Ik wil de 8 rijen die in mijn pageddatasource staan in een tabel krijgen, ik ben bezig met databankoptimalistatie en met wat in de pageddatasource staat moet ik weer enkele aanroepen naar de databank doen.
Ik probeer nu over een repeateritem, want rechtstreeks van pageddatasource naar tabel lukt blijkbaar niet. Het is van vitaal belang dat enkel de 8 in de pageddatasource in de tabel komen (dit is het verschil in een query van 1min30 en 2 seconden)
Weet iemand over welk bject dit wel kan, of hoe ik misschien toch rechtstreeks an pageddatasource naar tabel kan?
Als je wil aan voelen wat het probleem is kijk dan maar eens naar "beelden" op http://imagebank.fides.be
Login: "tweaker@tweaker.net" p a s w o r d = "tweaker"
Ik probeer nu over een repeateritem, want rechtstreeks van pageddatasource naar tabel lukt blijkbaar niet. Het is van vitaal belang dat enkel de 8 in de pageddatasource in de tabel komen (dit is het verschil in een query van 1min30 en 2 seconden)
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| table_allebeelden = beelden.BeeldenIDLijstInCatlijst("") 'table = beelden.Beeldlijst_inCategorielijst("") ' Populate the repeater control Dim dsPaged As New PagedDataSource() dsPaged.DataSource = table_allebeelden.DefaultView dsPaged.AllowPaging = True dsPaged.PageSize = 8 dsPaged.CurrentPageIndex = CurrentPage Dim rij As Data.DataRow Dim teller As Integer = 1 Dim temprepeater As New Repeater temprepeater.DataSource = dsPaged temprepeater.DataBind() Dim tabelleke As New Data.DataTable tabelleke = table_allebeelden tabelleke.Rows.Clear() Dim item As RepeaterItem Dim tellerr As Integer = 1 MsgBox("komt em ier in") For Each item In temprepeater.Items If tellerr < 50 Then tabelleke.Rows.Add(item.DataItem) End If tellerr = tellerr + 1 Next Dim rij2 As Data.DataRow For Each rij2 In tabelleke.Rows MsgBox(rij2.Item("beeld_id").ToString) Next |
Weet iemand over welk bject dit wel kan, of hoe ik misschien toch rechtstreeks an pageddatasource naar tabel kan?
Als je wil aan voelen wat het probleem is kijk dan maar eens naar "beelden" op http://imagebank.fides.be
Login: "tweaker@tweaker.net" p a s w o r d = "tweaker"
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 26-03-2007 11:29 . Reden: Gek dat mensen wel de [small] tag kunnen vinden, maar niet de [code] tag :? ]