Sinds gister heb ik eindelijk mijn Nintendo Wii te kunnen bemachtigen.
Ik wil er heel graag mee het internet op, maar op het gebied van draadloos ben ik een amateur.
Onze opstelling thuis is:
Kabel (Broadband premium, 1mbit up , 6,4mbit down)
Motorola Surfboard -> Sweex Broadband Router 10/100 mbps -> LAN1 -> PC1
LAN 2 -> LAPTOP1
Zoals ik al heb gezien, kan mijn Wii draadloze accespoints zoeken,
Dus ik een beetje door de flat gezocht enz.
Maar, mijn Router heeft geen wLAN.
De opties die ik dus dan voor mij heb zijn:
Wii LAN adapter USB naar Internetkabel (€30,-)
Nintendo Wi-Fi USB Connector Steek je in je PC en je kan draadloos connectiviteit maken (€40,-)
Een draadloos Access Point Aansluiten op me router, en dan kan me Wii connectie maken (€?)
Als ik zou moeten kiezen, zou ik de 2de of de 3de optie kiezen, want dan heb ik overal in het huis connectiviteit.
Wat nog een groter voordeel zou zijn, is de 3de optie, want dan kan onze laptop ook draadloos connectiviteit maken. En dan hoeft de PC niet aan te staan
Maar op dat gebied van acces points weet ik niks van, of dit wel werkt met de Wii.
De Wii kan je gewoon zien als een draadloos netwerk kaartje dat verbinding zoekt.
Wat voor Access-point zou ik dan moeten kopen?
Maakt het uit of de snelheid 11 mbps is, ipv 54 mbps (van het access point)?
Ikzelf ben tot de conclusie gekomen om een access point te kopen, die ik dus aansluit op de router, alleen wat voor dus.
Ik wil er heel graag mee het internet op, maar op het gebied van draadloos ben ik een amateur.
Onze opstelling thuis is:
Kabel (Broadband premium, 1mbit up , 6,4mbit down)
Motorola Surfboard -> Sweex Broadband Router 10/100 mbps -> LAN1 -> PC1
LAN 2 -> LAPTOP1
Zoals ik al heb gezien, kan mijn Wii draadloze accespoints zoeken,
Dus ik een beetje door de flat gezocht enz.
Maar, mijn Router heeft geen wLAN.
De opties die ik dus dan voor mij heb zijn:
Wii LAN adapter USB naar Internetkabel (€30,-)
Nintendo Wi-Fi USB Connector Steek je in je PC en je kan draadloos connectiviteit maken (€40,-)
Een draadloos Access Point Aansluiten op me router, en dan kan me Wii connectie maken (€?)
Als ik zou moeten kiezen, zou ik de 2de of de 3de optie kiezen, want dan heb ik overal in het huis connectiviteit.
Wat nog een groter voordeel zou zijn, is de 3de optie, want dan kan onze laptop ook draadloos connectiviteit maken. En dan hoeft de PC niet aan te staan
Maar op dat gebied van acces points weet ik niks van, of dit wel werkt met de Wii.
De Wii kan je gewoon zien als een draadloos netwerk kaartje dat verbinding zoekt.
Wat voor Access-point zou ik dan moeten kopen?
Maakt het uit of de snelheid 11 mbps is, ipv 54 mbps (van het access point)?
Ikzelf ben tot de conclusie gekomen om een access point te kopen, die ik dus aansluit op de router, alleen wat voor dus.
[ Voor 3% gewijzigd door lvrijn op 23-03-2007 12:46 ]