Hallo allemaal.
Ik heb sinds enkele dagen een probleem met het uploaden van een bestand naar een script. In mijn zoektoch waar de fout zat heb ik even een standaard script bij w3schools.com gehaald en dit geprobeerd. Bij deze het script:
Wanneer ik nu een bestand upload, krijg ik error 6. Volgens de error lijst betekent dit:
"Value: 6; Missing a temporary folder. Introduced in PHP 4.3.10 and PHP 5.0.3."
Er is dus iets met met de tijdelijke map waarin het wordt opgeslagen. In de php.ini schijnt alles (volgens de beheerder) alles goed ingesteld te zijn.
Verdere info: het script werkt wel gewoon op een ander domein, en heeft ook altijd gewerkt op mijn eigen domein. Tot ineens een paar dagen geleden.
Geprobeerde oplossingen:
Je schijnt de php.ini instellingen ook met een .htaccess te kunnen bepalen. In mijn zoektocht bleek php_flag upload_tmp_dir het goede commando te zijn, gevolgd door een mapnaam. Ik heb een map aangemaakt en deze ingevuld, zowel /temp als /domein/subdomein/public_html/etc , maar de hele pagina wordt dan niet meer toegankelijk (error 500). Heeft iemand een oplossing?
Alvast bedankt.
Ik heb sinds enkele dagen een probleem met het uploaden van een bestand naar een script. In mijn zoektoch waar de fout zat heb ik even een standaard script bij w3schools.com gehaald en dit geprobeerd. Bij deze het script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <?php if ($_FILES["file"]["error"] > 0) { echo "Error: " . $_FILES["file"]["error"] . "<br />"; } else { echo "Upload: " . $_FILES["file"]["name"] . "<br />"; echo "Type: " . $_FILES["file"]["type"] . "<br />"; echo "Size: " . ($_FILES["file"]["size"] / 1024) . " Kb<br />"; echo "Stored in: " . $_FILES["file"]["tmp_name"]; } ?> <html> <body> <form action="test2.php" method="post" enctype="multipart/form-data"> <label for="file">Filename:</label> <input type="file" name="file" id="file" /> <br /> <input type="submit" name="submit" value="Submit" /> </form> </body> </html> |
Wanneer ik nu een bestand upload, krijg ik error 6. Volgens de error lijst betekent dit:
"Value: 6; Missing a temporary folder. Introduced in PHP 4.3.10 and PHP 5.0.3."
Er is dus iets met met de tijdelijke map waarin het wordt opgeslagen. In de php.ini schijnt alles (volgens de beheerder) alles goed ingesteld te zijn.
Verdere info: het script werkt wel gewoon op een ander domein, en heeft ook altijd gewerkt op mijn eigen domein. Tot ineens een paar dagen geleden.
Geprobeerde oplossingen:
Je schijnt de php.ini instellingen ook met een .htaccess te kunnen bepalen. In mijn zoektocht bleek php_flag upload_tmp_dir het goede commando te zijn, gevolgd door een mapnaam. Ik heb een map aangemaakt en deze ingevuld, zowel /temp als /domein/subdomein/public_html/etc , maar de hele pagina wordt dan niet meer toegankelijk (error 500). Heeft iemand een oplossing?
Alvast bedankt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.