Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-11 14:46
Momenteel ben ik bezig m'n belasting aangifte van 2006 op te geven. Ik heb 2 baantjes, stage en bijbaantje.

Bij beide baantjes heb ik loonheffingskorting, want niet mag (daar kwam ik zojuist achter).

Op beide jaaropgaven staat het volgende:

Loonheffingskorting: Ja
Tabel Loonheffing: Wit

Arbeidskorting bij bijbaantje: 56
Arbeidskorting bij stage: 19

Naar mijn weten kan ik nu aan de hand van de witte tabel die ik op de website van de belastingdienst kan downloaden nagaan hoeveel ik terug zou krijgen. In mijn geval zou dit 175 euro voor het bijbaantje zijn en 88 euro voor mijn stage.

Maar omdat ik 2x loonheffingskorting heb zal ik waarschijnlijk wel iets terug moeten betalen, ik ben alleen benieuwd hoe dit geregeld is en hoe ik dit kan berekenen?

Ik kan namelijk in het programma "aangifte 2006" alleen maar aangeven: Naam werkgever(s), Arbeidskorting, Loonheffing en Loon. Nergens zie ik de optie Loonheffingskorting toegepast o.i.d.? Er komt uiteindelijk helemaal onderaan ook te staan dat ik €175 + €88 terug krijg (dit lijkt mij niet te kloppen)

Hopelijk kan iemand mij het uitleggen! Alvast bedankt.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
zolang jij alles goed in vult en hij geeft aan dat je geld terug krijgt, invullen en cashen :)

als hij aangeeft dat je moet bijbetalen, gewoon niet invullen :)

zo doe ik het altijd.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Leon- schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:44:
Momenteel ben ik bezig m'n belasting aangifte van 2006 op te geven. Ik heb 2 baantjes, stage en bijbaantje.

Bij beide baantjes heb ik loonheffingskorting, want niet mag (daar kwam ik zojuist achter).

Op beide jaaropgaven staat het volgende:

Arbeidskorting bij bijbaantje: 56
Arbeidskorting bij stage: 19

Naar mijn weten kan ik nu aan de hand van de witte tabel die ik op de website van de belastingdienst kan downloaden nagaan hoeveel ik terug zou krijgen. In mijn geval zou dit 175 euro voor het bijbaantje zijn en 88 euro voor mijn stage.

Maar omdat ik 2x loonheffingskorting heb zal ik waarschijnlijk wel iets terug moeten betalen, ik ben alleen benieuwd hoe dit geregeld is en hoe ik dit kan berekenen?

Ik kan namelijk in het programma "aangifte 2006" alleen maar aangeven: Naam werkgever(s), Arbeidskorting, Loonheffing en Loon. Nergens zie ik de optie Loonheffingskorting toegepast o.i.d.? Er komt uiteindelijk helemaal onderaan ook te staan dat ik €175 + €88 terug krijg (dit lijkt mij niet te kloppen)

Hopelijk kan iemand mij het uitleggen! Alvast bedankt.
Hangt van de cijfertjes af. Je kunt best geld terugkrijgen ondanks dat je bij beide baantjes heffingskorting toegepast hebt.

Bereken zelf de te betalen belasting maar eens en vergelijk dat met hetgeen je betaald hebt. Dan weet je snel genoeg of er bijbetaald moet worden of niet.
(Loon -/- aftrekposten)*belastingpercentage -/- heffingskorting -/- arbeidskorting = te betalen belasting.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-11 14:46
Hmm jaaropgave stage:

Tijdvak: 04-09 t/m 31 - 12

Loon: € 986,-
Ingeh. Loonbelasting/premie volksverz.: € 0
Verrekende arbeidskorting: € 19,-

Loon zorgverzekeringwet: € 925, 84
van toepassing zijnde max grondslag: € 9803,75
maxiumum grondslag op jaarbasis: € 30014,00
Bijdrage WVW berekend over: € 925,84
Ingehouden bijdragen ZVW: € 60,18

Jaaropgave bijbaantje:

Loon € 3206
Ingeh. Loonheffing: 0
Verrekende Arbeidskorting: 56
Loon zorgverzekeringswet: € 3011
Tabel: witte tabel

Alleen geeft het belastingprogramma nog steeds aan dat ik 263 euro terug krijg, alleen ik betwijfel of dit wel juist is :) Zou ik achteraf nog kunnen bepalen over welk baantje/bedrag ik belasting betaal?

@ modje: niet gezien dat er een belasting 2006 topic is, kun je dit topic mergen met het belasting 2006 topic?

[ Voor 4% gewijzigd door Leon- op 23-03-2007 15:27 ]

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Dat klopt helemaal, je hoeft je geen zorgen te maken (Je bent trouwens de eerste die denkt dat ie moet betalen en niet dat ie zomaar terugkrijgt :))

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
argro schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:54:
[...]
Hangt van de cijfertjes af. Je kunt best geld terugkrijgen ondanks dat je bij beide baantjes heffingskorting toegepast hebt.

Bereken zelf de te betalen belasting maar eens en vergelijk dat met hetgeen je betaald hebt. Dan weet je snel genoeg of er bijbetaald moet worden of niet.
(Loon -/- aftrekposten)*belastingpercentage -/- heffingskorting -/- arbeidskorting = te betalen belasting.
Is het niet
(Loon -/- aftrekposten -/- heffingskorting -/- arbeidskorting )*belastingpercentage = te betalen belasting.

Volgens mij zijn die kortingen alleen zo dat je er geen belasting over betaald over dat deel. Maar niet dat het voledige deel van de betalen belasting wordt afgetrokken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Jaspertje schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:42:
Dat klopt helemaal, je hoeft je geen zorgen te maken (Je bent trouwens de eerste die denkt dat ie moet betalen en niet dat ie zomaar terugkrijgt :))
Het is wel raar dat de TS geld terug krijgt. Hij heeft immers bij geen van beide baantjes ook maar één euro aan loonheffing betaald. Iets terugkrijgen wat je nooit betaald hebt klopt natuurlijk niet.
rwb schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 11:26:
[...]

Is het niet
(Loon -/- aftrekposten -/- heffingskorting -/- arbeidskorting )*belastingpercentage = te betalen belasting.

Volgens mij zijn die kortingen alleen zo dat je er geen belasting over betaald over dat deel. Maar niet dat het voledige deel van de betalen belasting wordt afgetrokken.
Nee, de heffingskorting van €1894 levert een "belastingvrij" inkomen op van ongeveer €6000.

Anders zou het gewoon aftrekpost zijn en geen korting.

[ Voor 29% gewijzigd door argro op 24-03-2007 14:24 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1