Ik ben op zoek naar een redelijke koptelefoon voor binnenshuis gebruik. De prijs is een belangrijke factor, de bovengrens is zo'n 50 euro en ik heb er momenteel 2 op het oog (figuurlijk, ik snap dat ze op je oor moeten) die zo'n 40 euro kosten.
De koptelefoon zal gebruikt worden voor verschillende doeleinden, varierend van muziek luisteren (metal) tot tv-kijken en gamen. Ook wil ik 'm 2 a 3 keer per jaar gebruiken om te DJen (dance) op feestjes. Ik ben geen professional en heb ook dergelijke ambities niet, maar heb wel gemerkt dat je een koptelefoon nodig hebt die goed afsluit.
Ik heb onderstaande modellen in gedachte. Over de Sennheiser lees ik wel positieve verhalen, over de Philips kan ik echter weinig vinden. Iemand die daar misschien ervaring mee heeft? Andere suggesties binnen mijn budget en eisenpakket zijn ook welkom.
Philips SHP8500
Type supra aural (op oor)
Driver type dynamisch
Klankkast open
Draagwijze over het hoofd
Weerstand (bij 1kHz) 32 Ohm
Min. frequentie 10 Hz
Max frequentie 28000 Hz
Max.vermogen 1500 mW
Geluidsvermogen 106 dB
Sennheiser HD 205
Driver type dynamisch
Klankkast gesloten
Min. frequentie 14 Hz
Max frequentie 20000 Hz
Harmonische vervorming 0,5 %
Geluidsvermogen 112 dB
Ik heb ook een Bose Triport beluisterd, die beviel me ook goed maar was me te duur voor 149 euro.
De koptelefoon zal gebruikt worden voor verschillende doeleinden, varierend van muziek luisteren (metal) tot tv-kijken en gamen. Ook wil ik 'm 2 a 3 keer per jaar gebruiken om te DJen (dance) op feestjes. Ik ben geen professional en heb ook dergelijke ambities niet, maar heb wel gemerkt dat je een koptelefoon nodig hebt die goed afsluit.
Ik heb onderstaande modellen in gedachte. Over de Sennheiser lees ik wel positieve verhalen, over de Philips kan ik echter weinig vinden. Iemand die daar misschien ervaring mee heeft? Andere suggesties binnen mijn budget en eisenpakket zijn ook welkom.
Philips SHP8500
Driver type dynamisch
Klankkast open
Min. frequentie 10 Hz
Max frequentie 28000 Hz
Max.vermogen 1500 mW
Geluidsvermogen 106 dB
Sennheiser HD 205
Driver type dynamisch
Klankkast gesloten
Min. frequentie 14 Hz
Max frequentie 20000 Hz
Harmonische vervorming 0,5 %
Geluidsvermogen 112 dB
Ik heb ook een Bose Triport beluisterd, die beviel me ook goed maar was me te duur voor 149 euro.
Metal up your ass