Toon posts:

Orange Family icm WAG200G

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik heb momenteel een Wanadoo abo en ga binnenkort overstappen naar Orange Family.

Ik heb alvast instellingen voor de configuratie gecontroleerd bij Orange en zie tot mij schrik dat er een Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC nodig is. Vooral dat bridged zet mij op het verkeerde been.

Wordt nu het IP adres van Orange 'gebridged' naar mijn aangesloten PC of wordt dit adres op mijn Linksys router (WAN poort) geconfigureerd zodat ik toch meerdere PC's thuis kan aanlsuiten ?

Heeft iemand dit al op een soortgelijke (linksys) draaien met meerdere PC's en de bridged instelling op derouter ?

Ik hoor graag van iemand.. :-)

Mvrgr,

Ronald

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:37:
Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC

Wordt door je router ondersteund

Linksys router (WAN poort) geconfigureerd zodat ik toch meerdere PC's thuis kan aanlsuiten ?

Inderdaad

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor je reply.......... want bridging doet me altijd weer denken aan de eerste ADSL abo's met weblogin etc etc...

Mvrgr,

Ronald

Verwijderd

Topicstarter
Hmm toch nog ff een vraagje.

Heb net ff zitten kijken in mijn Linksys en even de instelling 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC aangeklikt en zie tot mijn verbazing dat ik daarna mijn userid en wachtwoord niet meer kan ingeven.

Is dat geen probleem, gaat dat wel werken, en wordt dat nu niet meer gechecked door Orange ?

En ik neem aan dat ik mijn intern IP (10.x.x.x) niet hoef te wijzigen en gewoon kan NAT'ten op het nieuwe externe adres welke ik op mijn WAN (adsl) poort ga krijgen van Orange ?

Alvast bedankt,

Mvrgr,

Ronald

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 09:16 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 09:11:
Hmm toch nog ff een vraagje.

Heb net ff zitten kijken in mijn Linksys en even de instelling 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC aangeklikt en zie tot mijn verbazing dat ik daarna mijn userid en wachtwoord niet meer kan ingeven.

Is dat geen probleem, gaat dat wel werken, en wordt dat nu niet meer gechecked door Orange ?

En ik neem aan dat ik mijn intern IP (10.x.x.x) niet hoef te wijzigen en gewoon kan NAT'ten op het nieuwe externe adres welke ik op mijn WAN (adsl) poort ga krijgen van Orange ?

Alvast bedankt,

Mvrgr,

Ronald
Bij een bridged verbinding is je MAC adres van je modem genoeg.. Bij demon hebben ze ook zoiets, maar dan krijg je een pagina waar je je MAC even moet registreren.. je username en password moet invullen.. tada MAC gekoppeld aan account.

hoe het precies zit met Orange. kans is groot dat ze soortgelijks iets gebruiken.

de WAG200G kan NAT'ten bij bridged verbindingen.. Meestal staat dan al standaard aan.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je hoeft hier elkaar niet te groeten, dat is impliciet. Zie de forum regels.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Pagina: 1