Mediaspeler voor aan te sluiten op TV

Pagina: 1
Acties:

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:17
Hoi,

Mijn oom is een film freak en die wil graag films kijken op zijn tv die op zijn laptop staan.
Nou gaat hij vanmiddag ook een nieuwe laptop halen met windows vista enz enz.
Maar nou zat ik te kijken naar die showcenter van pinnacle en dat leek me wel een mooie oplossing voor al zijn media spullen op zijn tv te krijgen en ook surround sound erbij.
Alleen die software is dus niet compatible met Vista.

Nou is mijn vraag weet iemand nog meer van deze dingen zoals die showcenter die wel compatible zijn.
Heb al gezocht op google enzo, maar kan niet echt wat vinden behalve die showcenter.
Ik heb zelf de oude versie van die showcenter en heeft het altijd prima gedaan.

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heeft hij niet gewoon een tv-out op zijn laptop?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:32
En hij kan niet gewoon die verbindingen maken van zijn laptop naar de televisie?
Vaak is surround ook gewoon mogelijk via een digitale geluidsverbinding.
Maar dan moet je oom er wel naar kijken op een laptop.
Beeld is bij de meeste laptops ook via Composite (of als hij een HDtv heeft gewoon met DVI, VGA) te doen.

• Weerz
MMMm hij heeft een nieuwe lcd van samsung...dat kan natuurlijk ook voor het aansluiten met VGA
Alleen zit je wel met dat gezeur dat je naar je laptop moet om op pauze te zetten of verder spoelen...
Je kan niet lui vanuit je stoel met de afstandbediening in je hand alles regelen....toch?

Of is daar ook een oplossing voor?

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Weerz schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:00:
MMMm hij heeft een nieuwe lcd van samsung...dat kan natuurlijk ook voor het aansluiten met VGA
Alleen zit je wel met dat gezeur dat je naar je laptop moet om op pauze te zetten of verder spoelen...
Je kan niet lui vanuit je stoel met de afstandbediening in je hand alles regelen....toch?

Of is daar ook een oplossing voor?
Waarom niet? Zit er geen infra rood op die laptop? Zo doe ik het met Lirc en Zoomplayer

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Of een Media Center Extender van bv. Linksys!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:32
Er zijn ook laptops waar je een afstandsbediening bij krijgt en met infrarood op je laptop moet het zoiezo wel gaan.
Denk dat je met de laptop een beetje rond moet kijken of er eentje is die voldoet aan die eisen. Ik denk dat je dan beter uit bent aangezien je anders toch meerdere apparaten aan moet hebben om mee te werken.

Aansluiten voor beeld kun je met elke laptop zeker als het een HDtv/LCD/Plasma geval is.
Geluid moet je even goed op letten als je ook surround zou willen hebben, deze moet dan een digitale of optische aansluiting hebben.
Afstandsbediening zijn 2 opties, infrarood of een laptop met afstandsbediening.

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39
Omgebouwde xbox met XBMC en dvd-remote, component kabel en netwerkverbinding...

• Weerz
Zou zoiets anders een oplossing ervoor zijn...?

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=EZFM02

Kan alleen niet vinden of hij compatible is met vista...ebay staat het er wel bij...maar ja...of dat echt zo is. Maar zo ja, dan is het probleem opgelost...aansluiten via VGA en dat ding erop en klaar

[ Voor 47% gewijzigd door Weerz op 23-03-2007 13:47 ]

Pagina: 1