Toon posts:

[XP] Installatie > Géén HDD gevonden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

Ik heb vorige week deze PC weer terug gekregen, mijn Pa wou er graag Vista op, dus zijn wil was wet (:P) we kregen dus Vista. Zelf speel ik nog wel eens games (CSS) dus ik wist al dat het een zware tijd zou worden ^^ .. in het begin ging het ngo wel, maar ik kreeg steeds meer een hekel aan de lage fps (ook al heb ik de laatste drivers) .. Dus ik dacht, laat mij maar dual-boot doen. Wij hadden hiervoor XPMC op de PC, dus die hadden we hier ook nog liggen.

Ik dacht het zo te installeren, maar dat werd nogal een probleem, doordat hij elke keer zei dat ik géén harde schijven in mijn PC'tje heb. Vista zag ze wel maar XP jammer genoeg niet :'( .. Ik heb ook geprobeerd om drivers te installeren via F6 tijdens de installatie, maar dan gaf hij steeds een foutmelding (deze drivers had ik van de cd af, f6floppyutility oid).

Er was ook een topic waarvan werd gezegt dat WD niet met VIA samen kon, maar ik heb er nooit last van gehad. dit is het eerst sinds maart 2004 dat hij zoiets zegt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
- Dus XP erop zetten // voorbij de "er zijn geen hardeschijven gevonden" in de installatie?

Spekkies:
3 x WD 250 S-ATA
1 x Maxtor 250 S-ATA
Intel Chipset Express 915P

Ik heb ook het programma "Matrix Storage Console" gebruikt, hij detecteerde toen wél de harde schijven (opnieuw?) dit was uitgevoerd @Vista. bij install zei hij nog steeds dat er geen schijven in zaten.

>> Screenshot <<

Op mijn mobo zit dus een 82801FR-SATA AHCI-controller (niet een losse pci controller dus, het is een controller die op het mobo zelf zit ..)

hopelijk kan iemand me hierbij helpen, gamen met drops tot 5 fps is niet echt fijn.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06
SATA driver laden tijdens de setup. Maak een floppy met daarin de drivers en ram op F6 tijdens de installatie van van XP.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik het gevoel dat jij wat boven je staat niet gelezen hebt?

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Het zal daar toch echt aan liggen ben ik bang. En je zegt zelf al dat ze een foutmelding gaven bij het inladen. Oplossing? Drivers vinden die wel werken :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Na dus ook gezocht te hebben heb ik ze gevonden, het probleem is echter;

het is een floppy iso (oid) dus ik meot een floppy hebben om de bestanden eerst te kunnen zien. Ik heb dus weer net geen floppy drive (-.-') dus ik kan niet bij die bestanden, weet iemand hoe ik dit verhelpen kan?

zou iemand hem anders kunnen uploaden die het wel lukt :'( ,, dat zou wel heel erg super zijn ;)
dit is de floppy 'iso':

.Exe
Zip

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 18:23
Je kan de drivers ook gewoon slipstreamen in je xp installatie ;)

Verwijderd

Topicstarter
uuhm, mja ik wist niet wat dat was, dus ik zat effe te googlen;

http://www.planet.nl/plan...ontentid=508636/sc=ef8a17

daar kwam ik uit, maar dan zie ik nog niet hoe je dan aan de S-ATA drives komt, of hoe je dan opeens wel kunt installeren.. Vraagt de installatie er dan niet om ??

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 19:23
Flappie schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:31:
SATA driver laden tijdens de setup. Maak een floppy met daarin de drivers en ram op F6 tijdens de installatie van van XP.
Eerst lezen en dan posten heeft vaker nut.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik die bestanden ook gewoon op een USB zetten? Als ie dan om A:/ vraagt, dat ik gewoon die USB in #:/ gooi?

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

met Nlite moet het lukken.

