Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Media Speler: Sandisk Sansa of Meizu M6?

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55
Mijn oude Creative MP3 speler is kapot (veertje voor de battrij afgebroken). Nu zoek ik dus een nieuwe en die keuze is heel moeilijk. Ik heb al een beetje rondgekeken en zag de volgende modellen die me wel wat leken:

Sandisk Sansa E250
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3shop.nl/images/product/image.php?id=43773&dimensionid=17&shopid=1

Voordelen:
  • Uitbreidbaar geheugen
  • Accu verwisselbaar
Nadelen:
  • Niet standaard USB aansluiting
  • Scrolwiel (zou niet lekker werken?)
  • Geen FM radio
Dane-Elec Meizu M6
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3shop.nl/images/product/image.php?id=43785&dimensionid=17&shopid=1
Voordelen:
  • Groot scherm
  • Standaard mini-usb aansluiting
  • FM radio
Nadelen:
  • Geheugen niet uitbreidbaar
  • Geen verwisselbare accu
Misschien is er iemand die ervaringen met beide spelers heeft. En is het echt een nadeel als de speler geen verwisselbare accu heeft? Zo'n accu raakt een keer uitgeput. Als ie dan niet te vervangen is, heb je niks meer aan je speler!

Graag jullie ervaringen en meningen :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Of een niet-verwisselbare accu een (groot) nadeel is, zijn de meningen over verdeeld. Bij normaal gebruik kun je behoorlijk lang met de batterij doen (lees: jaren) dus imo is het niet zo'n issue.

Voor ervaringen kun je terecht in:
[Flash] Meizu Mini Player / Meizu M6
[Flash] Sandisk Sansa e250, e260 & 270

Verwijderd

Meizu M6 zonder enige twijfel
Ik heb beiden gehad(Sansa evervangen door de Meizu) en de meizu heeft een beter geluid, groter en beter scherm, mooier design(naar mijn mening). Daarbij gebruikt de Sansa Quicktime voor videos wat een vreselijk formaat is. De meizu pakt avi, xvid, divix. Het omzetten van videos voor de Meizu is een eitje omdat er software bijge;everd wordt die al voor-ingesteld staat. Dus gewoon je bestand aanklikken en klaar :)
Met de nieuwe firmware er op speelt de meizu tot 36 uur muziek af en 6 uur video
de meizu heeft een radio met opname mogelijkhied en kan met elk 2 euro USB snoertje verbonden worden, geen gezeur met dure kabels
De verwisselbare accu is -weer...naar mijn mening- alleen relevant als je je mp3 speler 5 jaar wilt gebruiken een vermoeide accu merkt je niet al na een paar maanden en al helemaal niet op een batterijduur van zon 36 uur...

als nadeel van de Sansa geef je de scrolwheel aan. Dit vond ik persoonlijk echter prima werken. Het is inderdaad niet zoals bij de ipod(of meizu, die ook touch grbuikt ipv een bewegend iets) en is even wennen maar is daarna prettig en geeft een goed gevol van controle

De touchstrip van de Meizu is ook even wennen maar werk daarna super.

Door de beter specs(het geluid van de Meizu is echt top) en het kleinere, plattere design met toch een groter scherm heeft mij mijn Sansa voor een Meizu doen omwisselen..

Verder valt de Meizu volledig te skinnen etc etc...kies je eigen achtergronden, skins, kleurstellingen etc

:)

oh...als laattse.... de Meizu voelt wat steviger aan dan de sansa...de sansa is grotendeels plastic en heeft uitstekende knoppen. De meizu is kwalitatief erg goed gebouwd, voelt erg stevig in je hand en is volledig vlak

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 20:36 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55
Goeie argumenten. Ik heb de Meizu bestelt :9