Hotmail.com is trouwens in de browser niet bereikbaar, het is echt heel iets vaags. Iemand nog een andere mogelijke oplossing?
Ook niet mail.live.com ofzo?

Ik weet alles van niks

• Rebunted
  • Niet online
ibmos2warp schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:15:
[...]

Oeps, sorry dan...

[...]

Ook niet mail.live.com ofzo?
Je hoeft geen sorry te zeggen :)

Mail.live.com werkt ook niet. Ik gooi windows er morgen opnieuw op.

Bedankt voor jullie hulp allemaal!

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 16:57
Ik heb nu hetzelfde probleem, en wat ik ook doe, niets helpt. zeer frustrerend.
Ik heb ook @home, ook geen router of switch en ik heb alles wat in dit topic staat gedaan, en niks helpt. (Ben ook via google hier gekomen door het zoeken naar de foutcode). Een nieuwe install zou teveel werk zijn, dus als iemand nog een andere oplossing weet, graag ;)

Bij voorbaat dank :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:56
algemeen probleem, ik kan er ook niet in :P

A wise man's life is based around fuck you

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-11 15:26

djac1

Computer freak

ik kom er helaas ook niet in. Ook niet op hotmail.

Verwijderd

Powershell schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:58:
die msn servers vallen minstens 10 x per jaar uit, ga er maar van uit dat die op windows draaien.. :P

daar zit ook gelijk het probleem :P

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:03:
[...]
daar zit ook gelijk het probleem :P
daar zit niet het probleem hoor :) probleem zit hem in de grote hoeveelheid gebruiker en veel dataverkeer. daardoor zijn er meer servers en is het onderhoudsgevoeliger

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Dito probleem (Telenet België) :(

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 00:21
Powershell schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:58:
+
J-Media schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:39:
[...]

Was ik nog vergeten te vertellen, dit is al structureel zo (kleine maand nu).
Ik heb er inmiddels al een aantal dagen last van. Het vreemde is, met windows messenger kom ik er af en toe wel in, maar het blijft frustrerend om het overgrote deel van de tijd niet met de gebruikelijke software online te kunnen :(

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 07:16
Same here. Rare is dat ik net mijn modem had vervangen en ik die dus ging verdenken.

Verwijderd

Ik heb ook dezelfde fout, en hotmail werkt tevens ook niet. Ook @home hier... 8)7 Sinds vandaag last van.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 19:27 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:48

Vos

AFCA

Als je merkt dat naast je MSN, ook webmessenger en e-messenger het niet doen dan lijkt het me wel duidelijk...is hier nu ook het geval.

• Dohme
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 15:23
Ik heb het probleem ook nu... Heb ook @home als provider, begin echt te denken dat ze daar weer aan het klote zijn !!

edit:

En als je zo netjes wilt zijn het te verhelpen door gebruik te maken van "probleem met verbinding oplossen van WLM" stopt ie bij mij bij de Key poorten.

Maar aangezien niks gebeurt is bij mij aan mijn modem/router/pc sinds gister lijkt het me sterk dat ik ergens poorten opeens dicht heb zitten.

[ Voor 57% gewijzigd door Dohme op 12-04-2007 19:31 ]

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
tjonge jonge...

Kijken mensen dan niet op de service status dan? daar staat dat ze login problemen hebben.... MAW... gewoon geduld hebben...

OP je inlogveld staan 3 opties onderin het scherm 1 is je service status.. Daar staat dat ze difficulties hebben met signing in.. dus.. wachten maar..

En niet @sloom de schuld geven.. BTW? als het @sloom is... hoe post je dan hier?:-p

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 07:16
adslfreak schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:33:
tjonge jonge...

Kijken mensen dan niet op de service status dan? daar staat dat ze login problemen hebben.... MAW... gewoon geduld hebben...

OP je inlogveld staan 3 opties onderin het scherm 1 is je service status.. Daar staat dat ze difficulties hebben met signing in.. dus.. wachten maar..

En niet @sloom de schuld geven.. BTW? als het @sloom is... hoe post je dan hier?:-p
Toen bij mij het probleem ontstond was die service status pagina nog niet gewijzigd ;) Zeker als je dan net je router hebt vervangen vind ik het toch fijn dat mensen even melden dat ze er ook last van hebben. Al kun je daar nu toch wel mee stoppen!