Sign here against sigs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:31:
Kan ik die bestanden ook gewoon op een USB zetten? Als ie dan om A:/ vraagt, dat ik gewoon die USB in #:/ gooi?
Niet met XP omdat de textmode setup geen USB storage support heeft.
Alleen als je moederbord een goeie USB floppy emulation heeft, dan wellicht wel (maar da's ook afhankelijk van de USB storage device die je erin steekt).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 22:02

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:31:
Noop. Diskette of niet in de XP setup... Dan zul je ze moeten slipstreamen op de CD, kijk naar de link(s) en zoek ff zelf mee, dit is vaker gevraagd.

I see dead pixels...

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:16

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Heeft XP installatie CD met SP2 ingebouwd geen SATA support? Daarmee kreeg ik het prima geinstalleerd op m'n nieuwe box dat alleen SATA heeft.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

inderdaad bekend probleem. of zelf een slipstream maken of een unattended install pakken en daarin je eigen serial zetten

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Trinsec schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:42:
Heeft XP installatie CD met SP2 ingebouwd geen SATA support? Daarmee kreeg ik het prima geinstalleerd op m'n nieuwe box dat alleen SATA heeft.
Niet weer...
er is geen sata schijf driver, alleen een sata controller driver.
Of je wel of geen driver moet installeren is afhankelijk van de instellingen in je BIOS van die controller (of je IDE mode gebruikt of niet).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Kan je er niet tijdelijk een floppydrive aan hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Trinsec schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:42:
Ik heb er nu voor het eerst last van :( (11e of 12e herinstall)
stefan001 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 21:03:
Kan je er niet tijdelijk een floppydrive aan hangen?
Dat kan sowieso nu niet, ik heb niet de kabels om een floppy drive aan mijn PC te binden, ik zal er morgen een proberen te kopen, miss lukt het dan ...
StuiTeR schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:44:
inderdaad bekend probleem. of zelf een slipstream maken of een unattended install pakken en daarin je eigen serial zetten
Hiermee ben ik niet bekend, dus ik zal dat toch even moeten uitzoeken, ben wel bezig geweest met slipstream, maar deze gaf error. Dit was een slipstream voor XP Pro (XPMC is toch Pro + uitbreiding?) ik dacht iig dat het wel zou werken, maar bij de 'update' (zie link boven) deed hij niks, omdat het niet klopte.

----

Ik wou toch nog graag 1 ding weten, want ik snpate het zelf niet helemaal;
ik heb een cd bij mijn pc mee gekregen met allerlei software, hier staan ook RAID drivers bij:
VIA:
- DriverDisk (ENIGE mét txtsetup.oem)
- VIARAID
- PIDE
- RaidTool
INTEL:
- F6 Floppy utility (komt na extracten "temp.IMA" uit)
ATI:
- F6 utility (maar heb niks ATI, dus die niet? komt na extracten "temp.IMA" uit)

Dit is mijn controller:
Chipset:
Detected Chipset:
Intel(R) 915 Express Chipset family
Chipset Components:
Memory Controller:
82915G/P
I/O Controller:
Intel(R) 82801FR I/O controller hub (ICH6R) <-----

maar welke moet ik dan hebben (hiermee kan ik toch de controller installeren?)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
IMA bestanden moet je op een floppy zetten. Ik gebruikte altijd winimage, ms kan je er een trial van gebruiken. Of probeer winrar, misschien werkt het. Of wellicht staat er een programma op de cd om het te extracten naar floppy? ;)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat ik zo lief ben heb ik de F6Floppy content in een zip gezet voor je.
Klik

Dit is de 5.5 versie overigens.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:36:
Heb ik het gevoel dat jij wat boven je staat niet gelezen hebt?
Andere drivers zoeken. XP herkend geen SATA schijven van de meeste controllers. Ook moet je installeren met een XP versie waar SP2 al geïntegreerd zit zodat ie zonder problemen schijven groter dan 128 Gb herkend.

Je kunt een orginele XP CD "slipstreamen", hier zijn veel tutorials over te vinden op internet. Ook kun je de drivers vaak meteen al inbouwen. Brand daarna een nieuwe CD, en probeer het weer.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1