Toon posts:

Netwerk Harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een vraagje voor jullie:
ik heb 3 pc's/laptops en zou graag willen dat ze via een draadloos of bekabeld netwerk gegevens kunnen uitwisselen via een harddisk. Dat je bijvoorbeeld met meerdere pc's tegelijkertijd deze harddisk kan bekijken,... Mijn hardware dealer verklaarde dat je daarvoor een server nodig hebt en dat ik dus voor zo'n 7000 euro aan hardware nodig had. Maar dan dacht ik: ik heb toch geen server nodig om op 3 pc's bestanden met elkaar uit te wisselen? Daarom stel ik mijn vraag hier nog eens. Is er een andere mogelijkheid? Bestaat er zoiets als een netwerk harddisk die ik kan aansluiten op een router of swich en die dan zo beschikbaar wordt op verschillende pc's. (ze draaien allemaal op xp pro)
mvg,
Tommy

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Die schijven bestaan zeker, zie bijvoorbeeld dit topic:
[Ervaringen]Ethernet harddisks

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:42
Die hardwaredealer kan je dus gelijk de deur uit doen. Allereerst had hij moeten weten dat er zat SOHO NAS oplossingen zijn. Voor 40 euro excl hdd heb je er al een. (Ethernet harddisks zoals ze hierboven staan). Daar naast, een server van 7000 euro, daar kan je een redelijke school mee bedienen kwa file-storage. Hoe komt die gast daar in godsnaam bij... Een oude P1 met een ATA kaartje kan prima als fileserver dienen voor 3 computers.

[ Voor 15% gewijzigd door Nijn op 23-03-2007 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie snelle reactie, die verkoper probeert mij natuurlijk een toer te draaien maar dat zal hem niet lukken...
heb ik een switch nodig?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 19:02 ]

• Nijn
Ja. Al je computers moeten een netwerkkaart hebben. Vervolgens UTP bekabeling naar de switch en thuisnetwerk-wizard van Windows draaien.

Als je voor draadloos of internet delen wilt gaan, word het al vrij snel handig om een simpele router met 4 of meer poorten te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
oke, dus een router en switch en een NAS harde schijf is voldoende?
is er een NAS schijf die je mij zou aanraden?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 19:34 ]

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:38

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:28:
Hier heb je een uitgebreid overzicht van mogelijke NAS oplossingen. Je kan het zo gek en duur maken als je zelf wil.

En als je dan echt geld teveel hebt (en ook een wat hogere energie rekening niet schuwt) volg dan het advies van die verkoper op... :p lag me suf zeg. Wat een mafkees :) Verstond hij niet toevallig een SAN?

Geen commentaar

Verwijderd

Topicstarter
SAN?
nooit van dat gehoord
merci

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:38

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:13:
SAN?
nooit van dat gehoord
merci
offtopic: SAN is voor professionele doeleinden.

Geen commentaar

• Nijn
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:28:
Boodschappenlijstje:
1. (wireless) router met minimaal 4 poorten
2. NAS schijf of NAS kastje met losse harde schijf.

Vrijwel iedere router heeft een switch ingebouwd, vandaar de 4 poorten. (3 pc`s + 1 NAS)
Pagina: 1