Outlook Express archief

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paranalia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik ben om een of andere reden mijn Outlook Express archief kwijtgeraakt. Ik heb t middels recovery software teruggevonden, maar als ik dat archief nu in OE importeer, zie ik wel de mappen, maar niet de mailtjes.
Bovendien denkt OE dat het nieuwsberichten zijn :/

Hoe kan dit, en kan ik dit fixen? 130 mb aan mailarchief..help!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zijn 't .DBX bestanden? Deze kun je nl. heel eenvoudig toevoegen. Voeg een nieuwe map toe aan OE. Ga met de explorer naar de locatie waar de mailbestanden worden opgeslagen. En vervangen deze nieuwe DBX door de oude.

• paranalia
Noork schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:01:
Zijn 't .DBX bestanden? Deze kun je nl. heel eenvoudig toevoegen. Voeg een nieuwe map toe aan OE. Ga met de explorer naar de locatie waar de mailbestanden worden opgeslagen. En vervangen deze nieuwe DBX door de oude.
DBX idd.
Maar dat heb ik al geprobeerd, maar dan gebeurt hetgeen ik beschreef in de OP.

• Noork
  • Niet online
aha, misschien is de DBX corrupt geraakt. Probeer eens het bestand met Mailnavigator te openen. Wellicht kun je met dat pakket je mailtjes terug halen.

• paranalia
Noork schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:14:
aha, misschien is de DBX corrupt geraakt. Probeer eens het bestand met Mailnavigator te openen. Wellicht kun je met dat pakket je mailtjes terug halen.
ik zie de mappen idd, maar kan ik de mailjes ook restoren? en hoe?

• Noork
  • Niet online
Met mailnavigator zou je ook de mailtjes moeten zien, als je ze niet ziet, dan zijn ze er dus ook niet!

• paranalia
zit wat is...maar ja ik vind het een erg onduidelijk programma..

• paranalia
hmm wel raar...want de ONTVANGEN ITEMS.DBX is 69 mb, maar er zitten dus geen mailtjes in? gewoon loze ruimte? :?

• Noork
  • Niet online
Ik zeg ook niet het een geweldig programma is. Maar het is een ander programma naast OE om DBX bestanden in te openen. Hiernaast heeft de volledige versie wat exporteer-mogelijkheden.

Je zou ook eens kunnen kijken naar software om corrupte DBX bestanden mee te repareren. Zie Google.

Even nog wat quotes die ik uit de search tegen kom:
blackd schreef op zondag 16 juni 2002 @ 14:17:
Heb je niet toevallig View -> Unread mail aan staan (dus alleen de nieuwe mailtjes weergeven, niet de reeds gelezen berichten).
SiHiDa schreef op donderdag 12 september 2002 @ 15:39:
http://www.tomsterdam.com/insideOE/
Probeer eens de DBXExtracter, die extract je e-mails uit een DBX.
alt-92 schreef op zondag 16 juni 2002 @ 14:37:
[...]
Hmm. lijkt me dat je Folders.dbx corrupt raakt door de grote omvang van je inbox.
Gooi die eens weg, OE maakt dan weer een nieuwe aan voor je.
Probeer eens een aantal submappen aan te maken waar je een zooi ouwe mails in zet.
Ik werk hier met een totaal mailarchief van 350 MB, verdeeld over verschillende mappen.
Mijn Folders.dbx is 29MB, en m'n inbox ook rond de 40MB, dat gaat nog goed.
Outlook Express is niet echt bedoeld voor zulke grote archieven, zeker niet in Postvak in..
sanfranjake schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:37:
Krijg je nog ergens foutmeldingen? Misschien is een van de databases wel corrupt :)
Of gebruik je McAfee oid Outlook Express e-mail messages are missing from the Inbox folder

[ Voor 75% gewijzigd door Noork op 23-03-2007 16:58 ]

• paranalia
helaas...niets lukt ;(

• Noork
  • Niet online
helaas
't is een forum, geen slowchatpodium 8)7

[ Voor 81% gewijzigd door een moderator op 23-03-2007 18:25 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Outlook express archiefmappen verdwijnen niet zomaar. Als je zelf hebt liggen klooien met de locatie van de archiefmap heb je kans dat je bestaande mails hebt overschreven en dan is het idd een kwestie van helaas..., maar het lijkt erop alsof je de verkeerde dbx file shebt gerestored.

Geef eens wat meer informatie. Is het een standaard ingericht systeem? Waar stond je email archief? Hoe groot zijn de teruggevonden dbx files? Draai je een virusscanner en zo ja, welke? Heb je alleen de standaardfolders terug of had je ook zelf aangemaakte folders teruggevonden?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• paranalia
Lustucru schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:29:
Outlook express archiefmappen verdwijnen niet zomaar. Als je zelf hebt liggen klooien met de locatie van de archiefmap heb je kans dat je bestaande mails hebt overschreven en dan is het idd een kwestie van helaas..., maar het lijkt erop alsof je de verkeerde dbx file shebt gerestored.

Geef eens wat meer informatie. Is het een standaard ingericht systeem? Waar stond je email archief? Hoe groot zijn de teruggevonden dbx files? Draai je een virusscanner en zo ja, welke? Heb je alleen de standaardfolders terug of had je ook zelf aangemaakte folders teruggevonden?
ik heb idd lopen klooien met die locatie van de archiefmap. weet helaas niet precies wat er gebeurt is, maar dat laat zich wel raden denk ik.

emailarchief stond op D:. Niet op de standaard C:\Documents and Settings etc dus. De teruggevonden dbx files zijn in totaal 135 mb, wat volgens mij aardig overeenkomt met de werkelijke grootte.
Geen virusscanner.

Ik heb eigenlijk alleen de mappen terug, zowel de originele als de zelfgemaakt, maar dus geen emails!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dan hoop ik maar dat je de gerestorede files ook apart hebt gezet. Google eens op dbx en repair en je vindt een waslijst aan tooltjes die met wisselend succes kapotte dbx files te lijf kunnen gaan. Waarschijnlijk heb je idd de oude locatie gewoon overschreven met een nieuw, leeg archief.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• paranalia
Lustucru schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:15:
Dan hoop ik maar dat je de gerestorede files ook apart hebt gezet. Google eens op dbx en repair en je vindt een waslijst aan tooltjes die met wisselend succes kapotte dbx files te lijf kunnen gaan. Waarschijnlijk heb je idd de oude locatie gewoon overschreven met een nieuw, leeg archief.
dat denk ik ook.
heb al wat tooltjes gehad, maar ze kunnen niks vinden
Pagina: 1