Toon posts:

St 510 Traffic Shaping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een buurman waarmee ik internet deel. Hij download via torrents en dat gooit mijn router plat waardoor, wanneer hij download, de websites traag laden en ik een enorm hoge ping krijg wanneer ik online spelletjes speel.

Nu ben ik opzoek geweest naar manieren om zijn verbinding in te krimpen en ik geloof dat dat dus met QoS moet. Nu heb ik een heel aantal artiekels gevonden over VOIP maar dit is niet wat ik zoek, ik heb wel een artiekel geprobeert maar er is nog niet veel verbetering.

Volgens het artiekel moest ik mijn frimware updaten, dat heb ik gedaan ik heb nu versie 4.3.2.6.0. Deze schijnt QoS te ondersteunen. Kan iemand mij helpen?

groetjes

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Het makkelijkste is dat hij in z'n torrent-client gaat klussen om zowel het aantal connections als de download/upload-snelheid omlaag te schroeven. Of denk ik weer eens te makkelijk? :P

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
ja datzou het makkelijkst zijn maar ik wil mijn internet met meer mensen delen het is dan wel lastig om bij iedereen zijn computer te moeten instellen het lijkt me dan juist makkelijker wanneer ik het in de router in kan stellen, dan kan niemand het ook veranderen. :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, als je dat hardwarematig wilt doen kom je op een Packeteer uit, maar ik denk dat EUR 25k een beetje teveel van het goed zal zijn voor je ;)
Andere optie is er een linux-bak tussen zetten die dat voor je doet. Ik weet dat Freesco het kan, wellicht kun je daar eens naar kijken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
een andere mogleijkheid is natuurlijk je buurman op te leren:
trekt ie je router plat, trek dan zijn connectie los voor minstens een half uur ....

als ie komt klagen, deel je hem mee dat ie er moet voor zorgen dat dat niet meer voorkomt.
of dat de kabel anders permanent los blijft.
en geef hem dan tips mee hoe dat ie dat kan voorkomen.

de connectie staat op jouw naam, jouw regels dus.

(heb je trouwens gedacht aan de upload die veroorzaakt wordt ? - als dat te veel gebeurd kan het wel eens zijn dat ze aan jouw deur staan, en dat jij alles kwijt bent. + te veel upload is ook iets wat de lijn dicht kan trekken ...)

wil je zelf alles regelen : linux router met bv moonwall ofzo ertss waarop anderen via switches connecties kunnen hebben, en dan kan jij bepalen wanneer zij kunnen leechen, kan jij hun upload beperken, hell, kan je zelfs dataverkeer in't oog houden; proxy draaien (data kopieren zodat jij niet nog eens moet leechen op die torrents ...), limieten instellen ev. ... (wat hacken van scripten wrs, maar doenbaar)

Verwijderd

Topicstarter
Ik trek hem er al regelmatig uit :p maar hij komt nooit klagen ik denk dat hij het zelf wel door heeft ofzo. ik denk dus dat de enige echte oplossing een linux bak er tussen hangen is? Dan ga ik daar ook maar eens naar kijken...
Anyway, als iemand mij nog uit de brand kan helpen met QoS zou ik daar heel dankbaar voor zijn.

Iig bedankt voor jullie reacties!

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

al het verkeer wat van hem afkomt een lage prio geven.

http://haas.oezie.org/speedtouch

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

Pagina: 1