• Dohme
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 15:23
adslfreak schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:33:
tjonge jonge...

@kraam heeft wel vaker van zo n wazige problemen, dns ip is opeens niet meer bereikbaar blabla

maar gaat het hier niet om.

En natuurlijk heb als eerste de status gecheckt maar hier staat dat alle service's goed draaien!!

jij wint het doet het nu weer :+

Verwijderd

Hier geeft hij nu ineens wel de volgende melding:
Sign In
The .NET Messenger Service is temporarily experiencing difficulty. You may be unable to sign in. Please try again later.
Laatst bijgewerkt: 12-4-2007 10:15:00 Pacific Time (GMT -8:00)

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb dezelfde foutcode @orange adsl

heb ik ook wel vaker, na een tijdje kan ik vanzelf weer op msn
Dohme schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:28:
En als je zo netjes wilt zijn het te verhelpen door gebruik te maken van "probleem met verbinding oplossen van WLM" stopt ie bij mij bij de Key poorten.

Maar aangezien niks gebeurt is bij mij aan mijn modem/router/pc sinds gister lijkt het me sterk dat ik ergens poorten opeens dicht heb zitten.
same here

[ Voor 67% gewijzigd door kaasaanfiets op 12-04-2007 19:42 ]

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:11

_Eend_

🌻🇺🇦

Dohme schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:36:
[...]

@kraam heeft wel vaker van zo n wazige problemen, dns ip is opeens niet meer bereikbaar blabla

maar gaat het hier niet om.

En natuurlijk heb als eerste de status gecheckt maar hier staat dat alle service's goed draaien!!
Ja, die status slaat soms nergens op. Staat er dat alle services draaien zonder problemen, kan ik nergens inloggen (webmessenger, miranda, MSN, PocketMSN etc etc) en een tijdje geleden keek ik voor de grap op die statuspagina, stond er dat er inlogproblemen waren. Nou, ik kon toen gewoon inloggen.

Leuke is nog dat die troubleshooter zegt dat mijn firewall in de weg zit. Vreemd, want op een andere pc kon ik wel inloggen vandaag, dus m'n modem/router zit niet in de weg. En gister kon ik ook gewoon inloggen, en heb verder niks aan de rules van m'n firewall gedaan

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
tim de status pagina is gewijzigd om 19.15 onze tijd? toen poste je hier nog niet... enfin we wachten maar af!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dus hotmail.com ligt er nog uit? kan der vanaf school niet opkomen namelijk
en nee, hotmail wordt niet geblockt hier

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 12-04-2007 19:47 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:47:
dus hotmail.com ligt er nog uit? kan der vanaf school niet opkomen namelijk
en nee, hotmail wordt niet geblockt hier
Alles wat met MSN te maken heeft ligt eruit.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:49:
[...]

Alles wat met MSN te maken heeft ligt eruit.
m'kay :X

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik kan wel op webmessenger
www.webmessenger.msn.com
voor de mensen die niet zonder msn kunnen :+

• October
  • Laatst online: 19-04-2021
Maar is het ook normaal dat wanneer je MSN afsluit(dus ook rechtsonder in de taakbalk) en wanneer je het opnieuw wilt starten dat MSN dan helemaal niet tevoorschijn komt.

Ik zie wel dat ie actief is in taakbeheer. Bij afsluiten van mijn pc krijg ik dan een melding van End progress now.

Op andere pc is mijn broertje wel gewoon ingelogd. Alleen als je nieuw wilt aanmelden doet ie het niet.

Maja gewoon afwachten.

Orange ADSL trouwens hier.

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:51:
Ik kan wel op webmessenger
www.webmessenger.msn.com
voor de mensen die niet zonder msn kunnen :+
Werkt hier ook niet.

• Avalaxy
  • Laatst online: 15:58
Ik heb er ook last van, en het ligt niet aan mij.

Teveel BrEeZaH's op msn misschien :P }:O

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Dit kan wel eens kloppen:

NET Messenger Service

Sign In
The .NET Messenger Service is temporarily experiencing difficulty. You may be unable to sign in. Please try again later.

