File aanmaken met IP adres in bestandsnaam

Pagina: 1
Acties:

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik wil d.m.v. een batch een file aanmaken waarvan de naam het locale ip-adres moet worden.
Heeft iemand een idee?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:03

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik denk dat het handigst is als je een tooltje zoals dit: grep for windows gebruikt om als in *nix uit de output een bepaalde regel te selecteren, en gawk for windows te gebruiken om uit die regel een bepaalde string te selecteren.
Haast UNIX dus ;)

Hier kon uw advertentie staan

• BP_LOZ
Ik kan mijn vraag ook anders stellen, ik wil een map of filenaam creeren waarin óf het ip adres van die lokale machine staat, of de werkgroup (niet domein) waarin deze machine staat.
En dit alles zonder 3rd party tools, om het feit dat elk station dit moet kunnen zonder aanpassingen.

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06-2025
met een regeltje in command lukt dat ook wel. gewoon: ipconfig > ip.txt
de output uit het command ipconfig wordt dan naar een textbestand gestuurd in dit geval ip.txt je kunt natuurlijk ook gewoon een andere locatie aangeven.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-03 10:06

ThunderNet

Flits!

Nitroglycerine schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:04:
Ik denk dat het handigst is als je een tooltje zoals dit: grep for windows gebruikt om als in *nix uit de output een bepaalde regel te selecteren, en gawk for windows te gebruiken om uit die regel een bepaalde string te selecteren.
Haast UNIX dus ;)
Waarom zou je dat doen? Dan kun je beter PowerShell gaan gebruiken.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
siren schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:17:
met een regeltje in command lukt dat ook wel. gewoon: ipconfig > ip.txt
de output uit het command ipconfig wordt dan naar een textbestand gestuurd in dit geval ip.txt je kunt natuurlijk ook gewoon een andere locatie aangeven.
Lees de start post nog eens. De bedoeling is dat de filenaam het IP adres bevat. Ik zou zo eentweedrie niet kunnen verzinnen hoe je dat met pure windows command prompt-taal klaar krijgt. Met PowerShell zal het vast wel lukken. Is van Microsoft, maar zit standaard niet in Windows, valt dat onder de definitie van 3rd party ?

[ Voor 22% gewijzigd door Henk007 op 23-03-2007 16:24 ]

Verwijderd

md c:\%computername%
of
md c:\%computername%.%userdnsdomain%

Het ip-adres als output geven wordt erg lastig met een simpele batch, ik zou lekker op hostname gaan doen eventueel icm domain name.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 16:26 ]

• BP_LOZ
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:21:
md c:\%computername%
of
md c:\%computername%_%userdnsdomain%

Het ip-adres als output geven wordt erg lastig met een simpele batch, ik zou lekker op hostname gaan doen eventueel icm domain name.
Niet helemaal. Ik wil echt het IP adres eruit kunnen halen

• Archie_T
  • Laatst online: 22:37
Aangezien je in WindowsClients zit ga ik van XP uit, deze heeft standaard ondersteuning voor VBscripts dus daar kan je alles in maken wat je wilt.
Een kant en klaar scriptje kan ik zo even niet voor je maken, maar is niet echt ingewikkeld..

• BP_LOZ
Archie_T schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:31:
Aangezien je in WindowsClients zit ga ik van XP uit, deze heeft standaard ondersteuning voor VBscripts dus daar kan je alles in maken wat je wilt.
Een kant en klaar scriptje kan ik zo even niet voor je maken, maar is niet echt ingewikkeld..
Inderdaad alleen windows clients, maar mijn scripting gaat niet ver.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
stukje vb...

probeer het eens via excel's VB (weet niet of je daar directory's mee kunt maken, maar het is vrij simpel te programmeren)
Edit: VBA :+

[ Voor 4% gewijzigd door sjongenelen op 23-03-2007 16:46 ]

you had me at EHLO

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-03 10:06

ThunderNet

Flits!

TheNymf schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:43:
stukje vb...

probeer het eens via excel's VB (weet niet of je daar directory's mee kunt maken, maar het is vrij simpel te programmeren)
VB in excel is VB for Applications. Toch weer stukje anders. ;) Je kunt ook gewoon notepad openen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
bvandepol schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:10:
Ik kan mijn vraag ook anders stellen, ik wil een map of filenaam creeren waarin óf het ip adres van die lokale machine staat, of de werkgroup (niet domein) waarin deze machine staat.
En dit alles zonder 3rd party tools, om het feit dat elk station dit moet kunnen zonder aanpassingen.
Werkgroup is simpel: "echo %USERDOMAIN%" danwel "md %USERDOMAIN%".

• Archie_T
  • Laatst online: 22:37
Dit werkt op mijn laptop:
code:
1
2
3
4
5
@echo off
ipconfig |find "IP Add" > tmp.txt
for /F "tokens=15" %%a in (tmp.txt) do set IP=%%a
echo iets >%IP%.txt
del tmp.txt

Dit schrijft in de huidige directory een file weg die <het IP adres.txt> heet en zet daar de tekst "iets" in.
Pagina: 1