[IAE/bART] Reeds vier jaar ongefactureerde lijn en account

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24
Ik heb ooit voor deze toko gewerkt, toen hebben ze me een accountje gegeven wat ik na einde dienstverband nog een of twee jaar mocht houden. Ik ben na een jaar eens gaan bellen met de vraag of er facturen binnen gingen komen en zo ja waar ze dan bleven. en hoe het nou precies zat.

Die vraag is nooit beantwoord, en ik heb nooit een factuur gezien. Ik heb de originele mailwisseling nog met de PZ medewerkster die daar destijds werkte en gezien dat zij mijn vraag forwarde naar de juiste personen.

Nu schijnt er een bedrag van 2200 euro open te staan, dat is a 30 euro 72 maanden ongeveer. Dit bedrijf leverde 72 maanden geleden nog niet eens ADSL. Dus waarschijnlijk zitten er of rente of deurwaarderskosten bij (slechte deurwaarder overigens dan), of hebben ze me een of ander inbelaccuntje a 15 euro per maand in de maag gesplitst, die ik uiteraard als de gesmeerde bliksem opgezegd had was ik die ooit op een factuur tegen gekomen.

Verder heb ik van verschillende andere ex-collega's ook begrepen dat zij nog nooit waar dan ook voor zijn gefactureerd, tot voor kort iig niet.

Het verhaal vanuit de provider is echter dat ze de facturen naar het verkeerde adres hebben gestuurd. Ik ben toen inderdaad verhuisd, heb dat keurig netjes doorgegeven, waarna zowel mijn salarisstrook als mijn ADSL lijn op mijn nieuwe adres uitkwamen. Ik had dus nooit verwacht dat ze nog ergens in een of andere database nog mijn oude adres verstopt hadden.

Ik vraag me af of:

a) ze uberhaupt wel de hele vier jaar mogen gaan factureren in een keer achteraf
b) ze een verhoging op welke manier dan ook mogen doorvoeren terwijl ik nog nooit een factuur gezien heb
c) me een inbelaccountje laten betalen a 15 euro terwijl de enige reden is dat ik uberhaupt zo'n accountje had was om op de unix-systemen in te kunnen loggen op mijn werk.

iOS developer

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:15

knakworst

Get more sats!

1) ligt eraan
Als jij een "gratis" dienst afneemt mag je volgens mij verwachten dat je wordt ingelicht als iets duurder wordt. Ik denk dat de termijn zodanig lang is, dat je ervan uit mocht gaan dat Bart je als ex-werknemer nog gratis internet mocht krijgen. Het ligt ook een beetje aan het contract wat je getekend hebt natuurlijk. Maar Bart lijkt mij zeker nalatig, hoe kunnen de facturen nou naar het oude adres gaan terwijl de verhuizing van ADSL goed is gegaan?
2) nee
3) nee
Ik zou dit iig zeker niet betalen. Het was voor je werk, en ze hebben hier geen kosten aan als je er ook geen gebruik van maakt.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Hoe staat het omschreven in het contract? Zou na twee jaar het abbo voor de verbindingen stilzwijgend worden verlengd?

Er staat me trouwens ook nog wat bij over een wettelijke regeling die zegt dat een factuur binnen 3 of 6 maanden moet zijn verzonden. Daar weten de heren juristen alhier, allicht meer van.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45
Er wordt inderdaad altijd verzocht een factuur binnen 3 maanden te sturen, dit aangezien het anders voor een van de partijen niet fijn kan zijn wat betreft btw e.d. Het echt verlopen van een factuur is volgens mij 1 of 2 jaar.

//

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38
man-o-script schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:50:
Er wordt inderdaad altijd verzocht een factuur binnen 3 maanden te sturen, dit aangezien het anders voor een van de partijen niet fijn kan zijn wat betreft btw e.d. Het echt verlopen van een factuur is volgens mij 1 of 2 jaar.
De normale verjaring voor betaling van een geldsom is vijf jaar.

Bij consumentenkoop is de verjaring 2 jaar, maar daar is hier geen sprake van, omdat het om een dienst, niet om een zaak gaat.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Er hoeft pas betaald te worden als en een factuur is verstuurd.
En voor het versturen van facturen zijn wettelijke regelingen...

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24
Ik had de dame van de administratie weer aan de lijn. Toen ik opperde dat er meerdere ex-werknemers zijn geweest die nog nooit een factuur gezien hadden reageerde ze erg bits (cq. opmerking kwam recht in de roos).

Het heeft er zelfs geen fluit mee te maken dat ik verhuisd ben waarschijnlijk, ze hebben gewoon jarenlang verzuimd facturen te sturen.
JHMvP schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:10:
Ik weet dus niet precies wat de wettelijke regelingen zijn. Iemand?

iOS developer

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38
JHMvP schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:10:
Niet noodzakelijk. Op het moment dat er sprake is van een afnemer die BTW kan verrekenen zou je dat nog kunnen argumenteren, maar voor particulieren is dat argument niet steekhoudend.

Wat wel nodig is, is *iets* waaruit blijkt op welk moment welk bedrag verschuldigd is.
Yup. Vooral de belastingdienst is heel zeurderig ten aanzien van BTW.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Pagina: 1