Toon posts:

(iMac) Cd wil niet ejecten en computer wil niet afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een intel based 20" iMac en ik heb twee problemen die me zowat de keel beginnen uit te hangen.

Eerste probleem:
Er steekt een CD in m'n iMac, hij is mooi geript met iTunes en i wil hem verwijderen, maar m'n computer weigert dat blijkbaar.

- Als ik in iTunes op de eject knop druk, loopt iTunes vast
- Als ik op de eject knop op m'n toetsenbord druk, gebeurt er niets, buiten dat de cd begint te draaien.
- Als ik de cd in de prullemand smijt met finder, loopt finder vast.

Finder loopt dan ook permanent vast en wil niet herstarten (wat ik nu voor heb)

Tweede probleem:

- als ik m'n iMac wil herstarten, blijft hij gewoon op het scherm staan, alleen de icoontjes zijn plots verdwenen. Soms sluit hij half af, maar blijft hij op blauw scherm met een laad-icoontje staan.

- als ik m'n Mac wil afsluiten, gebeurt ongeveer hetzelfde; alles verdwijnt, alleen een blauw scherm met laad-icoontje blijft over.

Is er iemand die mij alsjblieft kan helpen, want dit begint me de keel uit te hangen en is knap lastig als ik vanavond een DVD'tje zou willen kijken ofzo.

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:34

Step

step@tweakers.net#

Misschien de Power knop een paar seconden inhouden, weer aan doen en ejecten?

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 20:11

EraZor

Don't mention the war

stekker d'r uit?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Probeer de computer eens op te starten met de muisknop ingedrukt, als het goed is moet dan de CD uitgeworpen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik meen mij te herinneren dat herstarten met de power button niet echt gezond is, voor geen enkele computer. En dat lost het probleem niet op, ik kan toch moeilijk elke keer herstarten met de power knop, da's mega ongezond en mega abnormaal

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Vroeger maakte dat veel uit, dat je hardeschijf nog geparked enzo werd.

Nu is dat veel minder slecht, het is niet geweldig voor een computer maar echt veel last zal je er niet van ondervinden.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Problemen opgelost! *zucht van opluchting*

Dikke merci aan Frietsaus voor de hulp, de CD protesteerde nog wel, maar hij is er uitgekomen.
Daarmee ook ineens het herstartprobleem opgelost!

Bedankt!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Daarom vind ik softwarematige ejectknopjes een criminele uitvinding, er moet gewoon ergens op dat ding een hardwarematige knop zitten vind ik. Verder vind ik macs wel prima enzo, maar dat is echt belachelijk!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, al was het maar een onderhuidse knop ofzo, als het maar drukbaar is. Dit was echt geen doen.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Als Apple NIET het "muisknop en herstart" work-around had ingebouwd was ik het met jullie eens geweest.

Nu is het gewoon een mooie elegante oplossing (de software matige eject bedoel ik dan).

[ Voor 14% gewijzigd door Falcon op 28-03-2007 12:29 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Falcon schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:28:
Als Apple NIET het "muisknop en herstart" work-around had ingebouwd was ik het met jullie eens geweest.

Nu is het gewoon een mooie elegante oplossing (de software matige eject bedoel ik dan).
Ik vind het wel een elegante oplossing, maar ik bedoel met hardwarematige knop dat ze ergens op de achterkant een klein knopje maken waar je met een pen in kan ofzo, dat doet absoluut geen afbreuk aan het design en elegantie.

Overigens vind ik dat mac fans teveel slikken van apple omdat ze er zo idolaat van zijn.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

MaCe1337 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:09:
[...]

Ik vind het wel een elegante oplossing, maar ik bedoel met hardwarematige knop dat ze ergens op de achterkant een klein knopje maken waar je met een pen in kan ofzo, dat doet absoluut geen afbreuk aan het design en elegantie.

Overigens vind ik dat mac fans teveel slikken van apple omdat ze er zo idolaat van zijn.
Ik slik niks van Apple. Anders stik ik er misschien nog in ;) ... Maar waarom een gaatje en knopje extra maken in een apple, dan simpelweg even wat code in te kloppen in het bootproces en trouwens wat lijkt jouw goedkoper?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1