Toon posts:

Geluidsprobleem op mijn BenQ Joybook A32E.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT'ers,

Sinds een tijdje, zo'n week of twee, heb ik een probleem met het geluid op mijn laptop. Toen ik aan het Counter-Striken was, begon opeens het geluid te haperen.

Na het gehaper 5 minuten aangehoord te hebben, heb ik besloten om maar te stoppen (tjah, want wat is Counter-Strike zonder geluid?!). Vervolgens ben ik maar wat muziek gaan luisteren, althans, dat wilde ik gaan doen. Ik kwam echter tot de conclusie dat dit helemaal niet ging.

De volgende dag ben ik maar eens op onderzoek uitgegaan, en zag ik in het Apparaatbeheer dat mijn drivers niet correct functioneerden. Ik krijg een volgende foutmelding: "This device cannot start. (Code 10)". Vervolgens heb ik de Windows Troubleshooter maar raadgepleegd, echter, deze kon me alleen vertellen dat ik de drivers opnieuw moest installeren.

De drivers heb ik daarna verschillende keren opnieuw geinstalleerd (verschillende versies), maar dit mocht niet baten. Dit heb ik gedaan via de Windows manier (het installeren via het Control Panel), en via de "originele" manier (via de Installer). Ook heb ik een BIOS-update erop gezet, maar het had geen effect.

Kan ik hieruit concluderen dat mijn (onboard) geluidskaart kapot is, of doe ik iets fout?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij moest m'n topic in het Audio, Video & HiFi forum geplaatst worden.

Verwijderd

Wat zijn je system specs., intel?
Hardware versnelling audio in directX diag een tandje terug zetten, wil nog wel eens helpen.
Kan ook zijn dat er een windows service file beschadigt is, en de fout nou bij je chipset drivers ligt, en er daardoor niks met de audio wordt gedaan, omdat het device-signaal al door de chipset niet wordt herkend. (chipset drivers opnieuw installeren)
Audio in bios uitschakelen, alle drivers voor je audio verwijderen/de-installeren. Audio in bios weer aan, wordt de audio dan gevonden als nieuwe hardware bij opstarten?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Misschien moet je de KB888111 installeren, dat schijnt bij veel mensen ook te helpen!

Verwijderd

Topicstarter
Alex3305 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 18:17:
Misschien moet je de KB888111 installeren, dat schijnt bij veel mensen ook te helpen!
Nee, helpt helaas niet.

EDIT: Een reboot deed wonderen, hardstikke bedankt!
Echter, mijn laptop is ontzettend traag.
Dit komt doordat de CPU 100% in gebruik is, door svchost.exe?
Hoe komt dat?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 18:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jezus, nu hapert het geluid weer hard!
Wat nu te doen?
Pagina: 1