Toon posts:

Draadloos internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

sinds enige tijd heb ik hetvolgende probleem. Telkens ik iets probeer te downloaden met een download manager wordt mijn verbinding met internet na een tijdje verbroken (willekeurige tijdsintervallen).Ik moet dan mijn usb-adapter losmaken en terug insteken waarna het weer enkele minuten goed gaat maar dan wordt mijn verbinding terug verbroken. Ik heb een kabelmodem van telenet (België), accespoint WPN802 van netgear en een netgear WPN111 USB-adapter.
Ik heb een periode geen problemen gehad met deze opstelling totdat ik op een keer de downloadmanager Reget deluxe 4.2 heb gebruikt. Deze opende 20 connecties waardoor mijn verbinding crashte. Nadien bleef dit probleem zich echter voordoen ook met newsbin pro en andere programma's.
Heb nu ondertussen Windows Vista geinstalleerd in dual boot met XP maar het probleem blijft. Installatie Vista wel gestart in windows XP door de raid problemen van Nvidia, maar geen update.

Als ik echter met mijn laptop iets download met hetzelfde accespoint en usb-adapter heb ik geen enkel probleem. Ook mijn firewall, anti-virus en spyware remover zijn dezelfde op mijn pc en laptop.

Iemand een idee wat er hier misgelopen kan zijn?

Moederbord: Asus A8n-sli deluxe
processor: AMD Athlon 3500+
geheugen: OCZ 1Mb ddr2 performance series
videokaart: His X850 turbo
harde schijf : 2 maxtors 300GB in raid 0 opstelling
anti-virus: NOD32
firewall: sygate personal firewall
besturingssysteem: Windows XP professional en Windows Vista
Laptop: Asus A7Jc
Accespoint: Netgear WPN802 MIMO rangemax
USB 2.0 adapter: Netgear WPN111 MIMO rangemax