Toon posts:

Switch/Router Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Wij hebben hier in huis een draadloos speedtouch modem met 1 internet uitgang. Deze hadden we tot vandaag in een sitecom router gestopt, waarna er 3 draad uitgangen kwamen, waaronder een naar deze computer. Soms hadden we toen het probleem dat er even op alle computers geen verbinding was (deze was er wel maar verschrikkelijk langzaam, net alsof bittorent aanstaat..), dit was te verhelpen door de stroom even van de router af te halen en dan had iedereen weer internet.
Dit was echter vervelend dus hebben we besloten om in de plaats van de router een switch neer te zetten. Dit ging allemaal leuk en aardig, maar op deze computer is er dan geen verbinding. Op de andere doet het internet het wel. Als ik dan de oude router weer aansluit doet het internet het wel op deze computer en de anderen(ik typ er nu op..).
Ik heb geprobeerd de netwerkkabel in verschillende uitgangen van de switch te stoppen maar bij geen van allen krigj ik verbinding.
Het is volgens mij duidelijk dat er een instelling in deze computer verkeerd zit.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
bedankt

• rikvdh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-03-2025
Hmm.. als je maar 1 uitgang hebt op je modem dan moet je daar geen switch achter zetten.. Een switch wijst namelijk zelf geen ip's toe aan pc's. Dat kan een router wel. dat moet ten alle tijden een Router worden. Wat voor Router heb je? Dan kunnen we je misschien verver helpen

[ Voor 16% gewijzigd door rikvdh op 23-03-2007 16:49 ]

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-03 17:39
Ik heb een SMC router.. Deze valt wel eens uit als ik mijn firewall uitschakel (in de router).

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DjBoBkE schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:49:
Hmm.. als je maar 1 uitgang hebt op je modem dan moet je daar geen switch achter zetten.. Een switch wijst namelijk zelf geen ip's toe aan pc's. Dat kan een router wel. dat moet ten alle tijden een Router worden. Wat voor Router heb je? Dan kunnen we je misschien verver helpen
Dit is niet waar, puur dat een apparaat 1 LAN poort heeft betekent nog niet dat er geen NAT functionaliteit in zit. Sterker nog, de gemiddelde SpeedTouch met 1 poort kan het prima.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
DjBoBkE schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:49:
Maar het vreemde is dat op de 2 andere pc's het internet wel werkt met de switch en alleen op mijne niet... Hoe is dat dan te verklaren?
Ik heb een Sitecom DC-207 Router btw...

• ToasterxD
Krijg je wel een lan verbinding? of alleen geen internet?

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• rikvdh
Voutloos schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:56:
[...]
Dit is niet waar, puur dat een apparaat 1 LAN poort heeft betekent nog niet dat er geen NAT functionaliteit in zit. Sterker nog, de gemiddelde SpeedTouch met 1 poort kan het prima.
Mijn ervaring met modems is dat als er maar 1 uitgang in zit dat je dan ook eerst een router aan zal moeten sluiten. Maar ik heb dan ook nooit een speedtouch gehad.

Misschien kan de TS ook even vermelden welke speedtouch modem hij heeft. Dan zouden we even kunnen kijken of hij via DHCP oid poorten kan toewijzen.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:59:
[...]

Maar het vreemde is dat op de 2 andere pc's het internet wel werkt met de switch en alleen op mijne niet... Hoe is dat dan te verklaren?
Ik heb een Sitecom DC-207 Router btw...
Hmm.. inderdaad.. dan zou ik beginnen het probleem in de computer te zoeken.. Kun je even kijken of er een static IP ingesteld staat op die pc. En hoe het bij de andere pc's is.

[ Voor 27% gewijzigd door rikvdh op 23-03-2007 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij netwerkverbindingen staat dat de LAN-verbinding verbonden is, maar er worden alleen maar dingen verzonden en ik ontvang niets.
(als de switch dus in aangesloten, bij de router is er geen probleem met de verbinding (al moet deze dus soms even aan en uit om de snelheid weer te pakken..))

[/quote]Hmm.. inderdaad.. dan zou ik beginnen het probleem in de computer te zoeken.. Kun je even kijken of er een static IP ingesteld staat op die pc. En hoe het bij de andere pc's is.
[quote]
Hoe kan ik dat static IP vinden?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 17:11 ]

• ToasterxD
ik weet niet of die modem dhcp heeft ofzo..

probeer is om je ip te release en te renewen

Start->run/uitvoeren->cmd
typ: ipconfig /release *enter
typ ipconfig /renew *enter

Verwijderd

Topicstarter
ToasterxD schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:11:
ik weet niet of die modem dhcp heeft ofzo..

probeer is om je ip te release en te renewen

Start->run/uitvoeren->cmd
typ: ipconfig /release *enter
typ ipconfig /renew *enter
ALs ik dit doe krijg ik de volgende melding: De bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich een staat bevindt die voor deze bewerking is toegestaan.....

• rikvdh
Kun je eens in cmd even ipconfig /all doen.. dan kun je onder andere zien welk ip je hebt.. als je die hebt.. en of deze automatisch toegewezen is of niet..

• ToasterxD
Ga is naar de eigenschappen van je netwerk verbinding.

In het tab algemeen klik je op Internet-protocol (TCP/IP) en dan op eigenschappen

staat hij op "Automatisch een IP-adres toewijzen" of op "het volgende ip-adres gebruiken"

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gevonden,
ik had een bepaald ip adress toevoegen aangevinkt, en nu ik automatisch toewijzen heb gedaan heb ik wel internet via de switch,
bedankt
Pagina: 1