Een redelijke koptelefoon: Sennheiser HD205 of toch Philips?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43
Ik ben op zoek naar een redelijke koptelefoon voor binnenshuis gebruik. De prijs is een belangrijke factor, de bovengrens is zo'n 50 euro en ik heb er momenteel 2 op het oog (figuurlijk, ik snap dat ze op je oor moeten) die zo'n 40 euro kosten.
De koptelefoon zal gebruikt worden voor verschillende doeleinden, varierend van muziek luisteren (metal) tot tv-kijken en gamen. Ook wil ik 'm 2 a 3 keer per jaar gebruiken om te DJen (dance) op feestjes. Ik ben geen professional en heb ook dergelijke ambities niet, maar heb wel gemerkt dat je een koptelefoon nodig hebt die goed afsluit.

Ik heb onderstaande modellen in gedachte. Over de Sennheiser lees ik wel positieve verhalen, over de Philips kan ik echter weinig vinden. Iemand die daar misschien ervaring mee heeft? Andere suggesties binnen mijn budget en eisenpakket zijn ook welkom.

Philips SHP8500
Type supra aural (op oor)
Driver type dynamisch
Klankkast open
Draagwijze over het hoofd
Weerstand (bij 1kHz) 32 Ohm
Min. frequentie 10 Hz
Max frequentie 28000 Hz
Max.vermogen 1500 mW
Geluidsvermogen 106 dB

Sennheiser HD 205

Driver type dynamisch
Klankkast gesloten
Min. frequentie 14 Hz
Max frequentie 20000 Hz
Harmonische vervorming 0,5 %
Geluidsvermogen 112 dB

Ik heb ook een Bose Triport beluisterd, die beviel me ook goed maar was me te duur voor 149 euro.

Metal up your ass

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:01
Sennheiser HD-201. Beste budget headphone

loopt een heel groot topic over. Hij kost 15 tot 20 euro, en geeft geluid heel erg natuurgetrouw weer (anderen noemen dat dan te weinig bass).

Ik gebruik hem op een mp3 speler, en klinkt geweldig!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
JaymzHetfield schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:18:
*knip*

Philips SHP8500[/b]
Driver type dynamisch
Klankkast open
Min. frequentie 10 Hz
Max frequentie 28000 Hz
Max.vermogen 1500 mW
Geluidsvermogen 106 dB

*knip*
Hier heb je het eerste probleem al ;) , als je een koptelefoon wilt die goed afsluit kun je de Philips al vergeten, zie namelijk het: " Klankkast open" . En een open koptelefoon schermt buitengeluiden niet goed af, dus ongeschikt om te DJ'en. Maar voor DJ's zijn dan ook speciale series koptelefoons.

Ik zou ook voor de HD201 gaan zoals mijn bovenganger al opmerkt, of de HD202 voor meer bas(zou kwalitatief minder zijn dan de HD201 verder qua geluid, maar merkte er niets van toen ik hem beluisterde). Ben echter zelf in het bezit van een HD201, maar ik houd wel van de bas van de HD202.

[ Voor 34% gewijzigd door heracles op 23-03-2007 17:31 ]

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43
Hé ja, dat open klankkast gebeuren was me niet opgevallen. Hij ziet er in het echt namelijk niet bepaald open uit!

Metal up your ass