Maar eigenlijk mag dit niet .. maar toch ff voor de duidelijkheid

Twitter | Linkedin

Verwijderd

http://status.messenger.msn.com/Status.aspx?mkt=nl-nl
Sign In
Helaas pindakaas

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 12:10
windows messenger werkt wel

en via outlook is de mail ook wel te bekijken...

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tommzz schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:05:

Niopz, alleen via de oude emailaccounts ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Tommzz schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:05:
windows messenger werkt wel

Geen van die 2 werken hier.

Verwijderd

ik heb net ook een update binnen gekregen van windows en wou toen inloggen op windows messenger kreeg ook foutcode 80048820/80048439 zal het met de update te maken hebben P.s heb ook @HOME

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

bij mij werkt het al weer zoon 10 minuten...

Verwijderd

Ik heb ook dit probleem.
Mijn verhaal is dat ik op Vista Home Premium draai, de vorige keer dat ik een soort gelijk probleem met WLM had, was toen ik updates binnen had gekregen, en precies nadat ik weer vandaag de updates download en installeer, reboot, kan ik weer gelijk niet inloggen, zelfde problemen enal. Update weer verwijderen lost ook niks op, dus het moet haast wel aan msn liggen.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 14:31
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:06:
Ik heb ook dit probleem.
Mijn verhaal is dat ik op Vista Home Premium draai, de vorige keer dat ik een soort gelijk probleem met WLM had, was toen ik updates binnen had gekregen, en precies nadat ik weer vandaag de updates download en installeer, reboot, kan ik weer gelijk niet inloggen, zelfde problemen enal. Update weer verwijderen lost ook niks op, dus het moet haast wel aan msn liggen.
Dat had ik dus net zo, update gedownload/geïnstalleerd...reboot, weg msn, maar ik kan die update niet verwijderen..althans niet diegene die ik vandaag downloadde. Het gaat om deze: KB890830

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11 13:26
Duurt wel lang dit keer :(

specs

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:58
Bij mij werkt het ook nog steeds niet met windows live messenger onder XP, e-messenger, windows messenger e.d. werken ook niet. Behalve http://www.msn2go.com/ . Misschien is dit wat voor de mensen die msn hard nodig hebben

Verwijderd

AgoNitE schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:09:
[...]

Dat had ik dus net zo, update gedownload/geïnstalleerd...reboot, weg msn, maar ik kan die update niet verwijderen..althans niet diegene die ik vandaag downloadde. Het gaat om deze: KB890830
Nou, die update is het bij mij niet, maar ik draai ook Vista, weet niet of jij dat ook draait?
Maar hij had er 4, en er staan maar 3 tussen de updates, heel vreemd.
MSN doet het nog niet, we zien het morgen wel weer...

• Avalaxy
  • Laatst online: 15:58
MSN doet het weer hoor :) (hier althans).

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11 13:26
Hier nog steeds niet :(

specs

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 14:31
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:27:
[...]

Nou, die update is het bij mij niet, maar ik draai ook Vista, weet niet of jij dat ook draait?
Maar hij had er 4, en er staan maar 3 tussen de updates, heel vreemd.
MSN doet het nog niet, we zien het morgen wel weer...
Vista Home Premium ook..bij mij maar 1 update voor vandaag

• D467
  • Laatst online: 09-11 12:33

D467

[M]

Yes werkt weer:)
Als je er echt (nog steeds) niet opkunt ben je misschien gefreezed want dan krijg je namelijk ook die error code.
Modbreak:Hier gaan we maar niet naar linken. ;)

[ Voor 110% gewijzigd door pasta op 13-04-2007 14:02 ]

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 00:21
Na gisteren een tijdje probleemloos gemsnd te hebben doet het probleme zich weer voor:( Niet met windows messenger, niet met msn messenger, niet met GAIM en niet op een andere pc. Meer mensen die er last van hebben?

Verwijderd

BoB_HenK schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:47:
Na gisteren een tijdje probleemloos gemsnd te hebben doet het probleme zich weer voor:( Niet met windows messenger, niet met msn messenger, niet met GAIM en niet op een andere pc. Meer mensen die er last van hebben?
Hier geen last meer van! Maar wel frapant dat het bijna altijd gebeurd nadat ik updates binnen haal!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Mja, Windows Messenger ligt er wel eens uit. Leer er mee te leven of ga gewoon wat anders doen. Hier er continue over praten is nogal zinloos. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.