Toon posts:

Automatisch pc afsluiten met MBM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey fellow Tweakers, laatst kwam ik thuis doe me monitor aan en zie een zwart scherm. Ik denk zal wel vastloper zijn ofzo maar na een reboot blijf het zwarte scherm. Ik zet me pc uit en jumper hem terug naar 800 en naar het standaard voltage. Ik krijg weer beeld en kijk in de bios. 72 C zie ik. Nu kijk ik naar de deltha op cpu en ik zie dat ie nix doet. Ik snel me pc uitzetten en een andere deltha er op knallen. De cooler doet het en ik draai onder windows ff snel de burn in wizard van Sandra(stuk of 40x) en gelukkig geen problemen :)

Wat ik me nu afvraag is hoe ik Motherboard Monitor zo ver kijg om automatisch af te sluiten als me cpu te heet word. Weet iemand hoe ik dit moet fiksen.

Verwijderd

Hij kan alleen een waarschuwing geven...

Verwijderd

Ohja, met asusprobe kan je sofware cpu-cooling instellen en in je bios kan je met je asus a7v ook wat instellen. Dan gaat ie langzamer draaien als ie te warm wordt. Uitzetten:?

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11

RvV

Een snelkoppeling laten opstarten naar "rundll.exe user,exitwindows" werkt redelijk. Alleen blijft tie dus hangen op zo'n vraag als "u heeft dit document nog niet opgeslagen! Ja/Nee/Anuleren" dacht ik. Er zijn ook betere shutdown progjes op internet te vinden.

Y'24

Verwijderd

Topicstarter
Er staat bij MBM ook iets van "when alarm goes of start SHDN" wat is dit dan voor iets???

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:09

Wildfire

Joy to the world!

Even het programmaatje SHDN, ShutdownNOW!, downloaden en starten. Als dit programma actief is kan MBM via dit programma de PC uitzetten, zelf heeft het daar namelijk geen ondersteuning voor...

Kijk maar eens op http://www.dworld.de/shdnintern.htm om het te downloaden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

mijn mobo zet de pc gwoon uit als ie te warm is. moet je hem later 'echt' uitdrukken en weer aan om hem weer op te starten.
:9~

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dat Shutdown now gedownload maar wat MBM doet is dat als me Cpu te heet word dat hij het programma enkel opent. Ik heb zitten kijken of ik bij Shutdown now een optie zag die ervoor zorgt dat me pc automatisch word afgesloten als het programma word geopent, maar ik heb deze niet kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens bedankt voor de hulp. Ik zat te kijken voor een instelling bij SHDN maar de instelling voor automatisch afsluiten zit dus gewoon bij MBM. Gewoon "When Alarm goes off start SHDN" aanvinken en de bij "Start SDHN now with the switch" ff /FSHUTDOWN aan knallen en het werk perfect. Als me cooler er nu een keer mee ophoud knal ie gewoon uit :) mooi toch?

Verwijderd

Mensen zet dat ding toch eens uit,
het voorjaar komt eraan!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 februari 2001 13:13 schreef AkoPower het volgende:
Mensen zet dat ding toch eens uit,
het voorjaar komt eraan!
Precies, genoeg gras voor me koe }:O

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 21:43 schreef XSTReaMiNG het volgende:
Ik krijg weer beeld en kijk in de bios. 72 C zie ik. Nu kijk ik naar de deltha op cpu en ik zie dat ie nix doet.
Dat is pas inbranden>:)>:) Dan moet je wel een goede heatsink hebben:). Hoe lang stond ie te frituren?

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Ik heb dus precies hetzelfde probleem gehad alleen bij mij liep ie op tot 100C en daar stopte MBM maar het leukste was dat ik nog gewoon kon werken en dus mn comp afsluiten ik denken da klopt niet dus ik naar mn bios en ja hoor 100C.
Computer snel uit kijken wat er aan de hand is, blijkt dat mn Delta HP ermee gekapt is.
ik dacht dat delta`s goed waren :?

(hmm paar typvoutjes)

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Nou euhmm heb dus ook MBM 5.0 ennu hij sluit dus echt wel af he!! Je moet gewoon shutdownnow zetten bij when alarm goes of, then: run shutdownnow

GET IT?? Heel simpel! Dus.. suc6 en zorg dat je CPU niet warmer wordt dan 72 graden, best wel slecht!!!:)

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 februari 2001 19:42 schreef Subwoofer het volgende:

[..]

Dat is pas inbranden>:)>:) Dan moet je wel een goede heatsink hebben:). Hoe lang stond ie te frituren?
Alpha Heatsink >:)
Pagina: 1